|
|
|
|---|---|
|
Jag har klonkljud i min bmw.. smått missljud i motorn, bmw säger att det är remspännaren som låter(han kollade den med en doktor liknande sak) Var någonstans kan jag se vad drivaxlarna kostar, om detta är felet, vilket många tror. Vad kostar också en remspinnare till en bmw 320i model 2000 Och vad kostar en koppling till denna bil bmw 320i 2000 model drivaxlarna remspännare koppling plus arbete vad kan allt detta kosta ungefär . någon som vet ???? | |
Lundqvisten |
I runda slängar ca: 10-15000:- inkl arbete. Dock så tvivlar jag starkt på att drivaxlarna skulle vara slut på endast fem år gammal BMW. Vad du skall göra istället för att gissa vad som är fel, det är att lämna in bilen hos någon annan än bilfirman för att få skriftligt dokumenterat vad som felar, med detta papper går du sedan vidare till bilhandlaren och kräver att de antecknade felen åtgärdas helt kostnadsfritt för dig. Förtsätter du att bara gissa så har snart Garantitiden gått ut för dig. Det kostar en slant att anlita en kompetent tekniker som tar reda på exakt vad som behöver åtgärdas men det är väl använda pengar i det långa loppet. Ska du själv bekosta ett kommande kopplingsbyte så blir det ett riktigt hål i plånboken ca: 8-10.000:- |
|
jag gick idag till en bmw verkstad, eftersom säljaren(chefen för alla där) sa till mig att jag ska gå till en bmw verkstad och de skulle säga mig vad som är felet på bilen. bmw verkstaden skrev att det är troligtvis detta som är felet, remspännaren, klonkljud i bakvagnen, koppling(kopplar ej ur) dok så visste han inte exact vad som är felet, jag ringde tillbaka till säljaren(chefen) som sa till mig gå till en bmw verkstad och sedan ring mig, så ska vi kolla på felen som bmw verkstaden saäger att det är. nu vet jag inte om säljarens verkstad återigen ska titta på bilen och denna gång mer på allvar eftersom bmw verkstan sa att det finns fel på bilen, eller skickar säljaren en REKVISITION till bmw verkstaden så bmw verkstaden fixar felet, och säljaren står förkostnaderna som blir. vad kan jag vänta mig. detta låter lite komplicerat, innerst inne bryr jag mig inte om vem som fixar felen på bilen, bara jag får det fixat. kan jag göra någonting mer, detta är i så fall 3 gången jag åker 170km för samma satans problem, jag var rasande på dem idag, därför hoppas jag att säljaren(den chefen) tar mig på allvar nu, bilen är en BMW 320I NY OLJESERVICE(GJORDE SÄLJFÖRETAGET, MEN INTE DE ANDRA FELEN) DEN HAR RULLAT EXACT 10 000 MIL VAD GÖRA ?!, VAD KAN MAN GÖRA !? fixas inte felet då börjar jag sakna in peugeot 307 XS, som jag bytte in. man ska vara glad när man gör ett bilköp, inte på detta viset, lögnare osv, uffff grrrrr |
|
Lundqvisten |
Carloss: Låt dem först försöka att fixa till bilen, tror de har två eller tre försök på sig, sedan har du rätt att antingen kräva avdrag på köpesumman för felet eller häva köpet. I vilket fall som helst så skall du naturligtvis kräva fri lånebil eller reseersättning under tiden de försöker att laga bilen. Att sitta och åka 17 mil för att hämta/lämna den nya BMW:n kan ju ej kännas så speciellt uppmuntrande. Be att få ett tillgodokvitto på fria biltillbehör i deras butik. Hoppas verkligen att det löser sig den här gången... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.