AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
830

Laptopen kopplad till stereon?

För det först någon som gjort det?

Jag kom att tänka på det precis. Jag menar, man har ju "alla sina CD-skivor kopierade till datorn" så varför inte försöka koppla in laptopen till CDn? Är det möjligt? Jag kan inte så mycket, tyckte bara att det skulle vara praktiskt om man kunde göra nått läckert ställ till datorn på passagerarsidan och sen bara "ha en sladd" o koppla in i datorn. Och varifrån kan man dra sladdar från bilen till laptopen så man kan fixa laddningen. Är det någon som vet om Dell säljer ciggkabelsladdare till sina datorer eller om någon annan gör det o vad de kostar isf?

Tack för hjälpen!
Robsarve
Enklaste varianten är är en itrip eller liknande, alltså en liten, svag radiosändare. Tyvärr är de olagliga i sverige.

En laglig variant är en FM-modulator, som kopplas in mellan antennsladden och CD-spelaren.
Länk

Och ström till din laptop är enkelt ordnat:
Länk

tycker Erik
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Jag byggde lapptop i min bil förra året. Jag hade lapptop i baggage luckan och lite display där fram. Jag köpte ström adaptor från jula som kostade ca 250kr. Det lite farligt att har lapptop på passagerare plats. Det bättre att montera liteN kärm där framme, du har säkert TV UT på din Dell.

Du kan titta några bilder här.Länk

Nöjd BMW ägare
Länk
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Dell har adapters - men med tanke på priset kan man tro att de är framtagna av Nasa.
Snyggt bygge i 7-serien måste jag säga :-D

Kan tänka mig att Dell tar satan får originaltillbehör. Däremot har de bra kundservice måste jag säga. Skärmen pajjade.. DHL hämtade hemma (annan adress än där leverens skedde) och fick den hem idag. Med "sämsta" service avtalet. :-D

Vetifasen om man vågar koppla in en "multiadapter" i datorn. Brukar väl vara sisådär med kvaliten på dem väl? Tänkte på att sätta 12-220v-omvandlare där framme så man kan koppla in det mesta man vill i bilen.

Var köper man sådan omvandlare och vad kostar det?
(Tänkte eventuellt dra in lite annat kul i bilen också :-))

Antes conocí a Lina no creía que algo podría valer más que esa uníca cosa; la amo...
Robsarve
Skall du ha en DC/AC omvandlare för datordrift så räkna med att de kostar en slant. Hur mycket annat hade du tänkt hänga på?

tycker Erik
Jag har lapen inkopplad på aux på stereon där mp3 spelarna normalt hamnar. Kalas för längre resor med gprs anslutning... Strömmingen går igen en omvandlare som jag råkade ramla över utan kostnad men tror de ligger runt en 800:-

Inga större strömstyrkor som ska på så.. laptopen främst. Tänkte ut o glida igenom Europa i sommar så tar väl med lite småsaker som kan tänkas behövas laddas typ kamera o etc.. Men inte mycket.. Jag var på B-ltema (man får väl egentligen inte skriva det här :-S) för någon dag sedan och såg att de hade DC/AC-omvandlare för upp till 150w för 300:-

Är det B-ltemakvalitet som håller 3 timmar eller fungerar det ett tag?

Antes conocí a Lina no creía que algo podría valer más que esa uníca cosa; la amo...
tussipupp: Helt sjukt. Kollade din bild som du har upplagd här och det tog ett rätt bra tag att inse att det inte var jag själv på kortet :-) Lovar att vi är lika som bär i profil haha Har nått kort på mig själv när jag också ligger och sover som ser EXAKT likadant ut som ditt kort.. Har väl egentligen inte ett skit att göra med tråden, men lite småkul iaf :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.