AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.182

"Stillegung" i Fahrzeugbrief

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag har läst importguiden och sökt bland inlägg.

Jag är spekulant på en bil som blev importerad till Sverige under 2004.
Enligt Fahrzeugbrief har en firma "Auto-Zentrum Witten Bernhard Ernst Gmbh" ägt bilen från 020911 till den exporterades 040924.

Det finns en del anteckningar om Stillegung men de kan jag relatera alla utom en till ägarbyten, det är dock en sådan som jag undrar över.
Stillegung 030918 och Wiederinbetrlebnahme 031118.
Det tolkar jag som att den var avställd mellan de datumen.
Ska man oroa sig? Min tyska är väldigt dålig och vad jag förstått är inte tyskarna så pigga på engelska.

Det låter ju som att det här är en bilhandlarfirma, men varför äger de en bil i 2 år? Någon som har några tankar...?

//Stenback
Kan bilen ha gått som firmabil de två åren? Bara en tänkbar förklaring... Eller så är det något annat. Låter som värt att luska i. Kan vara allt mellan en kanonbil och raka motsatsen.

Lycka till!
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Med tanke på att det är en 316i Compact -94 så bör den ju inte ha gått som firmabil, i alla fall inte så "sent" i sitt liv.
Så jag blir inte klok på detta...

//Stenback
Scheckheft
Hej
Auto-Zentrum i Witten är en BMW handlare. Varför inte kontakta dem och fråga helt enkelt?
Deras hemsida:
Länk

Mvh
Scheckheft

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Scheckheft:
Det visade sig att Auto-Zentrum i Witten var senaste registrerade ägaren men att en annan firma sålt den.
I nuvarande ägares köpekontrakt från Tyskland saknades uppgift om mätarställning. Det i samband med lite andra faktorer fick mig att tappa intresset.

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.