|
|
|
|---|---|
_WmB_ |
Hej! undrar vilka mätarhus som passar min 518i -90? går det med t.e.x 520, 525 från 88-91? kommer mätaren vissa fel på någonting? hur blir det med milantalet? kommer besiktningen att inte godkänna det nya milantalet om det är under det jag haft förut? |
|
Enbart från 518i, 520i och 524td passar din bil, och det måste vara med mekanisk vägmätare. Digitala mätare infördes 9/90. Flytta med kodkontakten från gamla instrumenthuset, så kommer allt att visa rätt (nr15): Länk Besiktingen bryr sig inte om vad det står på mätaren. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Angående att det infördes digitala mätare på e34 518 och 520 år 9/90. Är det helt omöjligt att ta ett mätarhus med digital vägmätare och sätta i sin e34 som haft mekanisk vägmätare och få det att fungera? Passar inte anslutningarna eller vad beror det på ? Måste man byta ut fler saker för att få det att fungera (ev. styrbox, kablage mm)? |
|
|
Jag vet faktiskt inte, men kontaktstyckena är samma fast signalerna skiljer lite: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
_WmB_ |
okej tack för svaren |
|
Jag har kollat det du sa Erik: Kontakterna bakom instrumentet ser ut att passa, och det verkar som det inte skiljer så mycket före 1990 enligt elschemat som du länkade till, så det kanske borde fungera. Någon som provat?? /Jan-E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.