|
|
|
|---|---|
Reven |
Hej, den högra knappen på mitt mätarhus är död. skulle försöka ställa om språket på färddatorn men den knappen har gett upp.... Hur kan man lösa detta? kan det vara något glapp eller någon kabel som är av? Man ska väl kunna bläddra mellan de felmeddelanden man kan få med den också? Händer inget iaf när jag trycker på den. Tacksam för svar. Nej mätarhuset är inte bytt förresten=) ___ Min röda pärla: Länk |
|
När du trycker, får du ett litet motstånd som ska övervinnas? samt ett lite klick i knappen?? Annars är det nog kontaktytorna som inte får kontakt med varann, oxid eller annat som ligger imellan! Huset måste då demonteras o inspekteras. Prova först o trycka flertalet gånger på knappen o se om det ändrar beteende! ///Magnus |
|
Reven |
Hej, jo klicket och det lilla motståndet har jag i knappen... har provat att trycka flera ggr men utan resultat. får skruva isär och kolla om det kan vara lite oxid eller något. tack för svar! ___ Min röda pärla: Länk |
|
Jag har hört om andra som haft problem med detta, pga av "övervåld" mot knappen. Öppna och kolla om du ser något fel, återkom gärna med resultatet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Reven |
Nu är det fixat! det var oxid på kontaktytan som va problemet. Vad skulle man gjort utan detta forum ;) ___ Min röda pärla: Länk |
Reven |
Va skönt att man äntligen kunde byta språk till engelska från tyska! ___ Min röda pärla: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.