AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
747

Är det några problem att köpa en "Employee car" ?

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Tittar sidor upp och ner på bmw.de -Used car search-

Har kommit fram till att dom bilarna som är mest intressanta är "Employee car" .

Frågorna som kommer upp nu är :

Köper jag bilen privat av honom ?
När bilen skall betalas görs det till hans konto eller till bmwhandlaren ?
Något speciellt att tänka på vid köpa av denna typ av bil ?

Har som plan att sköta affären från sverige och få bilen levererad me eurotransport .

///MVH TONY
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Med employee car, menas bara att bilen har varit ägt av någon anställt i BMW-koncernen.

Bilarna är oftast 1-3 år gamla, och säljs som vilken annan beg. som helst, altså hos BMW återförsäljaren. De tycker väl hos återförsäljaren, det ger ett plus i kanten hos bilens historik i fall den har varit ägt av BMW anställt ;-)

Lycka till...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
tack för svar , MEN ...

När man läser i annonserna så har man hemnummer till den bmwanställde samt i förklaringen till en "Employee car" . står :

"
When you have found the vehicles that matches your requirements, you can either get in touch with the owner directly, or we will contact them for you. You will then be able to finalise all the details of the contract directly with the owner."

///MVH TONY
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Länk

///MVH TONY
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hmm,, konstigt... Jag har endast sett dessa bilar vid BMW-återförsäljare. Bilar som står i hallen, mellan ½ - 1 år gamla bilar, där det står Jahreswagen eller Employee car..

Kanske kan köpas privat då också?? Fast enklast är väl att låta den gå genom en handlare ?

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Varför inte kontakta firman som har annonsen och fråga? Spontant trodde jag att det var som Sim också trodde, men med den tillagda infon hade jag nog satsat på ett mail till firman med lite frågor.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Jag går in på bmwgroup.com och deras beg.sida . -used car search -

står som sagt var inte något om något företag , på kontakt står det så här :

Andre Dietl
Home phone no. 09421-182859
Office phone no. 08731-7622586
Mobile phone no. 0160-4805846

"Sold by the best owners.

There are many convincing reasons to turn to a BMW dealer when purchasing a used vehicle. Because then you can be sure that your new used vehicle is in the best condition. Check out the current offers from the BMW dealers in our used car market!"

///MVH TONY
Då tycker jag att det verkar som om det helt enkelt är så att han säljer bilen privat, men har fått utnyttja BMWs sida för annonsen då han är anställd.

Jag tolkar det således som ett rent privatköp. Du kan ju alltid slå en signal till Herr Dietl och fråga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.