|
Sida 8 av 52
|
|
|---|---|
|
Clubsport: "har gått eco driving så jag kör ganska ekonomskt." Kan du ge några exempel på vad du kan komma på som ger mest besparing i så fall? Eller det du inte visste innan du gick på eco driving ? |
|
|
Skippa en vxl gå från 2:an till 4, 3 till 6:an osv. Planera körningen, använda motorbroms istället för att frikoppla. Försök att stå still så lite som möjligt. Acca snabbt upp till vald hastighet. Speciellt vid rödlysen sparar man mycket genom att sakta ner tidigt då hinner lyset slå om tills man är framme. Strunta i att rejsa vid rödlysen... På våra bilar är det ju lätt att se när motorn drar som minst. Ska jag köra 100 så accar jag till 105 och lättar på gasen så att motorvarvet sjunker, funkar bäst på automatlåda, för då växlar lådan upp en växel. Keep Your Distance! |
|
|
Det är tydligen Ronal som tillverkar BMWs fälgar till E90. Hittade en Ronalstämpel på mina nya fälgar. Kalla kårar längs ryggraden såg framför mig att man kunde köpa direkt av dom och tjäna 3000 spänn... Men det verkar som att dom inte får sälja dom fälgarna själva, tack o lov.. Keep Your Distance! |
|
|
Så ser dom ut, blir jättelätta att hålla rena i vinter...: Länk Länk Keep Your Distance! |
|
| De är fruktansvärt dryga att tvätta! Tar en halvtimme att tvätta alla fyra, om man gör det ordentligt. Men snygga är dem! | |
|
Ska skaffa paketpris på BMWs fälgrengöringsmedel... Keep Your Distance! |
|
| Skit snygga clubsport bra val, har slutat handgnugga mina bara låta fälgrengöringen dra in några minuter och blåsa på med högtryckarn blir nästan lika bra. | |
|
Tackar, det finns ju borstar med långsmal borst. Tror det blir jäkligt bra. Dom jag har på sommardäcken är inte roliga dom heller att hålla rena. Keep Your Distance! |
|
|
Ett av dom enligt mig absolut bästa sätten att tvätta fälgar, och även ta bort tjära från karossen är att använda WD40. På karossen så rinner skiten av. ( Det är inte skadligt mot lacken ) SSpraya fälgarna med det och låt det verka en stund. ( 5 - 6 minuter. ) Sen rinner det mesta av. Det blir mycket lättare att hålla rent. |
|
|
WD40 det är den där smörjsprayen va? Kan vara värt att prova på fälgarna, ska testa det. Keep Your Distance! |
|
|
Här Länk kan ni se bilder på min svarta 325 med bakljusen och kolfiberbitarna |
|
|
Som jag trodde baklysena är klockrena på en safirsvart bil! Jäkligt snygg, mickegson. Lutar mer o mer åt att 330 blir safirsvart för mig med. Keep Your Distance! |
|
|
Du hade ju M-sport nedre bakspoilern med, snyggt! Keep Your Distance! |
|
|
Tackar jag tyckte som många andra att bakdelen var likt en japs från början men med de här modifieringarna så blir det klart bättre. en svart bil kräver ju en hel del arbete men jag tycker att 3 serien gör sig bättre i mörkare färger. |
|
| Oj så snygg, hyfsad utr får man fråga vad den gick lös på. | |
|
ca 400, sedan tillkommer det jag monterat i efterhand, lister, stötfångare ,spoilers mm |
|
| Vad kostar 2,5" Rostfritt avgasystem från Supersprint? Fick dy byta hela avgasystemet eller? | |
|
jag bytte mellan och bakre ljuddämparen kostade ca 12000:- |
|
| Ok, bättre ljud än innan byte? Vad kostar spoilern + jobb? | |
|
Clubsport, har kolla på deras hemsida: Länk Verkar inte finnas BMW fälgar till just E90 där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.