AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.395

Min 325i E90 dagbok.

Sida 6 av 52
Njuren
Din bil fick´sig no en törn på dörren fram innan leverans? Fråg DEM PÅ bmw

BMW - i nöd och lust?
Njuren:
Dom ska fixa dörren när den ändå ska på lack nästa vecka.

It´s a fast world...
Såhär ser Shadowline baklysena ut på min bil..
Korten är tagna på en visningsbil hos BMW Solna men lacken stämmer ju...
Det är skum belysning hos Solna, dom är något ljusare än vad som framgår.
Mina lysen ligger o samlar damm hos M-Bilar. Ingen mening att plocka ut dom innan BMWn är klar.

Länk

Länk

Länk

Keep Your Distance!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det var ju riktigt snygga baklysen.
Passar nog jäkligt bra på en svart bil, kolfiberöverstyckena passar också bättre på en svart bil.

Keep Your Distance!
Clubsport:

Är det inte ganska likt en "ny" "Svenskt" bil som precis har lanserats som combi?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag tror också det passar bra på en svart E90. Safirsvartmetallic är den färg jag fastnat för och till det borde dessa baklysen göra sig bra.
Starre:
Nja, Opel Vectra Special Kombi har avlånga vita baklysen på höjden...

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, såg följande inlägg från dig:

"270 mil körda och bilen går helt suveränt. Funderar på att börja tanka 95 istället för 98."

Kör du på 95 idag eller? Såg att BMW anger att effekten på motorn gäller vid 98 oktanig bränsle.
Andrè:
Nej jag har fortsatt med 98 oktan, har tankat 95 endast 1 gång.
När jag får tag på en bra klocka så ska jag mäta skillnaden mellan 95, 98 och Shell V-Power gällande acceleration och bensinförbrukning.
Nu under höst/vinter åker jag ofta till Gävle så då funkar det bra att mäta på den sträckan då man kan hålla samma fart på alla mätningar.

Keep Your Distance!
73
HåkanW
325i (E90) -05
Självklart går bilen bättre med 98.
Det blir ju en annan förbränning.
Däremot så är jag tveksam till om det är en lönsam affär..
Visserligen drar den lite mindre bensin, men med tanke på att bilen redan från början går rätt snålt så finns inte så mycket att tjäna.

Med X5:an som jag hade med 4.4l motorn som med 95 drog ca: 1.45l/mil så gjorde det ca: 2 dl när jag tankade 98.
Sen blev bilen något piggare i acceleration.

325: an drar ju redan (Mina siffror ca: 0,9 i stadstrafik )
Jag har svårt att tro att tanka 98 ger några större vinster.
Mycket genom att det skiljer rätt mycket i pris mellan 95 och 98.

Om någon av er provar så är jag nyfiken att höra vilket resultat det blev.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Jag har räknat på detta tidigare och kom fram till följande.
Om bilen drar 0,92 med 98 oktan och 0,94 med 95 oktan så går det jämt ut. Har räknat med ett pris på 11,30 för 95 oktan och 11,60 för 98. Det var några månader sedan jag räknade på detta så literpriset kanske inte stämmer riktigt.
Köpte vinterfälgarna idag det blev Radialeker 160 av den enkla anledningen att dom andra är 8.5" breda bak, är lite skeptisk till 255 breda dubbdäck bak. På kvällen kom jag på att man kunde kanske beställt 4 framfälgar...

Valet stod mellan dom jag köpte och Dubbeleker 161 men dom är ju bredare bak som sagt, dessutom så är dom väldigt vanliga. Det är inte många som har Radialeker 160 och det är ett plus.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport , har du köpt de på BMW? Pris?

Vad blir det för v-däck?
Andre, Alltid BMW Original. 11000 med 10% rabatt. Ville intd utnyttja p-rabatten hos solna. Har mycket annat beställt.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
"Alltid BMW Original. 11000 med 10% rabatt. " Rätt så dyrt tycker jag! För det priset kan jag få köpa sprillans 17" Stjärneker 158 komplett med sprillans 225/55/17 sommardäck, Pirelli eller Conti SPort Contact!

Finns en hel del på nätet nämligen!

73
HåkanW
325i (E90) -05
Clubsport:

Har du köpt runflat?

Enligt de uppgifter jag fått så kan bilen bete sig lite annorlunda om man kör med vanliga däck.

André:
Du kan köpa vilka däck och fälgar som helst till bilen. Men med annat än BMW original fälgar så får du en serie felmeddelanden från bilens dator.

varför och vad för felmeddelanden?
73
HåkanW
325i (E90) -05
Det finns en del special delar monterade på originalfälgarna som håller koll på ringtryck.

Med en fälg som inte har det så kommer datorn att tala om för dig att du har punktering.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HåkanW . det jag skrev avser så klart BMW orginal fälgar som satt på BMW E90

" sprillans 17" Stjärneker 158 komplett med sprillans 225/55/17 sommardäck, Pirelli eller Conti Sport Contact! "
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.