AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.448

Min 325i E90 dagbok.

Sida 50 av 52
Lo
17
LorenzenDK
BMW 320i E90, 2005
Yes, har samme problem på min och dom är ochså rene. Vet inte hva skal löse det, utom att köpe nya mattor.
Desuttom börjer mitt instrumentbord att knacka. Kanske det är dags att bytte bilen ut med nåt annat.
Dessutom har jeg fåt byt(d.d. 97000 km):
Drivaxlar, kardanaxel, slutväxel(diff.), klimatanläggning, säckerhetsbälta, samtliga remmar under hyven ett otal ganger, min färddator har låst sig en enkelt gang och efter att jeg har fåt byt vindrute hörs der ganske tydligen vatten(när det regner) som rinner under instrumentbordet... Har berättet detta för mit autoriserade BMW-verkstad, men dom är allt annat än samarbetsvilliga. Jeg vet snart inte hva jeg ska göre. Sälja bilen köpe en Skoda?

Min kolega som har en liknande 325'er har fåt byt motor 3 gange på 7000 mil... :(

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierre RS Cosworth
Lo
17
LorenzenDK
BMW 320i E90, 2005
Förövrigt; min har också vibrationsproblem vid start av motor.

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth
LorenzenDK:
Jag tyckte att jag hade otur med min ibörjan men det är ju ingenting jämfört med dina problem med bilen.
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jag är inte säker på att det är samma konstruktion som i e61 men jag tog bort karborrefästningen i golvet, borrade hål i gummimattorna och drog igenom plastskruvarna precis som jag hade det i min tidigare e46:a. Lite finkarvande i mönstret på plastmattorna, men nu sitter de på samma sätt som i e46:an. Tyvärr gick det inte göra samma lösning i baksätet då det inte finns några plastskruvar i golvet här.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
BMW själva tycker mattorna glider runt men jag fick med fästen till gummimattorna?!, har dock inte monterad dit skruvfästena än!

"Always a driving machine"
Johan004
Har samma problem med knackande ljud från instrument bräden..Har dessutom problem med ljud från styrningen som gnisslar väldigt. För övrigt är motorn utbytt vid 970 mil....

Johan
Skulle vilja påstå att E90 måste vara den modell som BMW har haft mest problem med i modern tid, jag har då inte hört talas om nån annan modell som har haft så mycket problem.
ch
50
christer.n
325iTouring-06
Är det inte så att alla bilfabrikanter har problem med nya modeller, det har ju blivit en hysterisk jakt med nya utgåvor.
Det känns som att vi konsumenter är dom nya testförarna.
Jag har själv haft problem med min bil, men fått både lånebil och bra service trots att mekanikerna inte klarat av felen inom rimlig tid. (otillräcklig Utbildning).
BMW är inte bättre på kvalite än Skoda!
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

BMW är bättre än en Skoda, Det kan jag intyga!
Frågan är om det är värt priset?

Det enklaste testet är att köra på en bana. Man märker det direkt.
Jag provkörde Oktavia RS och den kändes sådär... nja.

Jag har en fråga till alla: Har ni upplevt att växelspaken är trög/segt?
Jag körde min polares bil och det kändes annorlunda än min. :-?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja, jag har upplevt att växelspaken är trög/seg, främst på de två lägsta växlarna. Allt eftersom milen passerat har emellertid detta minskat och idag, efter 460 mil, märks det inte längre.
Jag har även tyckt att motorn varit lite trög och låtit lite kväst, så till den grad att jag känt mig tveksam till om prestandan verkligen är bättre än på min gamla 330i E46. Nu har den lossnat och känns tveklöst rappare än gamla 330i. Det kvästa ljudet har också försvunnit och ersatts av betydligt potentare toner.
Lo
17
LorenzenDK
BMW 320i E90, 2005
(Ursäkta mit svensk, är dansk boende i Göteborg, bara 1,5 år)

Självklart ska jeg inte ha Skoda. - Har deremott provat en Golf R32, den var snygg!!!

Men jeg tror det blir BMW igen, eller en Porsche Cayman S om ekonomien räcker till det.

Även om jeg har haft stora problemer med BMW'en tycker jeg faktisk det är den bästa bil jeg har ägit gennom tiden.
Tidigare biler:

Ett otal Sierra'er
VW Toaureg TDI
Saab 9-5 2,3t Estate

Nu har min BMW gåt precis under 100.000 km, och jeg börjer fundera på att byte. Jeg tror det blir en vit 325i med M-paket och litt annat utrustning.
Lo
17
LorenzenDK
BMW 320i E90, 2005
Yes! Så fick bilen ett problem till idag! Mycket kraftiga vibrationer över 120 km/h, specielt vid speederslip och nedbromsning.

Andra som har haft licknande problem?

I morgen får BMW-verkstaden bilen, och jeg vill inte se den igen för ALT är fixat.

Kanske jeg får köre i Cosworthen et tag fremöver.

-M
'05 BMW 325i E90 *99.146 km.*
'86 Ford Sierra RS Cosworth *39.202 km*
Njuren
vad tråkigt att höra om era bekymmer, hoppas det löser sig.

BMW - i nöd och lust?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Usch, fan vad trist! Min E91:a är en förseriebil (juli 2005 - fyller 1 år nu!) och jag hade faktiskt väntat mig en del lustigheter, men listan över fel har varit ovanligt kort hittills. Men så har den bara rullat 1300 mil.

Det här med knackning/skrammel från instrumentbrädan - det hade jag också. Det var två plastclips bakom kombiinstrumentet som skramlade. Förenade Bil hittade det meddetsamma, så det kanske är ett känt fel?

----
BMW CS #6212
Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-)
th
105
thepe
520iM -10
Varför byter man motor, det är väl samma motor som i e60/61 och där har jag inte hör om problem med just motorn?

Mvh

Thepe
Motorn kom först till E90 det tog några månader innan den kom till E60, E61 så har man en tidig E90 så kan man ha fått en motor med fel som man hann rätta till innan den lanserade till E60. Förklarar ju dock inte problemet med E91 motorn då den fanns till femman när E91 kom.

Keep Your Distance!
På tal om dom där kardborrefästena som låg löst i handsfacket(!!!) Hur F*n skall man fästa dom i golvmattan? Dom är ju gängade och rätt spetsiga, ungefär som en grov skruv, så jag tryckte sonika ner den genom golvmattan, och då "knäppte" det till, och då tänkte jag YES, nu biter gängorna i nått material under golvmattan, men ICKE... Den mest korkade lösning jag någonsin sett. Varför skall man behöva sätta fast kardoborrefästen för golvmattorna själv i en bil som kostar nästan 400'???
Henrik77:
Dom ska skruvas fast!
Det är nog din åf som har gjort en miss vid leveransservicen, dom brukar vara ditsatta vid leverans.

Av mina andra nybilar så har jag i princip på varenda en fått sätta dit dom där plastskruvarna själv.

Keep Your Distance!
Det blev inte lättare att välja vilken BMW jag beställer i höst efter provkörningen av Z4 coupén. Den är den klart roligaste jag kört bortsett från M-bilarna.
Märkligt att den har samma typ av inredningsmaterial som X3 när dom på nya X3 byter till ett bättre material. Känns som sensatec. Ska man betala ca 440.000 för en bil så bör man få bättre känsla i inredningen.
Kändes lite vinglig i höga farter, det blåste iof rätt kraftigt vid tillfället.
Fjädringen var perfekt avstämd. 325:an tycker jag är lite för stötig för vårat vägnät.
Det här är såndär bil som det första man gör i är att stänga av stereon.
Helt underbart motorljud.

Hmm, är inte baksäte rätt överskattat ändå...?

Keep Your Distance!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är väl samma inredning som i Z4-roadster?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.