AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.397

Min 325i E90 dagbok.

Sida 49 av 52
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Är det någon annan som har modifierat sin E90?
Finns det något intresse för en träff i GBG?

Jag såg att de posta rätt mycket träff bilder från olika delar av världen på E90post.
Jag tycker att vi borde samlas vi med! Finns det några i Göteborg?
Jag är helt förbryllad över det här vibrationsfelet vid start, då jag inte har det på min... Härligt med en barnsjukdom som man klarat sig ifrån!

Keep Your Distance!
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Heartwear:

Har du nån hemsida till nån av dem leverantörer till endast bakre dämpare som du skrev eller kanske direkt nummer.

mvh madmax

Bakre dämpare:
REMUS (Quad/Dual OVAL/Singel)
Eisenman (Quad/ Singel)
ACS (ACS OVAL)
Breyton
Hamman (Quad /Singel)
Ma
2
MalteM
325i Touring -06
AC problem. Trots digital mätaren visar 17,5 grader + auto läget känns det varmt och fuktigt i bilen (325i touring E90 1000 mil). Någon som upplevt liknande (behövs det uppdatering av programvaran)?
73
HåkanW
325i (E90) -05
Nu lämnar jag E90!

Har beslutat mig för en 130 M-sport.
Det är så lite som skiljer dom åt i fråga om interör.
Däremot är det en lite go-cart!

Problemet med min styrning... jag !! det dröjer !!

Var ute och provade en Golf R32 i veckan.
Fick inte köra själv.. Det är ju en sportbil.. Jo du!!
Säljaren satt med och berättade vilken väghållning bilen hade och vilket styvt chassi den hade. Eller hur!! Om vi jämför med en 520 med standard utförande av chassit kanske. Gungade åtminstone lika mycket.
Inte ens motorn imponerade speciellt mycket.
Den skulle ändå ge 250 hk.
Min 325 känns rappare, med automatlåda.
Så därmed grusades eventuella planer på att vidga sina vyer med ett nytt bilmärke.
Så det blir BMW igen..
om 3-4 månader...
Fick dessutom ett ok bud i inbyte på 325:an.
VW handlaren erbjöd strax under 200. BMW bjöd över med +100.
Nu har det hänt igen!
Var ute på långpromenad med hunden ikväll och lyckas nånstans på vägen tappa bort bilnyckeln... Går samma 80 minuters runda igen och hittar självklart inte nyckeln.
Det är inte mer än ca 2 månader sen som första nyckeln tappades bort!
Jag är inte alls sur just nu...

Vad är det för odds på att tappa bort 2 bilnycklar på en 2 månaders period? det finns ju inte ens på kartan!

Keep Your Distance!
130iM tycker jag är den snyggaste BMWn just nu. Riktigt rått face, enda nya modellen som anknyter till äldre BMW. 2d-versionen lär bli ännu bättre.

Vad blire för färg Håkan?
Beställde nyckeln idag en mindre kul upplevelse. Priset var höjt från 800 till 1400 kr! Skaplig prishöjning sen i februari. Stora larmklockan ringde väl när dom upptäckte en BMW reservdel som var riktigt prisvärd...

Keep Your Distance!
73
HåkanW
325i (E90) -05
Jag tappade min nyckel i sjön förra sommaren..
Då bjöd Borgs bil på en ny nyckel..

Jag får väl skatta mig lycklig då...
HåkanW:
Där hade du tur, skulle ha köpt min på BMW Solna så kanske dom också hade bjudit på en nyckel. Får väl se när jag köpt min nya där om dom bjuder på några nya nycklar, oddsen är väl rätt låga på att jag tappar några till...

Keep Your Distance!
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Svar till MADMAX
Hemsida till tillverkarna hittar du här nedan.

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Vad gäller de svenska leverantörerna så
vet jag inte riktigt vart de är?! Men bor du i Göteborg så kan jag hjälpa dig.

Jag har direkt kontakt med de svenska distributörerna för
Breyton
Remus
ACS

...så bra priser kan du få om du väljer dessa märken.

Våra svenska distributörer har inte så bra hemsidor för E90 produkter,
jag kanske kan svara på de frågor som du ha?

Innovate, don't imitate
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Jag har uppdaterat lite bilder på Gatbilar: Länk
(Jag uppdatera där bara, för att det är gratis!)

Skall fixa lite nya ACS prylar inom kort ;-)

Innovate, don't imitate
Kw
75
Kwan
E92 kommer i september!
Hej e90 ägare!!! fälls ytterbakspegeln ner på passagerarsidan när ni lägger in bakväxel? el. måste man har ytterbakspegels pkt för det?
Kwan:
Ja, det måste man ha. Den fälls inte ner med standardutrustningen.

Keep Your Distance!
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Min 330xd har nu avverkat 1500 mil sen februari, inga problem. Sista veckan nu med a/c användning varje dag o det stinker vid varje uppstart. Hade en 960 som då var 5-6 år gammal med samma problem, de sade till mig på verkstan att gamla bilar kan lukta illa vid a/c start pga gammalt / ruttet kondensvatten, men BMW´n är ju ny ?? Någon som vet mer ?, har inte frågat BMW än...

dance23
Jag har också en 330xd som jag kört ca 1500mil med sen i februari. Jag har dock inget problem ännu att det luktar unket. Hade det på en gamal 325 jag ägde för många år sedan och har för mig att jag läst att det är något filter (kommer inte ihåg riktigt) eller nåt liknande som möglar eller något likannde. Men det borde verkligen inte vara dags på din nya bil. Kontakta bmw så får dom ordna det åt dig
Microfiltret kan lukta, men inte efter 1500 mil. Det kan ha kommit in bakterier i systemet. Det finns en spray som tar död på dessa bakterier. Förmodligen så kommer BMW att använda spray i första hand.

Keep Your Distance!
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Ok, återkommer med BMW´s svar + åtgärd
Kw
75
Kwan
E92 kommer i september!
Ni som har hifi ljudet, tycker ni det är ok?
Nån mer som har problem med att gummimattornas kardborreplattor inte fäster speciellt bra längre?
Det verkar inte bero på det uppenbara att det skulle ha kommit hår och annan smuts på fästytorna, för mina är rena.

Dålig konstruktion tycker jag, det var bättre för när man låste fast mattorna med plastskruvar.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.