AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.481

Min 325i E90 dagbok.

Sida 48 av 52
Ni som har Komfortaccess låser inte bilen sig själv när man går ifrån den?
Märkte på BMW On Tour där nästan alla bilarna hade det att bilen inte låste sig automatiskt när man gick därifrån.
Noterade att bilen varnade när man gick ur bilen med motorn igång. Tordes inte gå alltför långt ifrån 650:n för att se vad som skulle hända...

Keep Your Distance!
Jag tor inte den låser sig automatiskt, men har faktiskt aldrig provat.

Komfortaccess låser sig inte automatiskt när man går från bilen utan man måste lägga fingret på handtaget. Jag trodde när jag beställde komfortaccess att det var just som ni säger att bara gå ifrån bilen för att den skulle låsa sig. Likaså måste man vara väldigt när bilen för att kunna låsa upp, om jag står vid förardörren kan inte sombon öppna passagerardörren om jag har nyckeln i fickan, lite synd tycker jag. Bilen går inte att starta om inte nyckeln är inne i bilen och det är ju bra.
Ok, tackar då vet jag. Trodde att den låste sig när man var mer än säg 30 meter ifrån bilen.

Keep Your Distance!
"Kom precis på ett fel till på 325:an: när man startar vid minusgrader så vibrerar motorn ofta svårt, ca 2-3 sekunder. Nån annan som känner igen detta?"

Arese:
Just att motorn inte gick riktigt klockrent direkt efter start var något jag upplevde på en av provbilarna jag körde. Direkt efter start pendlade varvtalet säkert 300 varv upp och ner under kanske 3 sekunder och motorn vibrerade också (kanske inte svårt med dock) precis som om den misstände. Vibrationerna kvarstod ända tills motorn blivit lite varmkörd och tomgången gått ner till normalt varvtal. Jag tycker att det var rätt så illavarslande på en ny motor. Vore intressant att höra andra ägare av 325:an rapportera hur motorn går.

Min kompis har en 523 E39 och den motorn går som en klocka i alla väder. Har BMW försämrat gången hos 6-orna med den nyaste tekniken? Kanske det är för många system som ska samverka (dubbel vanos, valvetronic osv. ) så att de tagit sig vatten över huvudet och inte lyckats få till motorstyrningen optimalt.

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

...Ny dator, nytt liv, trodde aldrig att jag skulle vara så beroende av den plåtburken.

Bilen har just gått över 3000mil nu, och den går som en klocka!

Jag har sedan tidigare uppdaterat info om mitt bygge på följande
adress:

Länk

Alla kommentarer är varmt välkomna.

Tack på förhand.

Innovate, don't imitate
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Heartware nice!!
Inget lite jobb du lagt ner på kärran.
Men vass blev den!
Hmm kompressor planer är intressant?

"Z4 love it"
Heartware:
Jäklar vad snygg den blev! Svart är ju helrätt, passar kanon med Schnitzer paketet.

Keep Your Distance!
Gillade fronten starkt annat än man kan säja om bmw:s eget M-pkt,måste vara det fulaste dom nånsin tillverkat.
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Alla som kan eller tror att dem kan om sportavgas till E90 :))

Letar efter sport avgas till min E90 320 06-..har varit i kontakt med Ferrita men då måste åka upp för montering direkt hos dem för att det saknas E90 sport avgas för direkt leverans ännu.bor 50 mil ifrån dem(ena riktningen)
nu vill jag ha ALLA tips jag kan få där jag kan hitta ett sportavgas, hemsidor, nummer allt möjligt..snälla mina BMW vänner hjälp mig så är jag evigt tacksam..
Letade rätt på 320si fälgarna på realOEM och där står det:
+core = Requires mandatory core return.

Vad betyder det? Antar att man måste ha ett 320si chassienummer för att kunna beställa dom, stämmer det?

Keep Your Distance!
Heartware: Har du övervägt Blacklines-baklysen? Jag gillar dem skarpt.
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Svar till Zagor:
Blacklines?... Det skall bli dioder! Jag har hört från flera håll att det kommer
att komma ut Baklysen med dioder från USA. Lanseringen av dessa kommer att komma under hösten. (Personligen så tycker jag att det borde vara lite ljusare plast så det verkligen skär mot det mörka.)

Svar till Max5
AVGAS...

Det finns en uppsjö av dessa:

Fullt system:
Eisenman
Supersprint (grenrör oxå)

Bakre dämpare:
REMUS (Quad/Dual OVAL/Singel)
Eisenman (Quad/ Singel)
ACS (ACS OVAL)
Breyton
Hamman (Quad /Singel)

Angånede hur mycket det ger är det faktist rätt så svårt
Jag har haft Remus och Tenzo R från usa.
Skillnaden mellan Japs burken och Remus är att
Japs burken ger bra kick i högre farter, medan Remus ger bra vrid i låga varv.

Jag sikta på att byta ut hela systemet. Det största problemet kommer att vara att hitta en leverantör som kan garantera!

Jag fick reda på att i Juni kommer K&N att lansera ett öppet filter system till
E90... YEEEHAA

Innovate, don't imitate
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Andreas30: Ang vibrationer:

Jag upplever inte att varvtalet svajar utan snarare att hela bilen gungar i ett par sekunder. Händer en gång i veckan kanske. Mycket mystiskt!

Påpekade detta på service men de hittade ingen felkod. Har fått lära mig att "ingen felkod i datorn = inget problem". Eller!? Typiskt att sånt därnt aldrig visar sig när man är på verkstad...

I övrigt 3250 mil utan större besvär, 8,6 l/mil i snitt, snålt tycker jag.
73
HåkanW
325i (E90) -05
Så där ja!
Nu har dom stora problemen börjat komma!!!
Aktiva styrningen gav upp!! Känns som man sitter och kör runt i en volvo utan servo.
Hela problemet tror jag kom till efter ett "potthål" på Nynäsvägen.

Hade bilen inne på verkstad, varpå man konstaterade ett fel i nån ventil.
Detta självklart förknippat med leveranstid. Så jag fick ta tillbaka bilen.

Har dessutom börjat fundera på att byta bil..
Har kikat lite på 130´n med M-Sport.
Är det någon som provat den och kan ge ett "omdöme"
Tänkte ta mig till Borgs bil i veckan då "touren" är där just nu och prova den.

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
HåkanW:
Trist på en så ny fin bil. Är det något som drabbat fler E90 ägare?
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Jag körde några drags mot en 130i och fick stryck.
Ca en billängd. till 130km/h
Fast i kruvorna så känns det som att min bil var stabilare?!
Jag har en video som visar att 130i överstyr rätt saftigt.

Innovate, don't imitate
Heartware:
Längre hjulbas och bredare bil borde betyda att E90 är stabilare.

Keep Your Distance!
Har BMW smyghållit på dessa fälgar till E90, har inte sett dom tidigare:

Länk
Cross Spoke 197

Keep Your Distance!
Arese:
På provbilen gungade också karossen när motorn misstände (eller vad den nu hade för sig) . Varvtalet pendlade bara en mycket kort stund medan gungningarna kvarstod minst någon minut tills dess att den förhöjda tomgången som råder under varmkörningsfasen minskat till normalt varvtal. Jag hoppas att detta inte är ett beteende som förekommer i någon större omfattning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.