|
Sida 46 av 52
|
|
|---|---|
| Skulle ha tagit ett kort på det, trodde dock inte att det skulle försvinna så hastigt! Blir intressant att se om BMW får fram något via DIS-en | |
| hakan@wahlstrom.cc | |
|
Jag har haft problem med att det ungefär en gång i veckan tänds ett felemddelande när jag aktiverar farthållaren. När felmedelandet har kommit händer det inget när man rör på farthållarspaken tills man startar om motorn. (Polarna brukar pika mig för att jag behöver boota om bilen;-) ). Problemet är att det syns inget i BMWs diagnostikverktyg och de har naturligtvis aldrig råkat ut för det när de har provkört min bil. Men en gång när vi hade tid inbokat för det och jag var på väg till dem så hände det så jag blev tvungen att lämna bilen på tomgång utanför medans jag sprang in och hämtade mecken. De har bytt koplingscylinder och lite andra delar i kopplingen och det har blivit bättre för nu händer det bara varannan vecka ;-) Finns det någon annan som har problem med detta??? /Fredrik Swärd |
|
|
Jag hade det problemet med fart¨ållaren innan service! Efter uppgraderingen av mjukvaran ( Och om bootning ) Så försvann det.. |
|
|
2150 mil tog det innan det var dax att fylla på 1 liter olja, skillnad det mot förra 320 2.2:an som ville ha en liter var 750:e mil..! Fick nya sidokjolar idag, och vilket lyft! Nu sitter dom som dom ska. BMW har gjort några förändringar fler fästpunkter bl a. Så alla som har problem med att kjolarna släpper i fram och bakkant, åk och byt! Keep Your Distance! |
|
| Clubsport, när upptäckte du det problemet med sidokjolar? Ser man det tydligt om man nu skulle ha det problemet? | |
|
Clubsport Angående oljan, är det BMW som kollar och fyller på oljan vid behov? Måste väl ingå i fri service under 3år/8000mil ? |
|
|
André: Att sidokjolen släppte baktill såg jag på en gång, först nu på slutet som den släppte fram också. Det är ett känt fel, det är många som har drabbats. Oljan får du stå för, kolla och fylla på själv. Fri servicen är inte så frikostig tyvärr. Keep Your Distance! |
|
|
André Har samma "gnissel" från bakrutan när man kör över ojämheter. grymt irriterande. Några tips på vad det kan vara? Har inte hunnit slänga mig därbak än när någon annan kört. Får ske till helgen. |
|
|
Har nu fått mitt första fel. I-driven slutade att fungera häromdagen och efter jag stannat bilen och slog av tändningen och slog igång den igen så fungerade den fortfarande inte, dvs jag kunde inte lyssna på musik, använda navigatorn o dyl. Sedan fungerade den helt plötsligt igen. Idéer? |
|
|
Min har bootat om under körninge ett par ggr. Hade radio på och naven igång och helt plötsligt tystnar radion och hela mittkonsolen blir helt svart. Någon minut senare har den kommit igång igen men då måste jag knappa in måladressen i naven igen. Har du problem med att radio ställer sig och hoppar mellan olika frekvernser på samma radiostation? Min byter kanal ca 1000ggr varje dag vilket gör mig galen och det går inte att stänga av RDS då man har nav. /Fredrik Swärd |
|
|
Japp, Radion är helt KASS. Min mottagning är uruseel där jag i Saaben hade bra mottagning och jag har samma problem med att den bytar frekvens, helt hopplöst. Har du pratat med BMW om detta? |
|
|
fakerlin: " Har nu fått mitt första fel. I-driven slutade att fungera häromdagen och efter jag stannat bilen och slog av tändningen och slog igång den igen så fungerade den fortfarande inte, dvs jag kunde inte lyssna på musik, använda navigatorn o dyl. Sedan fungerade den helt plötsligt igen. Idéer? " Du råkade ut för samma råhängning av systemet som jag i början på december! Sök mitt svar tidigare i tråden. |
|
|
japp, nya programvaror behövs. Håller på att utvecklas men skall testas så det kan ta lite tid... /Fredrik Swärd |
|
| Ännu har jag inte hunnit lägga mer än 40 mil i min 330i E90. Mitt enda problem har varit att hålla högerfoten i schack under inkörningen. Med bilen är jag mycket nöjd. Framför allt imponerar chassit stort. Om man skulle kunna mäta sport och komfort så att man fick fram dem på en numerisk skala, samt multiplicera dem till en "sportkomfortprodukt", tror jag knappt någon bil skulle få lika hög produkt som E90. | |
|
Detta var ett bra forum för en ny bliven E91 ägare 325i, förhoppnings vis får jag bilen nästa vecka.Beställde en ny men lev tiden var ju ganska lång så min handlare letade upp en liknande lager bil som Bmw hade. Så nu kan man bara vänta. |
|
| Bra tråd men varför föra dagbok i forumet när det finns bil-bloggsfunktion !? | |
| Den funktionen fanns nog inte på forumet när tråden startades. | |
|
Nockenwelle: Hur känns den mot din gamla E46 330i tycker du? En sak är att provköra (som jag gjort) en annan är att leva med bilen. Är du nöjd med bytet (ledande fråga)? |
|
|
Jag har inte hunnit köra mer än 45 mil, men intrycket så här långt är att det är samma grundkaraktär på bilarna, men E90 är bättre på nästan allt. Det är nog enklast att ta det som är sämre först: - Motorljudet i 330i E46 är mulligare och läckrare. - Än så länge tycker jag att jag satt bekvämare i E46 standardstolar än i E90 sportstolar, men det kan mycket väl vara så att jag ännu inte hittat optimala inställningar i den nya bilen. - Farthållarspaken är än så länge en sämre lösning rent ergonomiskt tycker jag, men det kanske är en ren vanesak. Om 100 mil kanske jag ändrat uppfattning. Själva farthållaren på E90 är dock bättre. - Kopplingspedalen måste hållas nedtryckt då motorn startas. En sak som en del kanske kan uppfatta som negativt är att E90 bättre maskerar farten, men jag upplever det som positivt. I övrigt är väl den nya modellen bättre på allt, även de områden där E46 ändå var väldigt bra. Jag är med andra ord väldigt nöjd med bilen och bytet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.