|
Sida 45 av 52
|
|
|---|---|
|
Jag tycker inte att det nuvarande M-pkt är värt pengarna, och det lär komma ett M-pkt2 efter att M3:an släppts alt. till faceliften om ca 2 år. . Keep Your Distance! |
|
|
Le mans blå M pkt med M18" och blackline bakljus är en höjdare! "Z4 love it" |
|
|
Det skulle vara för att komma åt Le Mansblå lacken då... Frontspoilern är rätt ok, men bakspoilern ser väldigt tam ut. Man hittar mycket annan kul utrustning för dom 34-42.000 som M-pkt kostar. Keep Your Distance! |
|
|
WOw.. det var kul att det finns likasinnade som har en E90! Jag tänkte dela med mig lite av mina erfarenheter med min 325:a. - Väghållning i Regn: "Jag tog min förarlicens i ösregn!" Det var inga problem alls. Man skall dock undvika panikinbromsning. Det gäller nog att ha rätt däck. Jag rullar med Pirelli PZero Nero. 18tum Har haft de i Vått och tort. Jag bytte rätt tidigt till H&R Coiloverkit, så jag vet inte riktigt hur det är med orginal dämpare?! För mig är orginal delar aldrig tillräckligt. - Styling: Man skall inte vara rädd att söka efter alternativ. Själv har jag valt AC kit till min. - Problem: Måste säga att jag delar de problem med missljud både fram och bak axel. Men dessa ljud kommer och går.?! Har kört 2700mil nu och skall in på Service, hoppas att allt fixar sig. "Rekommenderar att ni byter olja var 1000mil... om ni kör mycket. Denna bil är min första BMW och jag måste säga att jag sluta aldrig att förundras över hur bra kvalitén är. Speciellt jämfört med Volvo. Vi har en V70 03:a med linkande modifikation. Jag kan skriva en bok om hur dålig kvalitén har blivit hos Volvo Innovate, don't imitate |
|
|
Kul! Välommen till forumet :-) |
|
| Heartware, släng upp lite bilder! | |
|
Emedan M-paketet räddar stylingen på E60/E61 och får nästan ses som obligatorium så är det enligt min mening en flopp på E90/91. Speciellt om man inte väljer 18-tummarna. Men LeMansblå är en vacker färg! BMW CS #6212 |
|
|
Instrument"lådan" har börjat gnissla - är det någon annan som upplevt detta i sin E90/91:a? Verkar komma från ovansidan, där den trycker mot instrumentpanelen. BMW CS #6212 |
|
|
Hur slänger man upp bilder? Måste man vara Pro medlem? Innovate, don't imitate |
|
| Om du mailar bilderna till mig så kan jag lägga dom i ett album så dom blir tillgängliga | |
|
Hur långt har ni kört med era bilar? Jag har precis passerat 3300mil. Och jag mäste säga att det har varit förhållandevis problemfria mil. Första servicen är gjord för en god tid sedan. Och bilen går felfritt fortfarande. Det finns ett par saker som retar mig en aning, det är lite gnissel någonstans i framdörren som uppstår när man kör. Sen att dörrhandtagen krånglar. D.v.s Själva handtags greppet stannar kvar i "öppna läge" när jag har öppnat dörren och går inte tillbaka av sig självt. Jag har smörjt upp dom ett antal gånger. Sen plastkjolen på vänstersida har släppt i framkant. I övrigt så är jag skonad från många fel.. |
|
|
Min har gått 2100 mil. Inga problem och inget gnissel eller annat missljud som flera andra verkar ha drabbats av. Håkan W: Åk till BMW och visa upp sidokjolen, mina ska bytas då dom släppt både fram o bak... Handtagen har nog alla drabbats av, smörjde upp dom för 2 månader sen och har funkat friktionsfritt! sen dess. Keep Your Distance! |
|
|
Jag har precis passerat 770mil med min E90 Hade bilen inne på lite garanti rep hos M bilar förra veckan. Det som ska fixas är: Ena motorn till c-låset ska bytas ( lämnar ifrån sig konstigt ljud då och då ) Ev.trasig givare som ska indikera att spolarvätskan håller på att ta slut ( i så fall byter de hela behållaren ) Har även upptäckt några konstiga märken på min förarstol - sidan av ryggstödet ( skinn klädsel ) Hela sidan ska bytas. Hur man nu gör det? Apropå gnissel så upptäckte jag redan för några veckor sedan ( speciellt när det var minus grader ute ) konstiga gnissel ljud från bakrutan! Måste ha med inre chassispänningar i att göra! Påpekade det för BMW men det blir nog svårt att kolla upp det. Hörde en annan E90 ägare fråga mig samma sak innan jag ens tog upp det! Trodde att det var jag som var så känslig för konstiga oljud! Annars så går bilen som en dröm. Bytte förresten till Blackline bakljus igår. Snyggt! :-) |
|
| 450 mil, inga anmärkningar ännu. En grej dock; när man parkerar i garaget och slår igång bilen så känns det ibland som att displayen (navin) är något mörkare, anpassas den efter ljuset? | |
| Håkan W.. kan jag få din email adress?! | |
|
3100 mil plus 800 mil i lånebilar sedan juli. Inte helt problemfritt. Min bil har stått på versktad 5 ggr i totalt 2 månader. /Fredrik Swärd |
|
|
Finns det någon mer än Håkan som vet hur man slänger upp bilder? |
|
|
fakerlin: Jag har inte navi men jag märker ibland att instumentbelysningen är mörkare i garaget. Keep Your Distance! |
|
|
fakerlin : Navi skärmen anpassar sig efter belysningen. Det sitter en fotodiod som känner av utomhus belysningen. I alla fall kan jag se en liten prick på min stora navi. Igår hann jag inte ens skriva mitt inlägg, posta det när jag skulle sätta mig i bilen för att åka hem. Får då upp ett skumt felmeddelande som jag aldrig har sett eller läst om tidigare!! Några rader om att det är något fel på Airbags systemet och bältevarningssystemet och att man skulle uppsöka BMW Service. Samtidigt som jag kunde se Airbag ikonen samt "Inget bälte på" ikonen i kombi utrymmet lysa. Efter en timme i garaget försvann felmeddelandet! Fan vad jag hatar sådana fel! Har pratar med BMW ( M-Bilar ) och de skulle kolla på det omgående men eftersom felet ser ut att vara borta så får det bli nästa gång jag lämnar in bilen. Blir väl om någon vecka. |
|
|
Tack för svaren :-) Håller med om att fel som försvinner innan man hinner visa dem för ansvarig kan faktiskt ta och låta bli att visa sig alls! ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.