AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.401

Min 325i E90 dagbok.

Sida 44 av 52
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Ok, fattar nu, mätaren visar helt enkelt fel. Inte så konstigt kanske när man mixtrat med bränsletrycket. Återkommer med besked om verkligheten.
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Finns det någon här på vår fina E90/91 tråd som har en 325i med automat?
Undrar i så fall om ni är nöjda, om 325 motorn lirar fint ihop med steptronic´en?
Ser ut som det blir tjänstebil för mig snart och funderar på om man skulle ha automatlåda denna gången.

Tacksam för alla synpunkter!
JF
118
JFR
F10 M5 -12
F11 525dAM -11
BeemA: Jag har inte en 325i med automat, men har kört den rejält. Herre jesus vad skönt det lirar!! Klockren kombination. Jag har känt på MÅNGA bilar och ingen ger sådant habegär som 325i med automat. Och nej, den gör inte bort sig fullständigt mot min 330 (vilket däremot alla E60 under tre och halv liter gör).

Tre liter är en sympatisk volym.
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Bromsar + regn = katastrof. Vad har ni för erfarenhet ? Tycker min nya är helt kass i regn, bromverkan försvinner totalt vid motorvägskörning i regn, inge broms alls de första 10 metrarna, när de sedan böjar ta, tar höger först vilket resulterar i kraftigt drag åt höger, (ligger man i vänsterfilen byter den nästan fil.) Visst var min gamla lite sån oxå, men den nya är mycke värre ??

Är jag ensam om detta fenomen?

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
dance>> Du har kanske bränsleförbrukningsmätaren inställd på km/liter i stället för liter/km. Det upptäckte jag att min bil hade.
Mvh
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Nä,nja ----skall kolla för säkerhets skull.

Provade en 330xi touring hos BMW Solna i lördags. Den var väldigt trevlig att köra. Hittade ingen snö men grus fanns det gott om. Detta var en automat och jag trodde att X-drive kombinerat med aut. skulle stjäla kraft men så verkar inte vara fallet. Bilen hade bara gått 140 mil och aut kändes lite trög.
Föredrar fortfarande manuell. När det var dax att sträcka ut lite så kunde vi konstatera att lördag kl. 12.00 och E4 norrut inte var en bra kombination om man vill stäcka på sig. Brukar alltid annars åka E18 mot Norrtälje och svänga av mot Djursholm på mina provkörningar. Mycket mindre trafik på den sträckan...

Keep Your Distance!
Fick Vårkampanj 2006 i brevlådan idag.
Med flera trevliga kampanjpriser. Exempelvis velourmattor för 795 kr ordinariepris 1050 kr. Läge att slå till tror jag.
Men det trevligaste var ändå att man kan få bakspoilern i kolfiber, det kanske man har kunnat få tidigare också men jag har då inte sett det tidigare. Frågan är hur snyggt det blir på en titansilver bil..
2450 kr mot 3125 kr ordinarie.

Keep Your Distance!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Blackline-bakljus var också billigare. Kan vara värt att fundera på för E90-ägare.
Ett år sen jag hämtade 325:an idag och nästan exakt ett år sen jag startade denna tråden..!

Efter alla inledande problem så rullar den på rätt bra.
Kommer äntligen att få nya sidokjolar och clips, det gäller att prata med rätt person har jag märkt... Hade ju problem med att sidokjolen började släppa fram också. 5 veckor tar det innan dom anländer. Lackeringen är det som tar tid.

Idag åker sommardäcken på, det har aldrig hänt att jag bytit så här sent.
Normalt så brukar jag byta i slutet på februari eller första veckan i mars.

Keep Your Distance!
Bytte till mina 162:or igår :-) Känns som en ny bil från dubbdäcken.

Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
fakerlin:
Jag vill inte vara tjatig eller så men när får vi se bilder på din vagn med blacklines ? ;)
Här kommer länkar. Dock är detvinterdäcken på dessa bilder :-)

Länk
Länk
Länk
Länk

fakerlin:
Väldigt snygga vinterfälgar..!
Och tufft regnummer..
Lacken, den är ju den enda rätta!

Keep Your Distance!
Nån som försökt köpa loss 320si fälgen radialeker 216?
Det står ju att den endast är för 320si, undrar om dom vill ha det så för exklusiviteten eller för att den inte passar på dom andra E90.

Keep Your Distance!
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Skulle själv vija ha si fälgen om det nu blir affär?!
Någon som vet om den finns tillgänglig? pris?

"Z4 love it"
73
HåkanW
325i (E90) -05
Vet inte hur många av er som hunnit ta er till Älvsjö mässan och årets bilsalong.

Var där i dag!
Inte så mycket att se om man inte går igång på "svensson bilar"

Däremot besökte jag OCL Brorsons monter där det stod en "kittad" E91 med AC Schnitzers kit.
To ett par bilder på det var det enda som fick mig att gå igång..
Notera de fräck 20" Schnitzer fälgarna.. Dom gjorde sig rätt bra enligt min mening.

Bilderna hittar du här: Länk

Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
fakerlin:
Grymt snygg vagn du har! Klockrent med titansilver och blacklines!

Kan tänka mig att titansilver och M-paket och blacklines till blir en riktigt läcker kombination..
Jag valde faktiskt bort M-paketet. Jag tycker det är ett självklart val till E60, men BMW har totalt misslyckats i min mening när det gäller E90. Kanske dyker det upp ett snyggare när M3 har kommit.

da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Lade precis ut en annons på däck+fälgar till e90/91 om någon letar efter detta.

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.