AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.442

Min 325i E90 dagbok.

Sida 43 av 52
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Misstänke detta, dåligt ! Frågan är vad knappen gör i instruktionsboken, när den i finns iverkligheten ?
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

inte finns i verkligheten
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Knappen finns i verkligheten om du har PDC fram

/Fredrik Swärd
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

okey, okey, får väl pipa då...är ju en hejare på att backa med släp så pipandet stressar just inge alls.....piper förresten, det tjuter.
Verkar ju helt sjukt att det inte skulle gå att stänga av? Det måste ju bli en konstant ton när du backar med ditt släp? Eller ett sjuhelvetes T om du pratar morse.

Rätt dumt att det inte finns en knapp att stänga av PDC bak.
Så lagom kul att lägga i backen efter att ha kört en bit i snöväder.

Keep Your Distance!
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Har man släpvagn stängs den av automatiskt.

Är bilen intäkt i snö bak piper det bara konstant ibland. Han klarar det hyfsat bra trots snön. Dock vågar jag inte lita på den i det läget.

/Fredrik Swärd
Jag backade med släp i Lördags...inget pip alls.
Om du har orginalmonterat drag på din E90/E91 så stängs det av automatiskt när du kopplar på vagnen och i med kontakten ordentligt. precis som Sward säger.
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Stämmer, har bara haft på ett utan elkontakt innan, men med kontakt är det tyst. Ända tills cykelhållarn skall på draget för att köra ungarnas cyklar, då startar brandlarmet igen...
Lo
3
LoKi
325i 06
En nybliven medlem lånar tråden lite då jag beställt en BMW 325i E90...

Som sagt, beställt en ny bil, borde iofs ha den nästa vecka, men jag har en fråga angående lackbehandling av en ny bil? Aldrig tidgare haft en ny bil så det jag frågar är om man ska göra en behandling t ex ifrån MrCap direkt?

Hört delade meningar om det... vissa tycker man ska o andra inte.. kan lika gärna lägga på det själv m.m

Ni verkar mer kunniga än de jag pratat med så jag ställer frågan till er! :)

Bilen är en svart metallic 325i

MVH

LoKi
LoKi:

Jag hade valt att vänta ett tag detta för att lackan ska härda vissa tycker att det redan är gjort i fabrik etc. Men jag hade personligen väntat typ 1mån sen hade jag valt Ditec eller MrCap för bästa resultat, varför göra det själv när det finns proffs.

Välkommen till denna enimenta site
Lo
3
LoKi
325i 06
Starre ->

Mmm det får nog bli som du säger.. avakta ett tag i början, sen lämna in dem till pröffsen... :)

Tack för svaret...

LoKi
Lo
3
LoKi
325i 06
Starre ->

Mmm det får nog bli som du säger.. avakta ett tag i början, sen lämna in den till pröffsen... :)

Tack för svaret...

LoKi
Man kan ju också lägga på en lackförsegling själv för hand skadar absolut inte lacken och skyddar lite grann från allt grussprut så här i vårslasket.
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Nu är det kul, först har jag passerat 700 mil utan ett enda problem. Men
det kuliga var det lilla paketet som kom med posten i går från mehrleistung, eller som de egentligen heter Huhr & Partner, kostnad 258 Eur inkl fraktca 2400 :-

Bestod av en dosa, med förgreningskontakter, bara att koppla i, typ 2 minuter, sedan en lite extra sladd ca 1 meter. med en liten potentiometer i ändan. Enda problemet var att jag skulle vilja dra in potentiometern i coupen så man kan sköta finliret innifrån. Men nu var jag så sugen på att testa så jag lämnade kvar den i motorrummet tills vidare, hittade ingen väg genom torpedväggen heller ?. Provade med den ställd på 30, 50 70 resp 90 på en skala från 0 - 100. Märkte ingen nackdel med att dra upp mot 90, bilen gick fortare o fortare...
Nöjde mig tills vidare med en inställning på ca 60.

Full tank 2 pers inkl förare, så här blev det. Snitt på 4 körningar i varje moment, både innan o efter chippet, full tank igen innan test med chipp.

1/ 0- 100 utan ESP (har X-drive) utan chip snitt 6,9 med snitt 5,6.

2/ 80-120 på 4:an utan chip 5,6 med 4,6

3/ 100 - 140 på 4:an utan chip 5,65 med 4,6

4/ 100-150 på 5:an utan chip 8,4 med 6,9

5/ 60 - 100 på 3:an utan chip 4,0 med 3,25

Förändring mellan 16 - 19%, går som ett skållat troll. Hur kul som helst.

(Hoppas det håller )

Definitivt en diesel jag inte skulle vilja kappköra mot.
Det där chippet vil man ju ha om det skulle bli en diesel nångång framöver!
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Intressant!
Var inne på deras hemsida (Länk och kollade. När jag skaffar en diesel framöver (X3 2,0d) blir det till att införskaffa en liknande dosa.
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Rätt länk: Länk
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Helt sjukt, kört 35 mil idag, förbrukningen är ner runt 1 dl oxå. Fattar nada, i och för sig kört i trafikrytmen idag 70-100km/tim, (snöväder o söndagsbilister) men förbrukningen sedan jag nollställde i morse ligger på 0,46, tror knappt det är sant. Trots allt 275 Hk, 1790 Kg.
Var är haken ?? Mer effekt + lägre förbrukning ??? Hade hört detta av andra men trodde inte på det förut.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.