AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.527

Min 325i E90 dagbok.

Sida 42 av 52
Njuren:
Min går bra, det är längesen jag hade problem nu...

Keep Your Distance!
Inga problem hittills, men fattas bara annat...har bara haft min någon vecka.

Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Min bil fick precis ett nytt kombiinstrument, jag hade en fettfläck på insidan clusterglaset som jag har stört mig på länge.
BMW Group GBG skötte det hela snabbt och snyggt... Tyvärr råkar jag alltid ut för sådana idiotfel...

Annars går den som en dröm!
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

+ 500 mil samt en 6 veckor, inte en anmärkning, kul !

ap
9
apex
325i E91
Fick min nya E91 i fredags. Inga fel tills vidare, har oxo endast kört 7 mil. Vil vänta med vinterdäck till nästa säson.

Men vilken skilnad mot min gamla 9-5 Aero...... som at gå från svart/vit til färg tv !! Ska bli kul når vädret blir lite bättra.

Er der nogon som vet om det går att ställa personliga inställningar så at speglarna vicks in, når man låser bilen. Har försökt titta i manualen.

Ber om ursäkt för min krassliga svenska. Det går meget bedre med dansk.
Buspelle
Clubsport: 330 lär väl troligen vara historia i oktober och ersatt av nya 335i/328i.
Buspelle:
Mycket möjligt även om jag har svårt att tro att dom tar bort en ny motor efter bara 1.5 år. 335 ersätter ju ingen utan blir en ny top of the line.

Om man går efter BMWs tidigare policy så är det väl 325 som ersätts av 328.
Då skulle iof 330 ersättas av 335. Snart vet vi svaret!

Keep Your Distance!
Jag har lyckats igen!
Tappade bort nyckeln imorse, förmodligen när jag ramlade omkull vid tankningen. Alternativt när jag monterade en bilbarnsstol.
Suger gör det oavsett.
Så alla som alltid velat veta vad det kostar att köpa ny nyckel samt omprogrammera den kvarvarande nyckeln till en E90, imorgon vet vi!

Keep Your Distance!
Bensinen skall i bilen, inte i munnen Clubsport ;-)

fakerlin:
Det var diesel, after shave för riktiga män!

Keep Your Distance!
683 kr för nyckeln och 500 kr för spärrningen av nyckeln är vad det kostar!
Så nu vet vi..!

Keep Your Distance!
Sådärja...

Nästa vecka får jag min nya 330 E91. Men idag hem från jobbet blev jag klockad för 106 km/t på en 70-sträcka (E18, sexfilig). Vips var farbror blå där och ryckte åt sig kortet och vips blev 8 veckors väntan på nya bilen genast dubbelt så många... Muntert värre.

Visst, felet är mitt, men det ändrar inte att det känns alldeles extra typiskt att det händer just nu.
Zagor; Trist! Låter som en märklig sträcka att ha 70km/h?

Zagor:
Verkligen tråkigt!
Kan inte vara kul att få hämta bilen med en kollega i förarsätet.

Keep Your Distance!
Pr
29
Prisse
530IA-05 M-paket
Kolla nedanstående test mellan 325 E90 Lexus 250--

Länk
Nyckeln kostar 783 inte 683!
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Hej på er, en undran, - har PDC bak, kom med i ngt paket. Däremot finns ingen knapp att slå av pipet med, skall det vara så,?I intruktionsboken står att en knapp för avstängning skall finnas på konsollen, gäller den bara om man har PDC både fram o bak ?

Ett problem till, har M-pkt, och den grålackade biten på bakspoliern tål inte högtryck, lacken flagnar. Ngn annan med som märkt detta ?

Mvh
Dance23
dance23
Om du har i-drive så går du in i menyn genom att klicka på den lilla ratten och där ska du finna avstängning av ljudet har jag för mig
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Har ingen i-drive....
dance23:
Det går inte att stänga av PDC bak utan I-drive.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.