|
Sida 40 av 52
|
|
|---|---|
|
Men man vill så gärna tro på det! ;-) |
|
|
Enligt teknikens värd så van BMW med x-driven i deras senaste 4wd test. Så nog funkar det allt !! Skönt att se :) |
|
| mm va lite snabb där skulle vara värld och vann !! Va tvungen att skicka en rättelse annars "#!#¤ | |
|
Har kommit så långt att det blir en september bil alltså en 07:a. Kikade på individuallacker hos M-Bilar igår. Och dom är verkligen tråkiga till E90, man ser ingen skillnad mot en vanlig simpel met. lack. Flera av lackerna ser ut som färger som funnits som standard tidigare. För 19.000 har man rätt att begära lite mer. Har tid för spegelbytet om en vecka. ska testa att byta själv men det verkar avancerat att få ditt dörrsidan igen. Bytte instegsgummilist på 320:n och det var ingen lek att få dit plastlisten på tröskeln igen. 600 kr för att slippa bekymmer känns humant. Keep Your Distance! |
|
|
Angående X drive. Har en 330Xi nu, hade tidigare en 330i som i och för sig var en bra vinterbil med dubbade Nokian. Fram kom man alltid genom att koppla ur anti-spin funktionen men hur kul var det? En motor som stryper så bilen knappt orkar dra sig själv framåt. Med X-drive är det en annan värld. Läste artikeln i AMS och tycker de begick tjänstefel som rekommenderade en bakhjusldriven i stället. Måste vara årets mest korkade råd. Att kunna utnyttja bilens prestanda även vintertid för omkörningar, snösträngar, backar och allt som hör vintern till. Har kört 800 mil på allt från isiga småvägar till en igensnöad garageinfart, har bara positiva erfarenheter och känner inte alls igen vad de säger. Mvh/Jan C janc |
|
|
Låter bra! Min bil registrerades i Sverige den 6 februari, då kan det väl inte vara så långt kvar till leverans, har du koll på detta Jan? //Ivrig |
|
|
Hej Ivrig, inte en susning. Min bil tillverkades i slutet av Augusti och jag fick den ca 3 veckor senare. Kom på en sak till. Mina dörrhandtag kärvade också efter ett par månader i saltslask. En dusch med 5-56 i bägge ändar av handtaget fixade det, tar 30 sekunder för hela bilen och det har nu varit perfekt i flera månader. Man behöver inte skruva isär dörrhandtagen. För övrigt 100% felfri bil. Jag är inte BMW handlare... MvH janc |
|
|
Jag år erkänna att det är skönt att läsa det du skriver. Jag har haft lite beslutsångest kring x-drive, men känner mig idag helt säker på att jag gjort rätt val, vi bor ju trots allt i Sverige och det klimat som kommer med paketet. |
|
|
Hade vägarna förbi Eskilstuna i tisdagskväll och eftersom man är rättroende så svängde man förbi E-tuna editionen av M-Bilar... Och döm om min förvåning då dom hade en 330 med dom fälgar som jag ska ha på den nya kärran. Kul för dom är verkligen ovanliga. Den bilen är för övrigt en av dom allra första E90 i Sverige, man undrar ju hur mycket problem den har haft. Länk Länk Monterade dit nya backspegeln och tjänade samtidigt in 600 som det hade kostat att låta BMW fixa det hela. Det var lättare än jag trodde att byta. Tur att man har känningar på Björkmans bil annars så hade torxskruvarna vållat gråa hårstrån. Keep Your Distance! |
|
|
Ja de fälgarna är riktigt snygga. Jag undrar hur bilen känns med 19" kontra 18". Skall du har RF däck på dem? |
|
|
fakerlin: Jag ska inte ha RF däck på dom. När mina dubbäck är så mycket komfortablare än mina RF sommardäck så är det inga tvivel om att jag ska se till att välja bort RF. Keep Your Distance! |
|
|
Jo, mina rf kommer max få gå en säsong de också. |
|
|
fakerlin: Det faktum att endast BMW kör med RF är ju rätt talande för hur misslyckade RF däck är. Keep Your Distance! |
|
|
Verkligen! En dum fråga; däcktryckskontrollen fungerar väl lika bra med vanliga däck antar jag? Killen på Däckia trodde bestämt att man var tvungen att ha rf däck. |
|
|
fakerlin: Funkar lika bra oavsett däcktyp. Man initierar bara när man har ändrat lufttrycket eller bytt däck. Så det har ingen betydelse om man har RF däck eller inte. Den mäter ju bara förändrad rullomkrets mot det man har initierat. Keep Your Distance! |
|
|
Det stämmer, funkar med alla däck och fälgar inte ens nån givare behövs, ABS systemet används har jag för mig. /S |
|
|
Topp! |
|
|
fakerlin: Har du fått din nya vagn än? |
|
|
Nää, pratade med min ÅF idag faktiskt. Han räknar med att jag får den i veckan, eller senast under nästa. :-) |
|
| OK, spännande... Blacklines monterade innan leverans också? ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.