AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.406

Min 325i E90 dagbok.

Sida 4 av 52
Fr
8
FredCarr
E91 320d xDrive Touring -09
KN:
Jag har samma erfarenhet som Clubsport när det gäller förbrukning vid blandad körning. Verkar omöjligt att komma över litern! Kört en hel del i Tyskland i sommar. Trots fullpackad bil och ett högt tempo hamnade dagssnittet aldrig över litern. Detta är en stor skillnad mot de E46:or jag tidigare ägt.

Sward
Trist med stenskottet. Har råkat ut för samma sak, ganska snabbt hade jag en spricka över hela vindrutan, givetvis mitt i synfältet. Har nu bytt ruta, tyvärr har det fört med sig att jag har fått ett riktigt irriterande vindbrus i farter över 100. Firman har tagit bort limrester och justerat listerna kring rutan, tyvärr utan förbättring. Får rutan ommonterad på måndag. Jag håller tummarna att det skall lösa problemet. Hoppas du inte råkar ut för samma sak.
Börjar med raska steg närma mig 800 mil.
Med andra BMW:ar så har man tvekat att åka på långresor för bensinkostnadens skull, nu letar man efter evenemang att åka på...

Är livrädd för det första dörruppslaget, speciellt när man besöker stora arrangemang. Försöker alltid hitta en lika ny BMW eller nån Porsche eller Merc att ställa mig bredvid...

Det känns att motorn och växellådan har släppt, den trivs verkligen i tysk autobahnfart 120-140.

Märkligt att helljusblinken inte aktiverar Xenon ljuset utan det är en vanlig lampa som går igång.

Bältesvarnaren irriterar skarpt tills man kör en V70 där den går igång på en gång även när man står stilla då känns det lite bättre. Man har iaf 8 sek på sig innan pipet drar igång när bilen börjat rulla...

No More Limits!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
"Märkligt att helljusblinken inte aktiverar Xenon ljuset utan det är en vanlig lampa som går igång."

Hur då menar du? Det är väl Bi-xenon eller hur.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Bältesvarnaren verkar vara ett tillval (pris 0 kr) numera. Annars är det väl bara att dra på sig bältet? Det ska ju på iallafall.
Andre´:
Det är bixenon men dom aktiveras inte när du drar spaken mot dig, det är en vanlig lampa som tänds. Man måste slå på helljuset genom att trycka framåt då är det Xenon.

No More Limits!
Ollen:
Jag sätter alltid på mig bältet medans jag kör.
Kör jag i parkeringshus eller på stormarknadsparkeringar så är det onödigt att sätta på sig bältet, om man bara ska tvärs över parkeringen till nästa affär.

No More Limits!
Clubsport:

Det är vid sådan tillfällen det är bra att ha på bältet.....
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Clubsport> ok. Förstår. Inte meningen att mästra. För mig har det blivit en reflex att alltid dra på det.
starre:
På stormarknadsparkeringar?

No More Limits!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Ok, då är jag med.
Clubsport:

Även vid lägre hastigheter kan olyckan vara framme.
ch
50
christer.n
325iTouring-06
Obs.Det finns nitiska cops som gärna griper ett lätt byte.
Starre:
Gillar att leva on the edge...

No More Limits!
christer.n:
det är enligt lag tillåtet att åka utan bälte på parkeringsplatser.
73
HåkanW
325i (E90) -05
Vad är det för bältesvarnare som irriterar ni pratar om???

Kan berätta att jag för snart en månad sedan köpte Borgs bils demobil (325)
Jag måste säga att jag de senaste åren förvisso kört X5 & XC90.
Känns som jag har köpt mig en GoCart!
Det största problemet är hastighetesbegränsningarna.
I övrigt är jag tvär nöjd med bilen.
Har gjort ett par långkörningar och blir imponerad av förbrukningen. 0,79. Och jag har automatlåda.

En fråga till er som har E90. Har ni gjort någon uppgradering av mjukvaran i bilen?
Jag har enbart tyska som alternativ med talstyrningen av bilen.
Sen "gissar" jag att det saknas applikationer till "Entertainment systemet" i bilen.

Är det någon av er som har Proffessional med DVD Navi och enligt utsago skulle det vara DSP. Men det enda som finns i bilen är justering för Bas & Diskant.

I X5:an hade jag rätt många inställningsmöjligheter för ljudet.

Bältesvarnaren går igång efter 8 sekunder när bilen börjat rulla.

Jag har gjort en uppdatering när tankmätaren bestämde sig för att lägga av.
Uppdatering gjordes på mängder av saker, bla kliman, motorstyrning mm.
Jag fick se listan och den var lång, ska se om jag kan få en kopia på den.
Har även uppdaterat larmet från tysk till svenskkodning. Min bil var en av dom första som kom hit så det borde vara fixat på dom som levererades senare.

No More Limits!
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
HåkanW, vad tycker du om kombinationen 325 och automat?
Själv har jag provat en likadan demobil och jag blev riktigt sugen på automat, mjuk och snabb på samma gång.
Lånkörning 0,79, är det uppmätt eller färddatorn? Vilken hastighet? Vad drar den på stadskörning/småkörning och blandat?
73
HåkanW
325i (E90) -05
Min bil är en av de 20 första bilarna som levererades i samband med premiären. Som sen blev demobil.
Så jag gissar att den uppdateringen inte är gjord.
73
HåkanW
325i (E90) -05
Jag sitter och harvar i köerna mellan södra och norra stockholm varje dag.
Så manuel var inget alternativ.

Men spontant gillar jag växellådan.
Däremot finns några egenskaper som jag hoppas kan lösas med en uppgradering.
Det är framförallt vid kickdown.
Det kan ibland upplevas som om bilen "tänker till" några hundradelar innan det svarar.
Det är lätt att lösa genom att slå över till sportläget på lådan.
Det är mätt med datorn. och jag låg väl runt 120/130.
I stadstrafik ( enligt datorn) ligger jag strax över litern. med ett snitt på 50km/h
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Det verkar ju vara ganska rimlig förbrukning med sexa och automat. Får nog fundera vidare på en sådan bil, fast touring.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.