AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.433

Min 325i E90 dagbok.

Sida 38 av 52
pe
5
pebon
E91 325i -06
André: Tack, du besparade mig lite tid och rygg problem. Det borde väl vara bashögtalare som är plaserade där?
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Är det Logic 7 som är själva högtalarmärket, eller bara systemet? ELler använder de Harman Kardon som i min bil på högsta systemet med?
Andrè:
Jag ska testa igen. Finns en film på Z4M coupen hos AMS också.

Keep Your Distance!
Andrè:
Failed to render this file står det.

Keep Your Distance!
pe
5
pebon
E91 325i -06
rightnow: Är inte riktigt på det klara med om det är Harman Kardon, jag hämtade min bil för nån dag sedan o det är tillval hifi alltså typ något mer än det som sitter orginal dock inte professional Logic 7.

För övrigt så har jag upptäckt kondens i vänster framljus (suck) tyckte mig se tidigare här på forumet att det var andra drabbade, hur har ni upplevt/löst det?
Både HiFi och Logic7 har H/K-högtalare, men av olika kvalitet:
Länk

Enligt RealOEM kostar bashögtalarna i Logic7-stereon $369/st medan HiFi-modellen ligger på $184/st.
Länk
Då var det dax igen...
Farthållaren kajkade ur rejält igår, ökar och sänker farten med 3 km/h!
Ibland ökar den som den ska men minskar med 3. Och tvärtom...
Dax för återbesök nummer 8!

Keep Your Distance!
Andrè:
Vad hette din försäljare på Novation?
Var in där idag och killen med samma förnamn som Brynäs mest kände spelare hade inte riktigt koll på läget om man så säger...

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Hej Clubsport

Han heter Per, hur då menar du? Försöker du att få till en delat där eller? ;-)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
deal
Andrè:
Nä, men den äldre herren hade lite dålig koll på det här med BMW.
Jag köper min på Solna så du kan vara lugn ;o)

Fått ordning på lackskadan?
Går den bra annars då?

Keep Your Distance!
Upptäckte i lördags att sätesvärmen inte går ner till lägre nivå med tiden när flickvännen hade full värme på över en timma. Själv så har jag aldrig stått ut mer än max 7-8 minuter innan jag självmant slår av sätesvärmen. Har inte konsulterat instruktionsboken än om det ska vara så. Det låter minst sagt konstigt.

Keep Your Distance!
Det kan inte vara så att stjärten blev öm och okänslig efter ett tag? :-)

fakerlin:
Nejdå, hon var så nöjd o belåten...

Keep Your Distance!
Börjar tröttna rejält...
Idag på väg hem efter träningen så ligger jag efter en bil i 60-70 på väg när vi möter en Volvo som ligger väldigt nära våran sida hinner jag tänka innan Volvon vinglar till efter att ha varit milimeter från att toucha bilen framför mig.
Givetvis så träffar Volvon min backspegel...

Eländet tar aldrig slut.
Bilen som träffar min backspegel körs av en söt tjej på 22 år vi byter telenr tar hennes personnummer och regnr och vi kommer överens om att reda ut det hela imorgon. Det är snöglopp ute och mitt humör har aldrig varit sämre.

Det är solklart hennes fel då hon ligger för nära min körbana och dessutom vinglar till men hur bevisar man det?
Det lär väl sluta med att vi för betala varandras självrisker och enda trösten är att hennes knappast är lika dyr som min. Hon kör pojkvännens Volvo 850.

Gissar att min backspegel går på ca 3000 exklusive arbete. Det är ju bara plastdelar som rykt så frågan är om man måste byta hela..

Ringer försäkringsbolaget nu hursomhelst.

Keep Your Distance!
Men Kalle-Anka-flyt-varning på dig. Hoppas det löser sig på ett billigt sätt. Borde det förresten inte vara så att om hon tar på sig skulden så är det "bara" hennes självrisk som skall betalas?

Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Jadu Clubsport, oturen förföljer dig. :-( Jäkla missflyt. Det är nog risk att ni får betala era EGNA självrisker eller kostnader om inte motparten, den söte tjejen, tar på sig hela händelsen. Kan tänka mig att pojkvännen har en viss inverkan...En tumregel är väl att man bör fylla i skaderapporten direkt vid olyckstillfället? Annars kan den "skyldige" tänka till och komma med en "förvrängning" av hur det gick till....

Jag håller tummarna för att det löser sig på ett bra sätt.
Pojkvännens bil och jag tror som Sköll12 säger att hon inte kommer att ta på sig skulden och ord kommer att stå mot ord.
Har ju en jäkligt hög självrisk pga vagnskadegarantin så det lär bli billigare för mig att betala utan inblandning av försäkringsbolaget. Jag hade fyllt i en skaderapport på plats om det inte hade snöat så fb.

Man kunde kanske göra nån deal att om att hon tar på sig skulden så delar vi på hennes självrisk som lär vara lägre än min.

Har jag en sagolik tur så behöver jag inte köpa en komplett spegel då metalldelarna är intakta, men när hade jag tur med denna bilen senast...

Keep Your Distance!
Så, hur går det med speglarna Clubsport?
Faros:
En spegel är det och den kostar 3000 komplett, funderar på att montera den själv så sparar man ca 800 ser inte så svårt ut.
Blir till att polisanmäla tjejen som körde av spegeln då hon inte tycker att det var hennes fel.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.