AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.439

Min 325i E90 dagbok.

Sida 37 av 52
André
Ja det är en skön känlsa att köra ut från bilhallen i en oskuld;-) Men varje gång känns det som jag aldrig kört bil förut när jag ska köra ut för första gången, måste kolla om växeln ligger i och fundera på vad nästa moment i körningen är, sånt som bara sitter i ryggmärgen såfort man lämnat handlaren.

Tackar för infon om CA då vet jag. Men det är bara via förardörren man kan öppna också? Om man handlat och ska in med matkassar eller dylikt så måste man först till förardörren för att öppna eller ta upp nyckel och använda fjärrkontrollen.

Ska hem ock läsa lite instruktionsmanual ikväll och förhoppningsvis lära mig hur bilen fungerar.
73
HåkanW
325i (E90) -05
HAr inte varit aktiv på ett tag...
HAft annat att göra..
Dock läste jag igenom för att se utvecklingen hos er som haft bilen ett tag.

Själv kan jag nu också sammanfatta vad som hänt med min bil..
Den har gått 2700 mil nu. Första service genomförd.
Inklusive stora uppdateringen.
Som förutom en massa saker som jag inte känner till gav betydligt bättre ljud i stereon.
Sidokjolen på förar sidansläppte i framkant. Den sparkade jag till. Har sutit sedan dess.

I övrigt kan jag inte påstå att jag haft några som helst problem med bilen.
Dock kan jag avråda SAMTLIGA att investera i 17" och dubbfria lågprofildäck..
He funkar inte med det klimatet vi haft i Stockholm senaste tiden.

Så på grund av det har det uppstått en repa på kofångaren fram efter besök i en snödriva.

Sett en jämförelse med "tidigare bilar" och jag upplever min bil som oerhört felfri jämfört med nya bilar jag haft tidigare. SAAB 9-5, Volvo XC90, BMW X5.

Så var det med det!!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
ryk 330xi

"Men det är bara via förardörren man kan öppna också?"

Passagerardörren funkar lika bra.

Har du infällbara sidospeglar och touchar den räfflade ytan längre än 3sekunder så åker speglarna in. ;-)

"Om man handlat och ska in med matkassar eller dylikt så måste man först till förardörren för att öppna eller ta upp nyckel och använda fjärrkontrollen."

Du kan öppna skuffen genom CA alt via fjärrkontrollen.

André
Tack för infon. Då vet jag. Får åka hem och exprimentera lite ikväll:-) Synd bara att inte CA fungerar på bakdörrarna då jag alltid öppnar dom först för att lägga in kryckorna, men det är ju inte så långt fram till framdörren därifrån så jag ska nog överleva ;-)
HåkanW:
Du har väl också en av dom tidigaste bilarna va?

Comfort Access måste jag ha på den nya.

Keep Your Distance!
73
HåkanW
325i (E90) -05
Jag tror att min bil är en av de 10 - 15 första som kom till Sverige
André
Nu har jag prövat CA mer och den fungerar riktgt bra som du sa.
pe
5
pebon
E91 325i -06
Hej alla! Bra forum, har precis hämtat min e91 idag och det här verkar ju vara rätt plats för att hålla sig uppdaterad om modellen. Är det nån som gjort tillval hifi o vet om det sitter nån separat bas nånstans? Har inte hunnit snoka runt så mycket men konstaterat att det är "kexigare" ljud än det jag är van vid från de Audi jag haft tidigare. Annars mycket nöjd känns "kassaskåp".
pebon:
Välkommen, och det här är tråden som räknas om du har en E90/91!
Andrè har hifi tillvalet.

Vad valde du för utrustning?

Keep Your Distance!
pe
5
pebon
E91 325i -06
Jag har valt till: Advantage plus, comfort, hifi, förvaringspaket, interiörlist alu, sportstolar halvläder antracit, xenon, komfort access, lädersportratt o stjärneker 159. Solid svart lack.
Johan Strömberg
Grattis till bilen,
Tror nog att du måste ha logic 7 om du skall ha sub bas

Mvh

Johan

E91 330i -06
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
pebon:

Stort Grattis!

Kul, då är vi två som har fattat grejen och valt Svart II istället för Safirsvart ;)
Har även fälg 159 som du, mycket snyggt!
Jag har också Stjärneker 159, ett bra val!

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Samma här, Stjärneker 159 som vinterfälg
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Något för dig Clubsport? ;-)

Länk
Johan Strömberg
har 158 själv. Tycker nog 159 är snyggare

pe
5
pebon
E91 325i -06
Nu har jag kollat lite snabbt angående högtalarna i hifi tillvalet, dom ska vara 10st till antalet men jag lyckades då bara räkna ihop dom till 8st. Det var som sagt en snabb koll så jag kommer nog att kunna spåra upp dom 2 andra ganska snart...men nån kanske har svaret?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
pebon : Under framsäten
Andrè:
Får inte filmerna att funka, men är det Z4 coupen så har du rätt, det är nått för mig det!

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Konstigt, de öppnas fint hos mig på WMP

Länk

Har du alla codecs installerade? Vad är det som inte fungerar?

Ja, det är en Z4 Coupe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.