|
Sida 35 av 52
|
|
|---|---|
|
Andrè: Ska ju på gratishockey 30/1. BMW Stockholm sponsrar, förhoppningsvis så är nån av höjdarna där så man kanske kan snacka lite där med. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport: Jag uppfattar det som nonchalant mot kunden att göra på det sättet! Det är inte frågan om att jag vill ha en fulltankad lånebil så att jag kan åka av mig. "Det är iof praxis att man står för bensinen själv om lånebilen är gratis." Ja, kanske det men jag förväntar mig lite mer av BMW! |
|
|
Andrè: Sant, brukar inte tanka upp lika mycket som jag förbrukat. Och inte framöver då jag är uppe i sex återbesök nu. Och varje gång ryker en ledig dag. Keep Your Distance! |
|
|
Följetongen fortsätter. BMW ska mäta upp termostaten för att se om det är fel på den då värmen inte blev bättre efter uppdateringen. Keep Your Distance! |
|
|
Fick @ från Novation idag Strålkastarna är bytta Ny mjukvara skulle tankas ombord under e.m då bilen "talade" om efter uppkoppling att 4st uppdateringar fanns tillgängliga ( Windows Update ) eller vad är det frågan om? ;-) Senaste CIP 20.0.1 enligt verkstaden, vet dock inte vilken CIP jag hade innan. Ska fråga när jag hämtar bilen. Hoppas att någon har noterat det. Skulle även få den akustiska varningen till bältespåminnelsefunktionen avstängd på egen begäran! Ska bli riktigt skönt att slippa höra det! Den går ju även när bilen står still. Miss i programmeringen anser jag. Lite mer info under: Länk Det mest intressanta är väl pos.2 Clubsport: Apropå dina problem med farthållaren. Lekte lite igår på väg till Uppsala. Upptäckte att farthållaren ökar med 1km/h om man vidrör spaken lite lätt samt med 5-6-7km/h om man vidrör den en aning längre. Däremot så funkade det fint att minska hastigheten i steg om 10km/h oavsett beröringstiden. |
|
|
Andrè: Då har du problemet på ökningssidan som jag har när jag sänker farten. Fråga dom gärna om det ska vara så? Finns ju väldigt få hastighetsskyltar som har 5 km/h intervallet. Bältesvarnaren är sanslöst irriterande den ska jag också få dom att ta bort gratis. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport: Det kan också vara en hanteringsfråga? Alltså beroende på hur hårt man trycker för att efter ett tag så verkade det fungera fint. Ska testa mera i veckan. Vilken CIP har du numera? |
|
|
Andrè: Nej, inte för mig det spelar ingen roll hur hårt man trycker/drar så kör han ändå med 5-6 km/h intervall. Angående lånebil. När jag servat bilens hos BMW Solna så tankar försäljaren upp en valfri demobil med orden kör så det ryker! Lite roligare än verkstadens lånebil.. Keep Your Distance! |
|
|
Andrè: Vet ej vilken CIP jag har ska fråga nästa gång jag är där. Den senaste antar jag. Keep Your Distance! |
|
|
Måste bara få bryta in fastän jag har en E61. Hade den på 4 garantirepet förra veckan backlukan helt paj, tror ni inte att biljäveln varnar för engine failured i dag bara åka 8 mil enkel väg igen 5 garantiåtgärden. Har missat några arbetstimmar på fanskapet och börjar bli riktigt less. Det är ändå 3 modellåret man tycker dom borde ha fått till åtminstone några barnsjukdomar. Tur att burlins motor är suveräna att göra med sitter aldrig fast i nåt. |
|
|
mattias h: Det är det som så surt att dom inte får ordning på barnsjukdomarna, speciellt på Femman som ändå har funnits i tre år. E90 06 verkar ha lika många fel som 05:orna. Är uppe i sex återbesök nu med den nästa vecka. Keep Your Distance! |
|
|
Fick @ från Novation. Bilen är klar och testkörd. Allt ok. Strålkastarna bytta, nyaste mjukvaran är installerad ombord, en kromlist bytt, bältesvarning bortkodad. Bad en polare att hämta bilen och köra den till mig i Västerås. Ska kolla upp den ikväll. |
|
| Naturligtvis var det bakluckan som var paj finns väl ingen backlucka vad jag vet.. Dom ringde idag gasspjället hade hängt sig av kylan så det räckte med lite + grader för att fixa felet, 32 mil och 5 timmar åt helvete. | |
|
Andrè: Hur länge var bilen inne hos Autovation? Känns som lång tid för dom grejerna. Keep Your Distance! |
|
|
Hm, Autovation var Gävlehandlaren, Novation menade jag... Keep Your Distance! |
|
|
mattias h : "32 mil och 5 timmar åt helvete. " Helt förkastligt! Clubsport : Körde dit bilen i måndags e.m . Hade tid på tisdag morgon men kunde inte åka till Novation pga jobbet. De höll på under tisdagen, onsdag f.m gick åt att testa den nya mjukvaran. De vill se så att allt var ok. Det ska det vara enligt verkstaden. Nu ska jag testa i veckan! Först då vet vi. ;-) |
|
|
Andrè: Ok, jag håller tummarna! Keep Your Distance! |
|
| Andre`: Håller helt med. | |
|
Jag blir inte klok på farthållaren efter uppdateringen! Nu efter Gävle t o r så funkar den precis som den ska göra hela resan. Det är några dagar kvar tills den ska in på torsdag så den har tid på sig att kajka ur igen.. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport: Testade min några dagar nu och det ser ut att fungera fint. Den ökar/minskar hastigheten om 10km/h intervaller som det är tänkt. Även mina nya lampor fram ser ut att hålla måttet ( helt immfria ). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.