AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.396

Min 325i E90 dagbok.

Sida 33 av 52
Andrè, Det var samma sak för mig med vridsensorn och farthållaren. Enstaka händelser men man vill ändå ha det åtgärdat för att bilen ska kännas perfekt.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport: "Enstaka händelser men man vill ändå ha det åtgärdat för att bilen ska kännas perfekt. " Självklart!! Inget snack om saken.
Andrè:
Kul att du gillar CA, det ska jag ha på min nya också.

Hur är värmen i din bil?
Min tar lång tid på sig att bli varm när det är kallt ute.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport: Tycker att Comfort Access är ett måste. Skönt att slippa hålla på med nyckeln ( speciellt vintertid när man har handskar på ). Dessutom så kan man ställa in via I-Driven hur dörrar ska låsas och låsas upp. Vet inte om man måste ha Navi PRO för att få tillgång till den funktionen? Läste på
E90post.com att tydligen så är det bilar tillverkade efter den 1/9 2005 som har den möjligheten?

Länk

"Hur är värmen i din bil?
Min tar lång tid på sig att bli varm när det är kallt ute." Tycker att värmen kommer ganska snabbt. Brukar ha ACC inställd på 20grader och det fungerar fint. Ska testa ikväll när jag åker från jobbet. Bilen står ute hela dagen så att kanske lättare att testa då den står i garaget nattetid.
Vad är det som tar lång tid tycker du själv? Vad har du för inställt värde?
Andrè, Normalt så har jag 20 grader inställt men vrider upp till 23 när det är kallt. Problemet är när det är kallare än -5.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport : Har lagd märkte till ett litet "klonk" ljud under mina fötter när jag ska svänga vänster. Är hyper känslig mot allt vad heter oljud samt div.ljud fenomen som kan uppträda under färd. Det låter ungefär som ett ljud som avges när man kör över en isbit alt snöklump ( när den alltså slår lite lätt mot golvet ). Vet inte som sagd om jag är överkänlsig men jag tycks höra ljudet endast när jag ska svänga vänster i väldigt låga farter. Någon som känner igen fenomenet? Andra förklaringar? Tips på vad det kan tänkas vara och om man kan kolla det på något sätt?
Andrè:
Känner inte igen fenomenet från min bil.

Har du nått annat högtalarsystem än standard?
Funderar på om jag ska välja HiFi högtalarsystem eller Professional Logic7 till min nya.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport:

Har HiFi högtalarsystem, tror det räcker gott! ;-)

Men Professional Logic7 lär ju vara riktigt vasst men då kostar den 12`

Angående oljudet så kan det kanske vara så att bultarna måste dras åt? Ska kolla på det ikväll. Ljudet har ju en fenomenal förmåga att sprida sig ( inte omöjligt att det kommer från någon fälg när jag ska till att svänga vänster? ) och jag uppfattar det som ett litet klonk ljud under golvet.
Andrè:
Tror nog att HiFi högtalarsystem räcker alldeles utmärkt. Jag ska ju ha cd-växlare också, får ju inte sticka iväg för mycket med extrautrustning!
Skulle vara kul om man hittade en demobil med Prologic7, pressbilarna hos BMW Solna brukar vara fullsmetade med extrautrustning.

Det verkar ju konstigt, men inte helt otroligt att det är bultar som behöver dras åt.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport : Jag har nog hittat orsaken till det skumma klonk ljudet!!
Det beror på gummimattan så jag måste ha placerad på ett felaktigt sätt ( för långt in inder pedalerna ) vilket resulterade i att varje gång jag tryckte ner kopplingen så åkte den in under mattkanten, mattan följde med upp en liten bit i luften och så ner när jag släppte upp kopplingen. Då slog mattan i golvet och oljudet var ett faktum. Mörkt som fan som det är så hör man ju bara "klonk" och inget annat. Ska bara testa det imorgon. Kom på det ikväll när jag parkerade bilen i garaget.
Andrè, Man får hoppas på att det är mattan. Har inte du heller kardborre under gummimattan? Det finns ju en kille här där dom hade glömt att montera dit kardborredelen.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport:

"Man får hoppas på att det är mattan. Har inte du heller kardborre under gummimattan? " Jodå, det har jag! Dock så kan man placera mattan på ett felaktigt sätt för det! Tyvärr. Så var det i mitt fall. Lyssnade extra noga efter oljudet när jag åkte till jobbet i morse och det är borta! Så var det mysteriet löst! Såg även att andra hade liknande problem med mattan dock av en annan natur ( även jag ).

Länk
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Det var jag som hade lös matta... Åkte till ÅF och klagade och det visade sig att tomten som gjort ett antal E90/91-bilar leveransklara hade glömt det där med kardborre. Så jag fick kardborrefästen och nu sitter mattan fast.
Dom borde ha fått in en hel del sura kunder med lösa mattor vid det här laget.
M-Bilar får rätt svårt att rädda kontraktet på 330 eller Z4 coupen..
Fick inbjudan av min försäljare på BMW Solna till Djurgården-Mora 30/1 igår.
BMW Group Stockholm är matchvärdar till den matchen och kommer att ha lite arrangemang kring matchen, kul att se en elitmatch och kunna koppla av. Sällan man kan koppla av när mitt gäng spelar!
Får hela tiden olika inbjudningar från BMW Solna till allt möjligt.
Från M-Bilar inte ens ett simpelt julkort...

Allt sammantaget så blir det BMW Solna som det handlas nästa BMW.

Har lagt upp en utvikningsbild på Z4 coupen i köket som jag tittar in på då och då så att man ska vänja sig med tanken på 2-sits!

330 sedan eller coupe = det trygga valet!
Z4 coupe = det okonventionella och mer spännande valet!

Keep Your Distance!
Andrè:
Det var väl tur att du inte hann besöka M-Bilar med problemet.
Kan ju lätt bli lite pinsamt om dom upptäckt mattproblemet ;o)

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport: Tyckte att det verkade lite skumt! ;-)

Kanske ännu en barnsjukdom i vardande...
Cd-spelaren hackade idag med en ny skiva som funkat perfekt tidigare.
Bilen kanske inte gillade att bli tvättad och sen åka hem i halv snöstorm!
Får se om det upprepas inatt, nu står den i varmgarage.

Keep Your Distance!
Andrè:
Hur går kärran?
Fått ordning på lackmärket?
Nöjd med värmen i din bil?

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport: Bilen går bra. 150mil på mätaren. ;-)

Värmen i bilen är väl helt ok. Brukar som sagd ha det inställd på 21grader
Har inte märkt att det brukar ta onormalt lång tid för värmen att sprida sig i kupèn. Är det någon annan som har synpunkter på det?

Ska lämna in bilen den 9/1 till Novation. Får nya strålkastare. Då ska de passa på att undersöka lackmärket.

Funderar på ett litet projekt, att införskaffa TV-tuner till min Navi Professional. vet dock inte hur mycket jobb det är att eftermontera den.
Är det något du känner till? Var den sitter placerad och om jag måste dra nya kablar genom bilen?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
PÅ E46 sitter TV-tunern bredvid Navi-enhet, CD-växlare och radio på vänster sida i skuffen. Kanske samma på E90.
Så du köpte din bil på Novation André. Är du nöjd med hur det har fungerat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.