AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.418

Min 325i E90 dagbok.

Sida 32 av 52
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
I annonsen står det svensksåld

/Fredrik Swärd
Om bilar tas hem via Importör eller som flyttgods så står det inte på VV om import.
Det ända som skrivs in på VV är om det är Privatimport.
Utgick från att den är importerad då det inte stod svensksåld på lappen på bilen. Den har ju ett regnr som luktar import också.

Keep Your Distance!
sa
76
saablar
118dM -15
vad i regnr luktar import?

Någon gång på slutet av 80- och börja på 90-talet hade importbilar regnr som började på PAx xxx, men det var då det, nu får dom nummer serier som alla andra när dom regas.
Tålamodet börjar tryta dax för fel nr x!
Farthållaren fungerade inte när jag åkte hem, bara en varningssigal för att farthållaren inte fungerade... Som vanligt stannar man bilen och startar om så funkar det igen...

Köper aldrig mer en helt ny bilmodell när den släpps...

Sätter käppar i hjulen för Z4 coupen...

Keep Your Distance!
saablar:
Har för mig att dom släppte hela P serien för importbilar innan dom släppte det helt fritt. Jag har sett importbilar tidigare som har P som första och inte A som andra bokstav.

Keep Your Distance!
sa
76
saablar
118dM -15
jag har haft flera bilar som haft P i början utan att det var importbilar
Clubsport:
Din teori stämmer angående P som begynnelsebokstav på importbilar (vid import åren 96-00). Dock bara på dessa bilar som vid import köpte den s.k. interimsskylten i tullen (röd med vita tecken). Samtliga skyltar av detta slag började på "P" och när man sedan reg.besiktigade bilen så fick man motsvarande reg.nr på den riktiga skylten.
Runt -99/00 så bytte man begynnelsebokstav på dessa skyltar till "PBxXXX" för att sedan, runt -00 byta till "RTxXXX".

FÖRRESTEN:
Provkörde du E46 M3:an?? Hur var den isf? Skick osv? Vad hade Borgs gjort med den?
(Är nyfiken men är själv ingen spekulant på just denna, så var inte orolig ;-)

saablar:
Finns svensksålda bilar med reg.nr som börjar på P som du säger, främst runt årsmodellerna i början/mitten på 90-talet.

________
Slippa-bli-blåst-guiden för dummies: Länk
Rolex:
Kul att min teori stämde!

M3 E46:an ska jag provköra idag, men den finns på Landrins i Västerås.
Den har en rätt skum tidigare ägare och lite annat smått som jag ska kika på idag. Det ska mycket till att jag köper den. Blir ju ett värdemässigt nerköp då jag byter in min E90. Får ju ingen maskinförsäkring på den, känns som ett måste på en M3.

Hamnar 335 på rätt sida 500.000 så blir det nog en sån istället...
450.000 då slår jag till på en sån!

Keep Your Distance!
Menade 450.000 grundpris.

Först provköra M3:an så att jag blir på gott humör!
Sen beställa tid hos M-bilar för femtielfte gången..
Satt o funderade om det bara är jag som har sånt oflyt med min tidiga E90 eller om dom andra håller tyst om sina problem. köper man bil för 350.000 så har iaf jag full förståelse om man inte basunerar ut alla problem.

Nu jäklar skall jag väl få den senaste uppdateringen iaf!

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport:

"Nu jäklar skall jag väl få den senaste uppdateringen iaf!"

Vad ska den åtgärda för fel i så fall?
Andre:
Farthållaren fungerar inte ibland, ljuder bara en varningssignal...

Keep Your Distance!
Jaha, då var man kär igen..! Var rädd att det skulle bli såhär, hade hon varit svensksåld så hade jag slagit till på plats! Nu har jag bryderier... Skulle ha låtit bli att prova M3:an...
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Jag har exakt samma problem med min farthållare. Ibland när man ska aktivera den tänds bara en kontrolllampa. Ibland kan man slå till spaken ett 10-tal gånger och helt plötsligt fungerar det.

Enligt Borgs är det programvarufel. De har lagt case mot Tyskland på mitt problem.

/Fredrik Swärd
Sward:
Kul att jag inte är ensam om problemet...
M-Bilar hade inte hört talas om problemet, och hittade inget när dom kollade i sin databas över fel (Puma tror jag den heter).

Keep Your Distance!
Funderar som bäst om jag ska skaffa motorvärmare till bilen. Har ju nybyggt garage men det är ett kallgarage med motorvärmartimer. Det är rätt kyligt på mornarna och den kalla perioden har ju inte ens börjat. Kännns samtidigt lite onödigt då det förhoppningsvis bara är två månader kvar av vintern.
Jag köper ju ny bil i sommar...

Tycker att värmen tar längre tid på sig i den här bilen. Värmen kommer fortare i E46:orna jag hade tidigare.

Keep Your Distance!
samma problem i E61:an värmen kommer inte alls lika fort som i E39:an.
Andrè:
Hur går bilen såhär långt?

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport : Den går utmärkt! Inga som helst problem faktiskt. Har avverkad första 100 milen. Den går som tåget och är underbar att köra. Börjar vänja mig mer och mer. ;-)

Älskar CA , väldigt bekvämt! Sportstolarna är helt suveräna.

1. Imman i strålkastarna ser ut att ha försvunnit, dock så är nya insatser beställda och ska bytas. Det är även andra nyblivna ägare av E90/E91 som har råkat ut för samma skumma fel har jag fått bekräftat.

2. Apropå hängningen som jag råkade ut för första dagarna efter leverans så ser det ut som en enstaka händelse. Hela systemet hängde sig och jag kunde inte använda I-Driven,Stereon osv som följd. I samband med det försökte jag att stänga av bilen och vänta någon minut i garaget. Eftersom jag har Comfort Access så tryckte jag två gånger på Start/Stopp knappen utan att nyckeln satt i tändningsloset ( FOB-en ) och tyckte mig få en varning ( ett utropstecken ) i Combi utrymmet + att Motorsymbolen ( Ikonen ) tändes. Det uppfattade jag som ett slags "felkod" vilket inte är fallet! Men får upp just dessa två symboler och texten "IGNITION IS SWITCHED ON" på skärmen men eftersom systemet var "hängd" så kunde jag inte se det meddelandet på skärmen. Därav missuppfattningen. Avklarat.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Det ska stå tändningslåset och inget annat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.