AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.440

Min 325i E90 dagbok.

Sida 30 av 52
Sl
86
Slex
G45 X3 30e 2025
ok då vet jag inte ! men vill gärna veta om du hör något :)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
I boken står att att samma knapp som används för att öppna skuffen kan användas för att testa larmet! t.ex om man blir överfallen så kan man utlösa larmet i avskräckande syfte! Man ska trycka in knappen i mer än 3sek. Har gjort det men det enda som händer är att skuffen öppnas! Inget larm aktiveras?
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Larma bilen, hämta hammaren, slå sönder frontrutan och hoppa in på instrumentpanelen. då blir det pip, pip, pip!
Sl
86
Slex
G45 X3 30e 2025
Det måste jag prova. skriker till efter lunch :)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
rightnow : Det säger du. Har du testat det själv kanske?
Lås bilen ryck sedan i dörrhandtaget. Då går larmet igång...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport : DÅ ÖPPNAS BILEN JU? HAR CA.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
hahaha! men ta bort nyckeln ur fickan då dummer andré :D :D
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
rightnow: "hahaha! men ta bort nyckeln ur fickan då dummer"

Som om det skulle hjälpa! Bilen känner av nyckel inom 15m och kommer jag att rycka i handtaget så öppnat bilen! Så enkelt är det. Hur tänker du?!

Det ska få igång Larmet med den ovan beskrivna metoden som finns i boken! Har någon testad den?
bi
39
bingoberra
E90 /330d-07
E90+E91 DU HAR INTE SVARAT PÅ MIN UNDRAN betr. kcr till 320d 7nyfiken på svar/hadet
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
André, skojar mest med dig! Förlåt om jag har dålig humor :)

Larma, släng upp nyckeln på gräsmattan och testa då :D hehe, ne jag har ingen aning, kommer bara med dumma förslag och försöker liva upp stämningen :)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
rightnow: Jag vet! :-)

Men som sagd, det ska funka på ett annat sätt.
E9
34
E90+E91
320D-06E90
320D Touring-06E91
BingoBerra.

Vet faktiskt inte om den gäller, å andra sidan., Det äår bara att "slita" ut KCR en när bilen skall in på service. Det märks inte då. SÅ då är det problemet löst. Det går inte att upptäcka att det suttit KCR där- MEn ta det med din ÅF om de säger att det är okej bara du lämnar bilen där...så kanske det år ok. Men jag skulle nog slita ut den varje gång jag skulle inte på verkstad. Tar nog inte mer än 2 minuter..

Jag kan säga att bilarna går MKT bra....Trycker på fin fint när man tramaoar i lite....suuuuuuuuuuuuuuuger iväg från 2000 varv och uppåt....nice.

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
E90+E91: Hittat några fel än? :-)
E90+E91:

Upplever du skillnad på förbrukning med eller utan KCR?

Känns valet av utrustning och bil rätt så här efter 1 veckas användning eller saknar du något?
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Andrè:
Har du monterat kromade ändrör du med? Lätt att fixa själv? Bilder?

He he.. många frågor, eller iaf tre ;)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
BeemA: Fick bilen redan lev.med kromade ändrör men det är enkelt att fixa själv! Ett klart lyft. Bilder kommer till helgen. Funderar på att byta till vita bakljus bak. Ska i så fall beställas från Tyskland.
BeemA:
Jag har bild på ändrören, kommer om en halvtimme...

Keep Your Distance!
Det kan bli en M3-02 om två månader istället för 330!
Åt julbord med en försäljare från en bilfirma i Västerås. Och då min chef har mycket bussiness ihop med honom så skjutsade jag hem karln. Dom har en M3 smg -02 som jag skulle få köpa med en brutal rabatt...
Så finns den kvar i februari så slår jag nog till!

Keep Your Distance!
Helt rätt clubsport enda problemet är att då blir det svårt att gå till en 330 sen. Fast M3 E90 kommer om 2 år så det blir väl lämpligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.