AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.444

Min 325i E90 dagbok.

Sida 3 av 52
Jag tycker att man märker den största skillnaden på 5-serien eftersom den är tyngre. Kan tycka att min 530 är halvslö det var bättre drag i 325:an som jag prövade.

mh
Provade 530 också efter 330 och det kändes inte som samma motor trodde jag hade fått en bil med gamla 230 häst motorn.

Keep your distance!
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
40 kg mer i 530i jmf med 330i lär inte göra någon skillnad.
Upplevde samma som clubsport for och lämmnade min gammla 530. Trodde att jag hadde hämtat en 523 istället nu har den släppt ngt. Den ska göra 6,5 till 100 enl. instruktionsboken. Skulle inte tro det

mh
58.000kr är väldigt mkt pengar och är kanske inte motiverat men jag har provkört ett antal bilar med liknande effekt som e90 330 och kan bara konstatera att bmws 258hk känns precis så mkt som de ska göra om inte aningen mer.

provkörde däremot i dagarna 535d som ju har 272hk och hela 560nm och då kände jag verkligen "var det inte mer..?". e90 330 känns betydligt mer enligt mig trots lägre effekt och markant lägre vrid. så jag undrar om det itne är så att bmws automat (eftersom jag antar det är samma i dem båda) tar bort en hel del av känslan. eller så är det dieselkaraktären.
Snart 500 mil.

Ska efter helgen beställa tid för urkoppling av bältesvarnaren, har aldrig varit med om maken till irriterande pryl...
Man får tydligen skriva på massor av papper för att göra det men det är det värt.

Bensinförbrukning:
Tycker den drar lite mycket blandad körning med tanke på att den är 6-växlad.

Kolfibersplitters ska inköpas. 5000 riksdaler.

Keep your distance!
Clubsport : Jag behövde inte fylla i ett enda papper däremot kostade det 500 riksdaler. Men det var värt varenda krona.

mh Länk
mattias h:
Jaha för mig kostar det ingenting men mycket pappersarbete...

Keep your distance!
Bra att veta har inte hunnit betala räkningen än.

mh Länk
Så var det dax för första felet. Bensinmätaren har fastnat på halvtank där den var innan jag tankade fullt. Där sket sig den bensinförbrukningsmätningen på semestern...

Ska bli intressant att se vad som händer när den kommer ner på den nivån där mätaren fastnat om den följer med neråt så att säga.

Keep your distance!
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Att bensinmätaren fastnat på halv tank påverkar ju inte möjligheten att mäta förbrukningen.
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
I färddatorn går det inte längre men vid bensinpumpen med en miniräknare borde funka

/Fredrik Swärd
KN:
Det har du rätt i, tänkte inte så långt, det är dessutom så jag mäter. färddatorn stämmer iallafall inte.

Keep your distance!
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Clubsport, ska bli intressant att se om du kommer ner i samma låga förbrukning som Tobbe_E90's 0,66.
Ville testa hur snålt det gick att köra 325:an.
Sagt och gjort på 15 mil med en hastighet av ca 80:
0.57 verklig förbrukning...
Testet gjordes på Rv67 mellan Gävle och Västerås.

Nog svårt att slå men det går, var lite jobbigt att långtradarna kom ifatt och man var tvungen att öka till 90 ibland innan man kunde släppa förbi dom...

Keep your distance!
Mitt lårstöd har redan börjat flocka sig i tyget. Ser för jäkligt ut, nån mer som har råkat ut för det? Min har gått 650 mil.

No More Limits!
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Clubsport, 0,57 är ju bra, men hur mkt drar den om du kör mer normalt då, dvs håller samma tempo som övriga bilar?
KN:
0.67 i 90-95 mer 95 än 90.
Normal blandad körning 0.90 ungefär. Då ingår lite ursotnings jobb också...

No More Limits!
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Clubsport.
Min har gått 450 mil på de 28 dagar jag har ägt den och nu börjar det bli veck i lädret i sittdynan. Inte helt snyggt. Fick förövrigt första stenskottet i vindrutan idag. Mitt i synfältet. Lite irriterande.

/Fredrik Swärd
Sward:
Jag får byta mitt lårstöd det var inga problem behövde inte ens visa upp bilen.

No More Limits!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.