|
Sida 29 av 52
|
|
|---|---|
|
Prisse, har inte märkt något sånt när jag har backat ut från garaget. Råkade ut för en annan skum grej igår kväll! Navi systemet råhängde sig! Kunde inte navigera i menyerna på Navin, radion var stendöd, klockan var nollad. Efter några försök att starta om bilen så fick jag ett felmeddelande på displayen: Ikonen för motorn tändes ( orange symbol ) samt ett stort Utropstecken visade i Display fönstret. Gick hem för att kolla i boken vad symbolen betyder men till min stora förvåning så hittade jag inget info om just den symbolen! Har hela tiden under helgen använd mig endast av Comfort Access. Gick ner till garaget för att starta om bilen, nu med nyckeln i tändlåset och då försvann felet. Kanske en slump, ingen aning. Även på morgonen när jag skulle till jobbet så såg jag inga tendenser till några skumma fel. Läste på E90 post sidan att det är Windows CE i botten på Navi PRO systemet. Det förklarar en hel del varför det hängde sig! Nu har man Bill Gates även i bilen. |
|
|
André Om det är windows baserat kan man då lägga in mediaplayern och kolla på DVD-film? Jag antar att det vore lite för enkelt och att det inte går men den som inte frågar lär sig inget ;-) |
|
|
ryk 330xi : Tyvärr, det fungerar inte på det sättet. Om du tänker på Windows XP som operativ system till PC datorer så finns ju Mediaplayern inbakad i själva operativet. Det gör det inte på Win CE. För att kunna spela upp en DVD film så måste man ha mjukvara för det samt olika codecs. Båda delarna saknas på den mjukvaran som finns ombord på Navi PRO. |
|
|
Prisse: Jag känner ingen bensindoft när jag backar ur garaget med min. Keep Your Distance! |
|
|
Andre, Clubsport: Tack, det här får jag kolla upp närmare, finns helt klart en kraftig bensindoft från motorn vid kallstart. Åkte tidigare 523i och märkte då inget särskilt. |
|
|
André Tack för att du krossa en dröm ;-) jag hade det somsagt på känn att det inte skulle vara så enkel men man vet ju aldrig. Tackar för en klargivande info. Såg att du fått nya bilen och myser omkring i den nu :-) skoj och grattis. Själv får jag vänta några veckor till |
|
| ryk 330xi: Tack för det. Nog njuter jag alltid fast jag kommer att njuta ännu mer när jag får allt att fungera som det är tänkt! ;-) | |
|
Får en sprillans ny E-klass 220 cdi på jobbet om 8 veckor. Och var är det man brukar säga, håll dina vänner nära och dina fiender ännu närmare... Keep Your Distance! |
|
|
Idag hämtar man ut 2 st 320d E91 .Med KCR. Bara 20 minuter kvar....ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så ma kan vara med att tycka till om allt om inte annat! // |
|
|
BILARNA HÄMTADE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FY SJUTTON VAD FINT.................. Skickar in lite bilder senare. Vilket VRID...huga. Körde en 325i 1 vecka...ingen chans i vrid alls..No offence 325 ägare, men den går suveränt med KCR. Very nice indeed. // |
|
|
Clubsport: Vad gör du med din 325 nu då??. Skall du sälja den eller??. Eller skall du ha den att finåka med. Själv har man lagt Mercedes bakom sig. Kan bara sammanfatta min upplevelse: Den blev sunkig efter bara 3000mil.... Älskar min nya 325 E90 jämfört med min Mercedes 240CLK -03 |
|
| gäller garantin ifall man sätter in kcr i 320d redan som ny innan garantin gått ut?? ,har funderat å köpa en bmw 320 (E90) när sk.2007 kommer för då går min vsg ut på 320 (bensin) | |
|
Danne523: 325 behåller jag självklart, Mercan är bara jobb bil... Keep Your Distance! |
|
|
E90+E91 : Grattis till de nya vagnarna! ;-) Väntar med spänning på första reflektioner/synpunkter. ;-) |
|
|
Har studerat utrustningslistan från fabrik och undrar vad följande beteckningar kan stå för: 1CA Selektion Cop Relevanter Fahrzeug 842 Kaltland-Ausfuehrung 850 Zusaetzliche Tankfuellung Expo ( byte av det felaktiga tankröret? ) 8SP Cop Steuerung |
|
| 842 Kaltlandpaket = Klimatanpassade vätskor | |
|
E90+E91: Man får grattulera!! Underbara bilar är det!! PS Diskutionen om att 325 inte har nån chans kan vi ta en annan dag =) DS |
|
| Hur kan man enkelt testa larmfunktionen? | |
|
Larma på och sedan öppna bilen med nyckeln (dörren) sedan öppnar du dörren ! Då blir det pip pip.... |
|
| Slex. man ska tydligen testa funktionen på ett bättre sätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.