AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.416

Min 325i E90 dagbok.

Sida 27 av 52
Andrè:
Det är åtgärdat på 06:orna. Så du slipper iallafall ett återbesök!

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport: Tack för det. Skönt att man slipper det i alla fall. En grej mindre att oroa sig över! ;-)

Ska hämta bilen i Uppsala imorgon kl.13.00 . Spännande!

Andrè:
Kul, tänker du jobba innan? Det blir jobbiga timmar tills klockan slår 13.00 isånnafall. Lyssna på ett proffs, jag hämtar alltid ut mina nya BMW:ar senast 10.00 på min lediga dag! Blir minimalt med smärta leveransdagen på det viset!

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, ja , jag ska jobba fram till lunch. Sedan drar jag till Novation för att hämta bilen! Det är lugnt! :-)

Har jag väntat i 10 veckor så känns inte några timmar speciellt mycket. Känns nästan skönt att få vänta lite extra.
Ro
11
Roger 7
320iA X-drive -12
Är ny på forumet och tycker det är kul att läsa allas erfarenheter. Vi bilägare hade ju en 320-i-test där de skrev att E90 är en riktig lortbil. Klädseln var svårstädad och drog åt sig smuts, motorrummet blev jätteskitigt på nolltid, höga magnetfät mm. Vilka är era erfarenheter som har kört bilen i saltslask och på grusväg? Tycker efter en kort provkörning att bilen känns mycket bättre än den jag har.
Roger 7:
Att klädseln är svårstädad tar nog årets humorpris, damen som skrev artikeln hade ju en hund med sig i bilen.. Det är ingen skillnad mot E46 på den fronten.

E90 blir skitig men vilken bil blir inte det i detta vädret?
En mysko grej har jag märkt, den blir väldigt smutsig vid bakre kanten på bakdörrarna.

Motorrummet blir inte alls skitigt. Det sitter ju plastsköldar under motorn.

Keep Your Distance!
Andrè:
Ok, glöm inte att rapportera dina intryck här bara!

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, nej då, redan ikväll? :-)
Andrè:
Japp, det blir bra...

Keep Your Distance!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Redan kl 14.00! ;o)
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Ännu inget från Andrè... Han är garanterat ute och kör och har inte tid att sitta framför datorn.. he he he =)

Har nu haft min pärla i tre veckor och det är fortfarande sjukt kul att bara åka ut en sväng i "onödan" och typ köpa mjölk eller bröd som helt plötsligt tog slut ;) Livskvalitet!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Så, nu är bilen i garaget med 10mil på mätaren! :-)

Har inte hunnit ta några större intryck än men hinner förhoppningsvis att skriva mer i helgen. Bilen ska i alla fall in på lackförsegling under morgondagen till en god vän som jobbar på TefCar.

Är väldigt nöjd med kombinationen : svart läderklädsel+borstad aluminum paneler+svart antracit tak. Det bildar en homogen helhet tycker jag.

Reagerade på en sak så fort jag fick se bilen på Novation, eftersom jag valde M-sportratt så hade jag inte förväntat mig att även få perforerad växelspaksknopp samt handbromshandtag. Ingår det tillsammans med M-sport ratten eller?! Hur som helst så vet jag inte riktigt om jag gillar just den M-växelspaksknoppen. Hade nästan föredragit standard växelspaksknoppen.
Men jag vänjer mig nog.

Såg även att bilen tillverkades en lördag 12/11 kl.05.33 i P = Regensburg Germany.

Märkte även en annan sak i garaget ikväll, båda framlyktorna hade lite fukt i de nedre regionen av glasytan. Är detta normalt eller är det jag som är överkänslig? Nu börjat det! ;-)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
BeemA: ja, det har varit en lång dag och det känns i kroppen. Är faktikst skit trött. Kom hem runt 19.00 ikväll. Ska ta mig an bilen på riktigt i helgen!
Nu är det lite champane dags. ;-)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jo, den kortare växelspaksknoppen ingår om man väljer M-ratten, enligt den PDF-katalog som finns på bmw.se.
Jag är likt dig lite fundersam kring vilken spak som är trevligast. Å ena sidan gillar jag en kort spak, å andra sidan föredrar jag standardspakens estetik.
Då har du inte fått ett måndagsexemplar i alla fall :-) Grattis till den nya bilem.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
champagne, så klart. Måste fira nya Bimmern.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Nockenwelle- tack så mycket. Ja, jag funderar i samma banor faktiskt. Få se hur det fungerar om några dagar. Jag kanske vänjer mig.

"Då har du inte fått ett måndagsexemplar i alla fall". Nej, tur det. :-)
Grattis till bilen!
Jag har även upplevt det där du nämner med fukt i den ena framlyktan. Tänkte att jag skulle avvakta och se. Blir det inte bättre i framtiden så får man väl göra ett besök på verkstaden. Har dock inte behövt besöka verkstaden än så länge. Det känns bra.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Lennart_80, tack! Det där med fukten slog mig ikväll när jag kollade in bilen på nära håll i garaget. Har ju bara hunnit köra Uppsala-Västerås sträckan ikväll och redan sådana tendenser? Det kanske är normalt och jag inte har lagd märke till det på mina andra bilar men det känns ändå lite konstigt tycker jag. Får kolla upp det lite närmare. Ska höra med TefCar killen imorgon. Han är ganska vass på sådana detaljer!
Andrè:
Grattis, vill inte komma med smolk i glädjebägaren men jag har inte fukt i mina lyktglas! Har haft det i samtliga E46:or jag ägt men E90 har skött sig bra.

Jag har den vanliga M-knoppen, min kanske är snyggare att se på, men din borde vara skönare att hålla i?
Faktiskt väldigt trevligt med läderklädd handbromsspak också. Man använder den ju inte mycket, men trevligt att krama lite ibland!

Standard spaken är jättelång i jämförelse, byter aldrig tillbaka...

Keep Your Distance!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Clubsport, har du någon bild på växelspaken?

Andre, hur många mil tror du det blir idag?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.