|
Sida 26 av 52
|
|
|---|---|
|
Vi har valt följande utrustning. Dynamicpaket Advantagepaket Comfortpaket Belysningspaket Förvaringspaket M-sportratt Extratonade/mörka rutor El-dragkroken Steptroniclådan KCR-box!! Valde 320D för att det ger mkt bil förpengarna, himla bra prestanda med KCR-boxen. 195 dieselhästar...GIllar när det är en hel del utrustning. En jäkligt billig bil att köra, jag kör mellan 3.000-5.000 mil per år. Om jag inte skulle tycka att det var nog så skulle jag välja en 330XD nästa gång. Fråga på om det är något mer du vill veta "starre" // |
|
|
E90+E91: Vilka andra bilar körde du innan du valde 320D? varför automat blir inte bilen slö då? |
|
|
Körde 325i. 320i samt 330i och 330XD Nej då inte alls. Det finns ju även ett "manuell" läge på lådan om man vill fetgasa på så att säga, eller busa. GIllade att den var så kraftfull med sina 340NM i vrid. och det blir ju inte mindre med KCR, dessutom så¨är den riktigt riktigt pigg.Och derar typ 0,5l/mil...:) |
|
|
Andrè: Halmstad har inte alls levererat i Uefa-cupen..! Keep Your Distance! |
|
|
Andrè: Ja, alla 06:or har X. Jag bävar för att jag ska få Y som första bokstav på 330:n, känns inte så manligt. Jag lär vara redo för leverans i sommar men det kan ju vara dumt att beställa en juni/juli bil när man får en 07:a i september. Keep Your Distance! |
|
|
Satt o funderade igår om bilens larm är fullt funktionsdugligt innan dom kodat larmet hos åf som dom gör i samband med leveransservicen. Larmet blinkande inte på min bil när den stod hos åf innan leveransservicen iaf. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport "Satt o funderade igår om bilens larm är fullt funktionsdugligt innan dom kodat larmet hos åf som dom gör i samband med leveransservicen. Larmet blinkande inte på min bil när den stod hos åf innan leveransservicen iaf." Vad är det som måste kodas om då? Hur ser man att det är fixat? |
|
|
Andrè: Ska fråga imorgon då jag lämnar in min bil. Men dels så kodar dom om larmet till svensk standard sen så har jag för mig att dom aktiverar det, men jag måste kolla upp det som sagt. Man ser det genom att larmknapplampan i backspegeln inte blinkar. Keep Your Distance! |
|
|
E90+E91: SÅ har man varit ute med 320DE91 trevlig bil:) och ja det räcker till utan kcr boxen ett tag kanske:))) Räknade med ett likvärdig bil exkl:automat,drag men lite andra saker istället kanske kan bli en sån om nu min arbetsgivare säger samma sak dvs Kan för övrig säga att jag testade andra märken idag och nej nej det är något över Tyska bilar |
|
|
E90+E91: Hur är det med värmen till på disel? tidigare var tog det väldigt lång tid innan värmen kom i kupen på dislar rekomendera till säljare någon form av värmare eller liknande till 320D? |
|
|
E90+E91 Har du chippat din 320d med KCR? Är det en märkar skillnad? Får du snabbt upp värmen i kupén på vinter när det är minusgrader? Jag väntar och längtar efter min 320d touring som kommer vecka 3 nästa år. Har du haft några problem med din bil? |
|
|
Inga problem med värmen i min bil, bättre än i passaten-95. Använder alltid motorvärmare och det fungerar perfekt, idag har vi -11 grader och värmen fungerar perfekt. |
|
|
VecTor: Köpte du till detta? Kupévärmare med fjärrkontroll 13000kr Eller köpte du en pirat värmare och i så fall vad kostade det? |
|
|
Defa motorvärmare och kupeuttag. Kostade ca 6000 kr, kommer inte ihåg exakt. Monterades i samband med leveransen. |
|
|
Bor i England numera och fick för 3 veckor sedan min 325:a. Supernöjd med bilen men har tre saker som stör mig: 1. Fartållarspaken sitter precis där blinkersspaken sitter på min e34.... 2. Eftersom bilen är högerstyrd så känns pedalstället smalare än på de e90or jag provade hemma i Sverige innan flytten i höstas. Mina stora 46or (nej, mina skor levereras inte med stavar...) fastnar på fotstödet på vänster sida när jag kopplar. 3 Den sista och mest irriterande delen är att växellådan änns väldigt trög de flesta gånger man växlar upp eller ner till 2an. Har bara hunnit köra 300mil så långt. Någon annan som har råkat ut för detta fenomen (punkt 3 alltså) och har det försvunnit allt eftersom milen börjar avverkas? |
|
|
Figge: Växellådan kommer att släppa efter ungefär 1000 mil. Min växellåda är perfekt och jag har kört 1200 mil med min bil. Min var lite trög i vissa växlar. Det är så det är på alla nya bilar. Keep Your Distance! |
|
|
André "Alla bilar reggade som årsmodell 06 har väl X som första en bokstav, rätt? " Fel...Det finns även bilar som är reggade som 06:or som har första bokstaven W. |
|
|
Hemma efter den förhoppningsvis sista i raden av åtgärder på bilen... Vridsensor bytt. Tankröret bytt. Lårstödet bytt för andra gången... Dom ringde från BMW Sverige. kl 16.00 släppte dom 9 st Z4 M roadster för beställning. 537.000 kostar den. Är bara 90% säker på priset kan komma ihåg fel. Men det var runt omkring det priset plus/minus 10.000. Keep Your Distance! |
|
|
330 kommer inte att få 265 hk uppgraderingen. Det är nånting med avgassystemet som sätter stopp för det. Keep Your Distance! |
|
| Clubsport: Angående tankröret , fick du reda på om det är åtgärdat på 06-orna eller måste det bytas trots allt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.