AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.438

Min 325i E90 dagbok.

Sida 24 av 52
Andrè:
Nej jag lär inte få sämre betalt för bilen. Jag byter in den hos BMW och bilen är lagad med nya originaldelar. Och det är viss skillnad mellan en rådjurskrock och krock med en annan bil exempelvis.
Jag har redan frågat om jag får sämre för bilen i inbyte, svaret blev nej det gör ingen skillnad.

Keep Your Distance!
madmax05:
Nån jätteskillnad är det inte på Z4 före och efter faceliften. Smådetaljer bara.
Men jag är sugen på Z4 coupen och där är det stor skillnad..!

Man kan ju alltid hoppas...
Rätt komiskt är det för jag har svårt att komma ihåg mitt reg.nummer trots att jag får skriva upp reg.numret nästan dagligen på gymmet. Det är siffrorna som ställer till det..

Antagligen så har jag köpt för mycket prylar... Men jag ser det som en investering!

Keep Your Distance!
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Clubsport; njut så länge du kan ;)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Någon som vet om man kan kolla själv hos BMW Halmstad ( tänker på deras centrallager ) hur det går med olika leveranser? Något direkt tel.nr dit kanske? ;-)
Nu har jag börjar slå lystna blickar på Z4 coupen, enligt Teknikens V. så kommer den att bli billigare än roadstern då BMW vill göra allt för att slå Porsche Cayman.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport : i så fall kanske M-Coupen med 343KH! ;-)
Andrè:
Det vore nått det! Får nog nöja mig med 265 hästs varianten...

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport: ja, det vore något. Är de prissatta än?
Andrè:
Nej, inte officiellt. Det har gjorts några småförändringar jämfört med conceptbilen. Skumma motoralternativ, läser man TV så får man intrycket att det är dom gamla 192 och 231 hästs motorerna som modifierats.
Men det borde vara dom nya motorerna som uppgraderats med några hk.

Keep Your Distance!
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Det år nog en icke så påläst skribent som anget vad det blir för varianter av Z4 coupe/roadster. Men det är nog detta som gäller för sexorna : z4 rodster/coupe 2.5 2.5 218 hk 250 nm, 3.0 is 265 hk 310nm och sedan en M på minst 342 hk!!

"Z4 love it"
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
E90+E91: Hur går det med dina vagnar? Har du hört något mer? Själv tänkte jag agera idag. Min vagn lär befinna sig i Halmstad.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
E90+E91: Fick reda på idag att när bilarna väl anländer till Halmstad så har de 10 arbetsdagar på sig att leverera bilarna till respektive BMW ÅF ( i vissa fall längre tid än så, allt enligt min säljare i Uppsala )

Tycker dock att 10 arbetsdagar låter mycket.

I mitt fall så ringde säljaren till BMW Group och bad någon där att påskynda lev.av min vagn. Den lär vara "panik" märkt numera för omgående leverans till ÅF.
Hoppas att det hjälper! Räknar med att kunna hämta min bil under nästa vecka ( v.48 )

Någon som känner igen proceduren? Vore kul att veta hur många bilar i veckan som Halmstad ska ta hand om och fixa utleveranser till ÅF i hela Sverige så man kan få en liten uppfattning om volymer det handlar om.

Fick det föga efterlängtade brevet från Polismyndigheten i Gävleborgs län idag. Fick ju en jäkligt snygg bild på BMWn i mörker... Och nog syns det att det är jag som kör, men regskylten syns då väldigt dåligt.
Nerfällt solskydd hade inte hjälpt ett dugg.

85 på 70 väg blev det och 1000 kr mot förväntade 1400, rätt ok ändå.
Ska väl se om det finns nått sätt att förhala det hela på.
Ifrågasätta den starka och väldigt bländande blixten ska jag ivarjefall klaga på...

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport

"85 på 70 väg blev det och 1000 kr mot förväntade 1400"

Billigt, betalade 1600pix för 2år sedan, 74km på en 50 väg
Andrè:
Det klassas nog lite värre att köra fort på en 50-väg.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Ja, det måste nog vara så.
Man får sätta det i relation till hur ofta man kör för fort, då blir det rätt billigt!

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Har aldrig åkt fast för fortkörning i Sverige innan! ;-)
E9
34
E90+E91
320D-06E90
320D Touring-06E91
Hej på Er alla.

Har varit "borta" ett tag.

Vår BMW-historia fortsätter. Men nu händer det lite i vart fall.

Sände som bekant ett mail till BMW Sverige och sen har det hänt grejer. Vår ÅF har nu börjat agera fördömligt Linholms Bil i Umeå för övrigt. De har ställt upp med lånebil, eller billg hyra i vart fall. De har gjort allt i sin makt tillsammans med BMW Sverige för att få upp våra bilar. Tydleigen så sitter BMW samt ÅF samt andra i ficka på Skandia Transport i Halmstad., De har dessutom fått STORA problem med logistiken, vilket de erkände. Men nu verkar det som att allt rör på sig. och jag hoppas att vi har bilarna v.48 precis som andré b la. Bara att hålla tummarna. HAr kört E91 325i hela veckan., Manuell, nu vet jag varför jag valde automat som tillval:) Vet också varför jag valde sportsänkningen i paketet och varför jag vill ha vintergummin på fälg 161 istället för på en 16 tums fälg.....

ALlt rör på sig i vart fall.

//Go Go Go och hoppas på bilarna snart.......!!!!!!!!!!!

E9
34
E90+E91
320D-06E90
320D Touring-06E91
Et förtydligande, de har problem med logistiken för att försäljnigen ökat och de hinner inte riktigt med. Men ¨andra sidan så borde en kund vara viktigare än vad den är enligt min mening. Har nog gått en del troll i branschen tror jag. Troll av lättja. Men men men. De har bättrat sig och försöker nog nu i varje fall.

// VIll ha BMW nu!:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.