|
Sida 23 av 52
|
|
|---|---|
Johan Strömberg |
Gillad inte e90/91 först men efter provkörningen var jag såld. Nya sexan är grym samt funkar utmärkt med steptronic. En sak värt att notera är hur snabb lådan är i det manuella läget. Det går att köra riktigt aktivt nästan som en manuell. |
|
Har kollat med min ÅF redan idag, har inte haft tålamodet att vänta tills på fredag! ;-) Fick ett svar på em via email att bilen stod i hamnen ( i Tyskland ) för vidare transport till Halmstad! Alltid något. Hoppas bara att det stämmer. Om det gör det så finns bilen redan i Halmstad på fredag ( hoppas jag ) Någon som vet hur lång transporten brukar/kan ta? |
|
|
Fick tillbaka bilen idag och nu blev jag av med nyansskillnade, äntligen! Blev fotgraferad ikväll också, så var den debuten avklarad... Ska bli spännande och se vad som händer och fötter! Till er som är lite trötta i ert BMWförhållande så kan jag rekommendera att låna en annan bil, du kommer att uppskatta din egen bil mycket mera efteråt... Keep Your Distance! |
|
|
Måste kännas skönt att få tillbaka bilen och i det skick man vill att den skall vara i. Hoppas att BMW gör en uppryckning mot dig efter detta och servar dig som "VIP"kund :-) |
|
|
Clubsport: "Till er som är lite trötta i ert BMWförhållande så kan jag rekommendera att låna en annan bil, du kommer att uppskatta din egen bil mycket mera efteråt..." Den fick du till! ;-) |
|
| Danne523, BMW behandlar mig redan som en VIP. Det är dom andra ftg som behöver dresseras! | |
| Andrè, Ja ibland får man till det! En weekend med en Hundai kan få en att bli poetisk... | |
|
Fick en hyrbil medan min var på service, en Ford Focus. Tre fruktansvärda dagar, fattar inte hur folk står ut med sånt.. /S |
|
|
Fyra dagar i en Hyundai Getz kan knäcka den bäste! Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport nu har jag fått skratta lite på morgonen den va skön !! ("Fyra dagar i en Hyundai Getz kan knäcka den bäste! ") HAHA |
|
| Tycker att BMW och självklart dem andra tillverkarna ska skärpa sig ordentligt, det låter för jävligt att tvingas lämna in bilen efter att ha fått den precis, fram o tillbaks till verkstaden, massa samtal o massa snack med försäljaren...får väl acceptera det o förberedas..små saker dyker upp då o då som ska åtgärdas men känns onödigt mycket.. | |
| E90+E91 : något nytt på leveransfronten? Konkreta besked från BMW Group? ;-) | |
|
madmax: Vet inte om du menar mig och mina nyansproblem? Det tog alltså 7 månader att få dörren fixad, säljaren sa jag till på en gång men det hände inget, tänkte låta saken bero men så kom jag på att jag kanske får problem om jag köper nya 330:n i Solna vilket jag förmodligen gör då dom upptäcker att dörren har nyansskillnad. Köper jag den hos M-Bilar så var det ju inget problem eftersom dom lämnat ut bilen sådär... Efter rådjurssmällen tog jag tag i problemet igen, kontaktade säljaren. Och sakta men säkert började det hända saker. Men först då jag pratade med verkstadschefen så blev det fart på dom. Widells strulade och sa först att dom inte ville åtgärda problemet då någon annan än dom lackat dörren. Nu har BMW Sverige blivit intresserat och undersöker vem som lackat om dörren då det är en stor gåta. Det måste ha blivit gjort på fabriken eftersom det registreras om det har gjorts i sverige. Tycker att BMW har skött det bra men det gäller att prata med rätt person. Dvs skippa säljaren och gå rakt på verkstadschefen. Keep Your Distance! |
|
| Clubsport; jo menade dig nog men plus att små saker som dyker upp efter bilköpet retar upp mig , verkar som om ''försökskaninerna :))'' som köpt nya modellen först hittar dem.. | |
|
Sen har bilen fått besöka verkstaden väl ofta för skitsaker som inte borde ha behövts. Som att dom leverade bilen utan att ha åtgärdat strålkastararmen som dom visste om men glömt bort. Och förardörren då förstås, där det stör att ingen på BMW Sverige eller M-Bilar sett nyansskillnaden då den syndes tydligt vid vissa vinklar. Tankmätaren la av, åtgärdades och fick dom senaste uppdateringarna av mjukvaran vilket gjorde att rycket vid acceleration försvann. Lårstödet flockades på en gång, byttes efter en väntan på ca 5 månader! Tydligen är det nya tyget felsytt för det ser för jäkligt ut. Nytt tyg beställt. Vridvinkelsensorn är defekt och skall bytas. Bränslepåfyllningsröret ska också bytas då det har kommit ett utskick om återkallning. Har drabbats av endel barnsjukdomar vilket var väntat då modellen är ny och min bil tillverkades i februari. M-Bilar har skött detta bra med gratis lånebil så det har aldrig känts som ett besvär att lämna in bilen. Keep Your Distance! |
|
|
madmax05: Har ju haft en vana att köpa nya BMW:ar just när dom presenterats, så försökskanin är man van med att vara... Störande är saker som glömts bort och inte setts. Inte bilens fel direkt. Det är en jäkla tur att personalen på M-Bilar är kanon att ha att göra med! Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport; Du måste va den som längtar mest av oss på nya modeller o kan knappt hålla händerna borta, känner igen mig fast på tillbehör till bilen, mycket roligare med eget smak där det finns så mycket att välja på, det tar tid innan min bil har dykt upp men har redan börjat leta efter fälg+däck till sommaren!? |
|
|
madmax05: Det kan stämma det! Z4 coupen och E93 coupen är dom modeller jag suktar efter för tillfället... Säg så här, BMW kan mitt reg.nummer bättre än vad jag kan det... När man beställer tillbehör så reggas dom under bilens reg.nummer. Frågan är om det är bra eller dåligt? Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport; Va inne på BMW's hemsida tidigare idag o kikade på Z4 trailern, har inte tittat extra på dem innan så jag märker inte nåt så extremt skillnad,,vad tycker du själv? att dem kan ditt reg nummer utantill är självklart bra heheh.. VIP behandling?? |
|
|
Clubsport: Med tanke på följande: "Efter rådjurssmällen tog jag tag i problemet igen, kontaktade säljaren. Och sakta men säkert började det hända saker. Men först då jag pratade med verkstadschefen så blev det fart på dom. Widells strulade och sa först att dom inte ville åtgärda problemet då någon annan än dom lackat dörren." Tror du inte att du kommer att få sämre betalt för bilen då den har varit krockskadad? Skulle personligen inte vilja betala samma pengar för en sådan bil om jag kan få en som är "helt" krockfri och ej varit med om en eller flera reparationer. Hur ser du på det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.