|
Sida 22 av 52
|
|
|---|---|
|
E90+E91: Vet ej hur dieselröret ser ut men det ovala ändröret som sitter på dom 4-cylindriga bensinarna finns. Keep Your Distance! |
|
|
Nya bilen går helt suveränt, grym väghållning samtidigt som komforten är utmärkt. Nu verkar det dock som jag råkat ut för min första barnsjukdom, en riktigt bisarr sådan: När man har broms och koppling nedtryckta och gör ett svep med vindrutetorkarna så känner jag samtidigt ett litet ryck i pedalerna. Någon annan som upplevt eller hört nåt om det? |
|
|
Vi ska se vad som händer. Har fått svar får BMW Sverige. De tittar på saken. Sen får vi se vad det utmynnar i för svar eller åtgärd, eller ingenting alls. // |
|
|
E90+E91, jaha, blir spännande att höra fortsättningen! ;-) Vad säger din ÅF då? När beräknas leveransen ske annars? |
|
|
Ingen aning. Han har inte sagt ett endaste smack. Kanske om "ett par veckor" Bullshit skulle jag vilja säga. Han har inte ens meddelat när han vet att han kan lämna ett besked.. värdelöst. // |
|
| Kanske om "ett par veckor" ?! Vad är det för snack! Inte undra på att du är förbannad! | |
Johan Strömberg |
Gällande m fälgarna till E90/91, vilka är 18" fälgarna man kan beställa till m-paketet. Köpte bil härom dagen med m paket och 17" men skulle få 18 " i stället. sa ok till detta men vet ej hur fälgen ser ut? Kan någon länka tack. Har annars en ganska laddad 330 utan comfort pack????. Det jag saknar är farthållare viket jag tänker kompletera med och eve xenon. Förklaringen var att när bilen beställdes så glömde man helt enkelt detta. (bilen beställdes som demo) mvh Johan |
| Johan Strömberg : Vad är "eve xenon"? Eller menar du Bi-Xenon? | |
Johan Strömberg |
Sorry, slarvig förkortning av eventuellt. Men jag menar Xenonlampor av original modell. (kanske är bi xenon) Mvh Johan |
Johan Strömberg |
Länk. Är detta de 18" fälgar jag frågade efter? ser lite smala ut bak, vad tycker ni? |
|
Johan Strömberg: Såhär ser dom ut: Länk Varför får du inte 17"? Du ska ju inte gå med på det när du inte vet hur dom ser ut. Dom är dessutom inte direkt snygga 18"... Keep Your Distance! |
|
| Den fälgen har dimensionen 8x18 fram och 8,5x18 bak. Levereras normalt med 225/40-18 fram och 255/35-18 bak. | |
|
Johan Strömberg: Ja, det är dom fälgarna. BiXenon är ett måste, det är väldigt dåligt ljusflöde på dom vanliga. Farthållare är också oumbärligt... Keep Your Distance! |
|
Johan Strömberg |
Tycker e90/91 kräver 18". Fel, det viktigaste är att dom fyller hjulhuset bak vilket i och för sig 17" fälgen gör i och med att det är samma bredd. Men 18" är lite ballare och det skall liksom vara en m fälg om man har m paket. Dessutom ganska rilmlig merkostnad ca 7000kr. MVH johan |
|
Johan Strömberg: Utan comfort, då har du ju inte klimaautomatiken, BMW Professional radion, larm, fällbart ryggstöd mm. Vad har dom lurat på dig för bil egentligen? Dessa grejer måste dom väl ha beställt separat va? Keep Your Distance! |
|
|
TobbE_90, har ju stora problem med stötighet med sina 18", om det nu inte är själva bilen det är fel på. Keep Your Distance! |
|
Johan Strömberg |
Clubsport: Jag vet men jag fick en bra deal på denna bil, som sagt bra utrustning i övrigt. Skall kompletera med dessa två tillbehör snarast (om det nu går) Annars har bilen följande spec: Touring steptronic m-paket metallic läder panoramatak Pdc Fram/bak Elstolar med minne Bluetooth Hifi professional Logic 7 Rails Har nog glömt något mvh Johan |
Johan Strömberg |
Clubsport, Självklart har jag larm, klimaautomatik, fällbartsäte osv. Professional får du automatiskt med bluetooth Det jag saknar är Xenon samt farthållare och aut avbländbar backspegel. mvh johan |
|
Johan Strömberg: Varför inte xenon lampor och farthållare? |
|
|
Johan Strömberg: Jaha, då var det ju lugnt. Panoramataket är ett måste på en touring, läckert. Den är ju väldigt bra utrustad i övrigt. Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.