|
Sida 21 av 52
|
|
|---|---|
| Måste ju testa grejerna! Sommardäcken åker på igen. Vill inte slita på dubben i 10+. Gav 1100, har 10% | |
|
Clubsport och andra: det måste ni bara testa! Länk |
|
|
Har varit på som sjutton om leverenserna. Det sker ingen levservice i Halmstad. ÅF säger bara att inget finns att göra, inget alls. Underligt tycker jag fortfarande. JAg skall testa ändå så får vi se. Han vill inget säga alls om leveranser, tider inget. SOm en mussla. antagligen för att om han börjar ge löften så kan de inte längre styra förloppen själva med levrek, osv osv. Dom kan heller inte styra helt och hållet saker som verkstadstider m.m. Men jag kommer att gå vidare med det via Halmstad. Våra bilar tillverks v.45 samt v.46 så kan tänkte ringa v.47 eller slutet av nästa vecka för att se vad jag då kan göra när bilarna landat i sverige. Försökte byta ur fälg 161 som vi har på dem till 162 mot en liten peng, men icke. det gick inte. börjar surna till nu. Jag ska ha 162 till sommaren. så är det bara. eller annan 18 tum. hhhmmmm |
|
|
E90+E91, har kollar med min ÅF igår e.m då min bil tillverkas v.45 ( alltså denna vecka! :-) ) Fick fram prod.nr på bilen medans min säljare loggade in för att kontrollera status. Skulle höra av mig i slutet på nästa vecka för att kolla upp läget lite närmare! Fick även samma besked att min ÅF levservar sina egna bilar på plats och EJ i Halmstad. Förhoppningsvis kan jag få reda på lite mera nästa fredag ( 18/11 ) Återkommer. Att du inte fick byta fälgar beror säkert på att bilarna är låsta för produktion! |
|
|
E90+E91: Att byta fälgarna hos Åf ska inte vara några problem det har jag gjort två gånger... Eller så har du råkat ut för en sur säljare... Fick byta mina utan extra kostnad. Keep Your Distance! |
|
|
Skulle kolla säkringarna idag och det var det värsta jag sett! Dom sitter bakom en lucka längst in i handskfacket långt in, typ på torpedväggen, det var helt omöjligt att se om nån säkring var trasig! Jag kan sträcka in hela min underarm och då når jag säkringarna med fingerspetsen. Hur kan man göra en så dum placering? Keep Your Distance! |
|
|
Fick äntligen hämta hem min nya pärla igår!! Vilken jäääävla bil säger jag bara =) Helt fantastisk motor o låda, fantastisk väghållning och ja... hela bilen är fantastisk! ! Och Svart II var precis så snyggt som jag hade hoppats. Märks det att jag är nöjd he he he? |
|
|
Clubsport: Har du någon bild på "tillbehörsändrören?" |
|
|
BeemA: Härligt, vad har du för utrustning? Jag ska ha kort på dom nånstans, letar lite... Dom är ingen lek att hålla rena denna årstid, och då har inte ens saltet landat på vägbanorna än.. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport: Dynamic & Advantage paket Klimataut, PDC bak, urkopplbar pass airbag med isofix, Fälg stjärneker 159.. känns som jag glömt nåt.. |
|
|
BeemA: Stjärneker 159 är en väldigt vacker fälg..! Comfort lär du ha glömt, dom släpper inte iväg en bil utan den! Keep Your Distance! |
|
|
Vridvinkelrelät var defekt i min bil och den som orsakade att Dsc lampan lös ibland. Fick lårstödet bytt men det klarade dom inte av ser för jäkligt ut! En glipa på två cm på högerkanten... Man byter inte hela stödet med stoppning utan bara klädseln. Men det får dom göra om! Fick besked om min förardörr och den är omlackad. Förmodligen på fabriken och därmed så kommer BMW Sverige få ett välformulerat mail om hur dom kan släppa ute en sån bil till kund. Och ett samtal på måndag! Dax för ros till lackverkstaden, dom tog in bilen på en gång den ska vara klar tisdag eftermiddag. Gratis hyrbil under tiden. Nått som BMW skulle undersöka om dom kunde ge mig. Hade dom med 99% säkerhet fixat men hos verkstaden var det ingen tvekan, bra jobbat! Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport : "Fick besked om min förardörr och den är omlackad. Förmodligen på fabriken och därmed så kommer BMW Sverige få ett välformulerat mail om hur dom kan släppa ute en sån bil till kund. Och ett samtal på måndag!" Rätt, på de bara, det låter otroligt att sånt kan förekomma på BMW-s fabrik! |
|
|
"Dax för ros till lackverkstaden, dom tog in bilen på en gång den ska vara klar tisdag eftermiddag. Gratis hyrbil under tiden. Nått som BMW skulle undersöka om dom kunde ge mig. Hade dom med 99% säkerhet fixat men hos verkstaden var det ingen tvekan, bra jobbat!" Hoppas bara Widells får tillgång till den "berömda" klarlacken så att resultatet blir tillfredsställande! Annars så är det väl ingen vits med hela ingreppet. |
|
|
Dom ska får veta vad jag tycker minst sagt. Det finns ingen lackfirma i Sverige som har lackat den, sånt registreras. Har pratat med BMW Sverige förut så jag vet vilka jag ska prata med. Hade en 118 som lånebil, rätt trevlig bil... Synd på dörrsidorna och den höga midjelinjen bara. Den hade gått 1700 mil och växellådan var perfekt. Keep Your Distance! |
|
|
Andrè: Delarna som är omlackade efter rådjurskontakten blev kanonbra. Enligt BMW så kommer dom lacka om bakdörr och skärm också just för att slippa nyansskillnaden. Keep Your Distance! |
|
| E90+E91, hur går det med lev.tiden på dina bilar? Har du hört något mera? | |
|
André Jag har kontaktat BMW centralt nu så får vi se vad som händer. Vet inget ännu. Hur har det gått för dig? Såg att det stod att du skulle får besked 18/11. Tycker att till ochn med det är uruselt faktiskt. Men, den som lever får se. Jag kan inte tycka at det är okej med att inte kunna lämna levbesked. Inte acceptabelt alls. Som sagt, jag har fortfarande förhoppningen att BMW kan reda ut detta. Väntar som sjutton i varje fall, och är i stoooort behov av att få leveransen. André, var det du som mailat mig angående några fälgar och prylar? Tillbehörsändrör..................finns det till våra E91 320D? nån som har något tips eller vet mer om detta? Så att det kanske liknar 330D eller annat kul "därbak".....i vart fall "cromat" kul istället för plåten.... |
|
|
E90+E91 : SKA @ min ÅF i veckan så får vi se hur det blir. Min vagn ska i alla fall vara klar ( v.45 ) Skulle höra av mig på fredag men jag tänker inte vänta utan ska kolla upp det tidigare. Kanske lite för tidigt än? "André, var det du som mailat mig angående några fälgar och prylar?" Ja, @ om det kan vara av intresse alt vilka fälgar du vill ha! Kan säkert hjälpa dig att fixa något schysst från Tyskland. "Jag har kontaktat BMW centralt nu så får vi se vad som händer. Vet inget ännu. " Tror du de kan hjälpa dig om inte din ÅF kan fixa något? |
|
|
Mailar om fälgarna till din mail. Om inte annat så kan man ju göra BMW sverige uppmärksam på "problemet". Om de kan påverka vet jag inte. Men menmen trägen viner kanske....vi får se. Ska eventuellt ha 4 bilar till säljarna med. Och det som häönder nu avgör vilken bil eller bilhandlare det b.ir nästa gång. Tycker att det är synd att kunden skall godta allt rakt av. Gillas inte. Messa gärna eller lägg in ett mess om vad han säger....skulle vara kul och se om leveranstiderna överensstämmer mellan de olika ÅF....hmm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.