AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.437

Min 325i E90 dagbok.

Sida 20 av 52
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
E90+E91, skriv gärna hur resultatet blir om du ska ta upp det med din ÅF angående transporten!
E9
34
E90+E91
320D-06E90
320D Touring-06E91
Japp André det ska jag. Ska ta det med honom idag...så¨får vi se hur det fortlöper!

//

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
E90+E91, Skicka gärna ett @ om du skulle råka behöva kompletta alu-satser med v-däck till dina vagnar. ;-)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
E90+E91, fick du tag i din säljare? Hur gick det i så fall? Skickas bilarna till Sverige så fort de är tillverkade? Någon som är insatt hur det brukar gå till?
mi
13
mickegson
325 E90 2005
Andre
många åf låter bilarna leveranservas i halmstad det är en av anledningarna till att det kan ta flera veckor innan bilarna kommer till åf ,själva frakten tar inga tider,handlarna kan i vissa fall skynda på förloppet men kan av naturliga skäl inte utnytja den möjligheten för ofta.

E9
34
E90+E91
320D-06E90
320D Touring-06E91
Tog ett snack med honom idag. Han var inte direkt positiv..om man så säger...men, han skulle i vart fall kolla. Jag är faktiskt liiiiite besviken måste jag säga. Gillar inte bemötandet och kommer eventuellt att ta upp det. börjar reta mig på att "stilen" förändras kraftigt när affären är "klappad och klar" engagemanget är helt plötsligt noll. Kommer att dubbelkolla priser samt leveranser med annan ÅF med. Vi har ett bolag med säljare som snart skall ha nya bilar....och fortsätter detta så lär det bli Audi och inte BMW som de säljarna får....

André vad har du för däck/fälgar m.m? Har fått priser fårn Åf på 12.000 för BBS 16 tum med gummi.

Mickegson.

Tack för all info. Den lär jag använda på måndag när jag snackar med ÅF. Det är en ännu större anledning att det inte går att skylla på "fraktkilllarna" Då sitter det ju snarast i asdåliga avtal som kunden får utstå i form av väntetider. SJukt om jag får tycka till.

//

Till slut så börjar det hända saker i såpan som kallas min förardörr!
Att den andra lackfirman skulle ha lackat om dörren visade sig bara vara ett antagande från Widells, dom verkade inte vilja röra dörren överhuvudatget så då passade det ju bra att skylla på nån annan...

Nu ska dom komma och mäta lacken på dörren, det går tydligen att se om dörren blivit omlackad på det viset.

Är den inte omlackad så går BMWs lackgaranti in så till slut så lär jag få en dörr som har samma nyans som resten av bilen.

Min teori är att den blev skadad redan på fabriken och att dom bytte dörren redan där.

Keep Your Distance!
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Äntligen är väntan över!!

Skall hämta min nya E91 på onsdag morgon =)

Kan knappt sova, he he..
BeemA:
Kul vad blir det för färg?
Du gör som jag hämtar bilarna på morgonen, eftermiddag blir tortyr...

Keep Your Distance!
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Clubsport:
Det blir Svart II.. samt stjärneker 159, blir mycket snyggt tror jag.

Ja, frågan är hur fokuserad man är på jobbet resten av dagen...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
BeemA, lucky you! ;-) När beställde du din vagn? Fick du vänta länge för lev. efter att fick reda på när bilen skulle tillverkas ( prod. vecka ) ?

Fick du jaga du ÅF eller gick det ganska snabbt ändå?
BeemA:
Svart är jäkligt snyggt, faktiskt snyggare än svart metallic.
När jag köpte min svarta 323ci E46 så var det en kille som beställde en likadan fast en svart met. samtidigt så dom stod bredvid varandra i hallen några dagar innan leverans och den ekon. ansvariga sa att alla hade berömt min svarta och knappt kommenterat den andra...

Och här sitter jag med min Titansilver idag...

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, du får tillfälle att rätta till det misstaget nästa gång det drar ihop sig till en ny vagn! ;-)
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Clubsport:
Jag var helt inställd på safirsvart ända tills jag såg en solid svart E91 hos ÅF.
Då blev jag helt såld, tycker att Svart II har mycket mer djup i lacken än safirsvart.. riktigt sobert !

André:
Jag hade otroligt flyt med min bil. Först såg det ut att bli 12 veckors levtid, men när säljaren gick in i systemet och kollade så såg han att ett 10 tal vagnar var beställda till BMW Sverige som skulle gå i prod. veckan efter att jag skrev på. Så vi hann precis gå in och speca om en sådan vagn innan den skulle låsas för produktion.
Kort sagt blev min lev.tid ungefär bara 5 veckor =)
Andrè:
Ja, den ska beställas i april! Så när vägarna har torkat upp så ska även min signatur på kontraktet ha gjort det...

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, ok, spännande.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
E90+E91, fick du fram något nytt angående lev.tiderna till Sverige efter att bilen är tillverkad? Kan man påverka lev.tiden till ÅF på något sätt?!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
E90+E91 - fick du veta något?
Köpte Mobility system idag dvs domkraft o momentnyckel så nu åker dubbdäcken av! Har bränt 25.000 på 4 veckor nu...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport ."Köpte Mobility system idag dvs domkraft o momentnyckel så nu åker dubbdäcken av" . Vad gick det på? Ska du sätta på dina 17" sommardäck igen eller? Kostar att ligga på topp Clubsport! ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.