AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.423

Min 325i E90 dagbok.

Sida 2 av 52
Al
75
AlexW
325CI M-Sport -01
Jörgen L:

Det hjälper ta mig fan inte att parkera så långt ifrån stormarknaden som möjligt.
Jag gjorde det i fredags och likt förbannat så var det någon jävel som smällde sin dörr naturligtvis ovanför sidolisten :(
Det enda man kan göra är att parkera imellan 2 st dyra bilar, de brukar vara lika rädda om sina bilar som en själv.
Al
75
AlexW
325CI M-Sport -01
k1mzo:
Där sa du det.
Problemet i Sverige över huvud taget är att våra parkeringsrutor är för små och folk har ingen respekt för andra.
Det är en sak att om man av misstag råkar smälla upp dörren i en annan bil eller att vinden tar den, men så fall ska man säga till om man gjort det.
Själv är man så "god" att jag skulle sagt till även om jag hade smällt upp dörren i en gammal skrotbil.

Föresten, Clubsport - Grattis till den nya bilen! Känslan av att sätta sig i sin nya bil för första gången är svår att beskriva med ord, men alla vet vad jag menar :)
AlexW:
Tack! Exakt känslan när man fått handslaget av säljaren och sätter sig i sin nya bil, startar och kör i väg från åf går inte att beskriva för nån som inte varit med om samma sak.

Rätt mäktigt när man ser bilen för första gången också.
Fick se den ett par timmar efter att den kommit till åf. Samt när man ser den leveransputsad och klar innan man skriver på alla papper...

Ett strå vassare var det när jag fick se min 323ci E46 för första gången, den var svart och var helt ren när den lämnade biltransporten.
Al
75
AlexW
325CI M-Sport -01
Clubsport:

Exakt så ja!

Köpte min första bil förra året, en svart 325CI -01 (E46).
Första gången jag såg den var den helt skitig. Men sedan när man hämtade ut den och den var helt kliniskt ren så var det ren kärlek. Tänk också på att det är min första bil, gud jag var nåra att fälla några tårar av glädje.
Min nästa bil kommer nog blir nog en E90 Coupe (de lär ju släppa den som coupe) om några år, känslan av att sätta sig i en helt ny bil då kommer bli näst intill övernaturlig.
AlexW:
Kul att det inte är bara jag som tycker så om nybilar.
Det är kul att se den med plast på stolarna, transportsäkringar på fjädrarna och med regplåten på instrumentbrädan...

325:an fick jag nycklarna till samma dag den kom och provsatt den med plast och allt, det var rätt fräckt att ställa in radiokanalerna och känna på reglagen, och tänka det här är min och bara min nya BMW... Satt säkert i 20 minuter och njöt...
Men nån nybilsdoft fanns inte. Tydligen sitter den i stolarna och med plasten på luktar det inget. För nu finns den där. Försäljaren sa nått om det.

200 mil idag, och jag var en decimeter ifrån att klippa ett rådjur i hundra knyck, såg tusenlapparna flyga iväg... Självrisken är på nästan 6000 kr. Hittade en väldigt trevlig lekkompis idag. DTC knappen.. I instruktionsboken står det att den ska användas i lössnö och vid moddigt väglag. Bilen blir väldigt rolig med knappen intryckt. Det går att åka med kontrollerat breställ..
Nu har växellådan släppt, så nu är den perfekt.

270 mil körda och bilen går helt suveränt. Funderar på att börja tanka 95 istället för 98. Känns fortfarande kul med att vara ensam på vägarna med en E90. fast ändå rätt dåligt att BMW inte kan leverera. Var lite orolig att man inte kunde köra med vanliga däck på fälgarna till E90, i broschyren står det endast runflat. Men du kan använda vanliga däck på fälgarna men har du runflat så måste du ha nån av dom fälgarna.
Återstår att utforska topphastigheten, har varit upp i 250 mätarfart men det fanns lite mer att ge. Tänker vänta 100 mil till nästa försök, känns inte bra att köra på max med en såpass ny motor.

Keep your distance!
Tjena!

Vad ligger varvräknaren på när du ligger i 120km/h i 6:an?

Var du uppe i 250 på femman eller sexan?
Njuren
Vart tog bilden på din feta 530 vägen i din profil kimzo? Lite lunarstorm varning på den nya.

BMW - i nöd och lust?
Lennart_80:
250 på 6:an. Kollar imorronbitti vad varvet ligger på vid 120.

Keep your distance!
Njuren

Lunarstormvarning.......ha ha ha = )
Lennart_80:
2600 varv på sexan i 120 km/h.

Keep your distance!
Jag tackar för informationen!

Fick höra av säljaren igår att min bil ska byggas v.37 som det ser ut just nu. Känns som en evighet dit. Han sa dock att det kunde ändras...jag hoppas att det ändras på rätt håll i så fall.

=)
Finns inget värre än att vänta på att ens bil ska byggas, speciellt när det är sån lång väntetid på E90. Det märks ju inte att dom öppnat nya fabriken i Leipzig... Är jäkligt glad över att jag tog en bil som redan var på väg att börja byggas. Då kan jag nästan leva med att jag inte fick med keyless go.

Vad tog du för färg? Vad blev det för utrustning?

Keep your distance!
Dynamic+Advantage, comfortpaket. Förvaringspaket, kompass i backspegel.

Sparkling grafit

Jag hoppas inte att jag har missat något. Från början tänkte jag inte ta dynamic utan endast advantage, men jag måste ju ha sportstolar och xenon. Det var ju lika bra att ta dynamic, känns som om att man får ganska mycket för pengarna.

Hur ser din ut då? Utrustning?
Varför köpa 325 då? varför inte 330 med en gång??
Skilljer det mkt i pris.. Tänk va du förlorar på att byta...
Önskar själv att man hade råd me en sådan bil...

Jag har comfort, advantantage och dynamic pkt. Och dyrare fälgar än dom som fanns i sportpaketet. Min är Titansilver.
Ville som sagt ha comfort access. Och dynamic drive. Får ta det på nästa E90 om ett år.

persson325:
330 kostar 58.000 till och du måste ha lika mycket utrustning till den och den är inte värd dom 58.000 extra den kostar jämfört med 325:an.

Keep your distance!
På 5-serien skiljer det bara 25" mellan 525 och 530 hur fan kan dom ta 58" mer på 3-serien korkat gjort. Tycker inte heller det är värt nästan 60".

mh
Nej 40 hästar för 58000:-, skulle inte tro det. Har dock inte provat 330 men det kan inte vara så stor skillnad så att det är värt det.
Tomgångsljudet är grymt på 330. Den jag körde i tre timmar var iof en automat, men känslan var, var det inte mer...
Visst är den något piggare än en 325 men inte så mycket piggare att det känns motiverat att hosta upp 58.000 till.
BMW har helt klart klantat till det när det gäller prissättningen.
25-30.000 kan det vara värt men inte mer. Lutar åt en 1-2 år gammal M3 när det är dax för byte.

Keep your distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.