|
Sida 18 av 52
|
|
|---|---|
| jahopp då va den tidningen beställd . Skönt att bonnier får lite nya kunder ! | |
| Helt makalöst! Min låsnyckelhylsa till hjulbultarna var försvunnen. Frågar verkstaden vart den tagit vägen, men dom säger att dom inte rört den dom har inte tagit av hjulet. Så idag kryper det fram att nån har "lånat" den... Tagit den helt enkelt! Så dom har beställt en ny, som jag köpte igår! Fn så dom beter sig, det tar aldrig slut... | |
|
Lennart_80, Nokia Hakka RSI testades , ej WR. RSI kom på andra plats bland odubbade däck. Clubsport: menar du på Widells eller hos M-bilar? Är det en låssats som medföljer bilen eller har du köpt den separat? |
|
| Andrè, Widells som vanligt... Det är den som följer med bilen. | |
| Ok, tråkigt att det ska behöva bli så där! | |
|
andré Det var inga problem att köra till Valla för att sätta på vinterdäcken Conti ts810. Körde nog 20 mil med punka. Men det gick att fylla på luft som så småning om pös ut. Run Flat funkar i alla fall. Conti-däcken kördes ju hem på torr asfalt och kändes då som bra sommardäck. Får återkomma efter snö och halka med vinteromdömet. madseja Länk |
|
| madseja, ok det låter betryggande att RTF visade sig pålitliga. Fick Du bra pris på dina Conti? Trodde att du själv var i däck branschen? :-) | |
|
André Nej, nej den är nog alldeles för tuff. Jag fick dom för 1985:-/st på Valla Däck. En däckfirma jag hittade på Internet förra året, då jag jagade däck till min Mazda6. Bra priser och duktiga. madseja Länk |
|
|
Har ni bytt olja än eller väntar ni till service? Själv har jag bytt efter 500 och 1000 mil, främst för att jag ofta kör korta sträckor. En investering som gör att man kanske slipper framtida problem som nu bl a SAAB dras med. Så långt som tills första service vid 3000 mil för oljebyte låter väldigt mycket. Har använt Mobil 1 som också är godkänd av BMW. Jag hittade den lite billigare än Caltex oljan. Apropå vinterdäck är det ju roligare med hastighetsklass H om man någon gång vill köra lite fort (210 km/tim) på bra vinterväg, och det vill man ju. Länk madseja Länk |
|
|
Madseja: "Så långt som tills första service vid 3000 mil för oljebyte låter väldigt mycket." Kan man inte åka in till BMW och få bilen servad tidigare om man skulle önska det? Är det ett krav att bilen måste ha rullat 3000mil först? Man servar bilen efter bilens inbyggda serviceintervall ( serviceindikatorn ) och den lär ju visa att bilen måste in på service långt innan 3000mil! |
|
|
Jag har för mig att "Bosse bildoktorn" sa att åtminstone 1 ggr per år bör man byta. Jag har en lokal servicemek (jobbar med allt möjligt) som byter olja och oljefilter. Det behöver man ju inte nödvändigtvis åka till BMW för att göra. madseja Länk |
|
| madseja, NEJ DÅ, jag tänkte på den fria servicen på 3år eller 8000mil! | |
|
andré Jag har kört 1100 mil. Kvar till oljebyte enligt serviceindikator är 1900 mil. Alltså 3000 mil till första oljebyte. Ja, vad skall man tro. Min tro är, för säkerhets skull, byta lite oftare än vad som anges. Citat från Bosse bildoktor: Vid "normala" förhållanden kan du lugnt följa tillverkarens rekommendationer, både när det gäller mil och oljekvalité. Men kortarte bytesintervaller rekommenderas om bilen mest körs kortare sträckor och oavsett körsträcka motoroljan alltid bytas minst en gång om året. Ty temperaturväxlingarna runt bilen får även luften inuti motorn att fälla ur sig vatten som späder oljan. Bosse madseja Länk |
|
|
Hur funkar detta med uppdatering av `mjukvaran` förmodar att BMW informerar när det blir aktuellt? Fick min E90 mid September. |
|
| Prisse, tror att det gäller att vara på hugget själv. | |
|
Prisse: Har du inget problem med bilen så uppdaterar dom inte, du måste också själv säga till dom.. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport, finns det någon länk på BMW-s hemsida där man kan se vilka uppdateringar som har gjorts och vilka buggar de åtgärdar? Den uppgraderingen som har tagits upp här på forum tar tydligen 5-6timmar. Har läst om det på E90post.com Länk |
|
|
Andrè: Nej, inte vad jag vet. Min ska få den senaste uppdateringen den 11:e. Han visar på att DSC systemet inte fungerar nån enstaka gång vilket försvinner efter att man startar om bilen. Lårstödet ska också bytas. Jag får lånebil så jag antar att det kan ta såpass många timmar som du säger även om det låter länge. Keep Your Distance! |
|
|
Tack för info ang. uppgradering, bra med detta forum så man vet vad som är på gång-- |
|
| madseja: Vet du om WinterContact TS 810 vinterdäck är så kallade RFT däck? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.