AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.447

Min 325i E90 dagbok.

Sida 14 av 52
73
HåkanW
325i (E90) -05
Fick tillbaka min bil från lack idag!
Det var lite svårt att hålla besvikelse och ilska under kontroll.

Precis som Clubsport så var färgen i helt fel nyans och generellt sett så såg det för djävligt ut.

Är det någon som verkligen kan bekräfta att nyansskillnaden verkligen ligger i klarlacken?

Svårt att svälja att man köper en bil för... alldeles för mycket pengar och sedan klarar dom inte av att återställa den ...

Mina nylackade delar, front motorhuv och höger framskärm har inga nyansskillnader som tur är. Det är bara vänster förardörr som sticker ut...
På måndag visar jag upp bilen hos BMW.

Det ska vara så att det är klarlacken det hänger på. Är ju helsjukt att inte BMW låter lackerarna få tillgång till deras klarlack.
Titansilver är ju samtidigt den svåraste färgen när det gäller att få det bra utan nyansskillnader.

Är din också titansilver?

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, grattis till "nya" bilen! ;-)

Köpte 17" BMW 159 fälgmodell igår. Sprillans ny Alusats med 225/45/17 Michelin Eufori@ RTF däck. Det var faktiskt en anställd på BMW i Tyskland som sålde dessa på nätet.

Betalde samma pris vad endast fälgarna kostar här ( inkl.frakt till Sverige )!
Får hem grejerna i slutet på nästa vecka.

HåkanW : Jobbigt, bara att beklaga. Det kanske är det som är nackdelen att köpa en Demo vagn. Hoppas att de får till det.

Andrè:
Tackar.
Skulle du inte ha vinterhjul? Eller ska du bara använda fälgarna?
Snygga fälgar förresten!
Om man nu ska ha runflat däck så är Euforia däcken bäst.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport

Jag ska endast ha fälgarna ( de får användas som vinterhjul )
mickegson:
F-n vilken helrätt bil du har!!! Så j-a klockrent moddad, snyggaste E90:n jag någonsin sett överhuvudtaget!!!
Men frontspoilern, är den helt utbytt eller har du monterat någon typ av nedre läpp?? Är det en Bmw-originaldel?? (nyfiken)
mickegson, har monterat kolfiberöverstycken på sin bil. Fronten i övrigt är original. Nedre bakspoilern är ännu snyggare live!

Keep Your Distance!
Andrè:
Spar Euforiadäcken, dom kan du ha liggandes utifall du får punktering dom får ju inte lagas enligt BMW.
Eller så säljer du ett till mig när jag får punktering...
Har du tur så får du Euforiadäck på din bil från fabrik.

Undrar vad som händer om man är inblandad en olycka och dom upptäcker ett lagat runflatdäck.

Keep Your Distance!
mi
13
mickegson
325 E90 2005
Rolex
Tackar jag börjar bli rätt så nöjd själv,jag ska bara byta ratten till M-sport modellen sen får det vara bra ett tag.
Som clubsport redan har sagt så är fronten org förutom det två kolfiberbitarna som finns i BMW s tillbehörs sortiment.

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport :

Kan inte ha 17" sommardäck då jag ska ha 18" sommarfälgar

Dessutom så behöver jag nya vinterdäck nu. :-)
andrè:
Samma här, man lär ju ha köpt vinterdäcken senast första veckan i november. Kan inte bestämma mig om jag ska ha Hakka4 eller Michelin.
Hakka4 är utan tvivel lite bättre men bra mycket dyrare...

Lutar åt att jag köper Hakka4 på Solna med rabatten. Självfallet utan runflat!

Keep Your Distance!
Ve
107
VecTor
320 dT -10
Köpte vinterdäcken utan runflat. Funderar på att köpa en liten kompressor att ha med sig, vad tycker ni.

Har även köpt BMW´s orginaldomkraft för att få upp bilen, den var inte billig, 1300:- men då fick man med ett par handskar...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, var det inte så att Nokia däck slits mycket snabbare än andra märkesdäck? Tyckte att jag läste om det här på forum.

Läste en hel del olika tester vinterdäckstester senaste veckorna och den nya Michelin X-ICE NORTH vinner varje gång! Kan scanna in testerna och @ till Dig om så önskas.

Ett tips: kolla vad Michelin ÅF tar för X-ICE NORTH och jämför med vad BMW tar för däck ( inkl.Din rabatt så klart )

För mig gäller också v-däck utan RFT
Andrè:
Scanna gärna in testerna, det vore kanon.

Vet inte om dom slits snabbare, men jag har åkt på dom en säsong på jobbet och dom funkar väldigt bra.

Jag har kollat skillnaden mellan BMW Åf och Michelin Åf.
Problemet med Michelin är att dom är slut i hela landet kommer in om 2 veckor.
BMW tar bara in Hakka4 av icke runflat däcken.

Hakka 4 med rabatten blir lite dyrare än Michelin på det billigaste stället.
Men ingen direkt skillnad att bråka om.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, kolla Ditt @. Scannar in alla tester så får du dessa på e.m
andrè:
Lysande! Håller utkik i boxen.

Keep Your Distance!
73
HåkanW
325i (E90) -05
Angående test av vinterdäck, så läste jag ett test i går i Aftonbladets bil bilaga.
Där placerade sig Bridgestone Blizzak hyfsat bra.
Bäst var det på slaskvägar...
Och som boende i Stockholm så känns det rätt relevant.

Var ute på fotosession med bilen idag.
Så nu finns dagsfärska bilder att kika på:

Länk

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, fick du mitt @? Hur mycket kan Din hotmail ta emot?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HåkanW, har du tagit några bilder där man ser resultatet?

"Fick tillbaka min bil från lack idag!
Det var lite svårt att hålla besvikelse och ilska under kontroll.

Precis som Clubsport så var färgen i helt fel nyans och generellt sett så såg det för djävligt ut."
73
HåkanW
325i (E90) -05
Om du kikar på den här bilden.
Länk

Titta på bakre kofångaren och skärmen så ser du att kofångaren är ljusare och har en annan nyans.

Även på den här bilden syns lite nyans skillnad på framskärm och fronten.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.