|
Sida 13 av 52
|
|
|---|---|
|
Kundmottagningen ringde och tydligen så skulle de få en skiva med uppgraderingen i slutet på November. Fick även reda på att bilen ska vara levererad med den nyaste soften omord. OBS att soften gäller endast motormjukvaran och har inget med övriga funktioner att göra ( IDrive osv! ) enligt BMW. Clubsport : Har du installerat det sportiga förlängningen på avgasrören? Kostar väl.c.700kr för 2st. Lätt att få dit det själv eller ska man låta BMW fixa det? |
|
| Fick dom med gratis vid leveransen då dom klantade sig med strålkastarspolararmen... Dom där måste du ha, ser konstigt ut utan. | |
| Frågan är om jag ska beställa det och be de fixa in dessa ändrör eller om jag ska fixa det själv när jag väl har bilen? | |
|
Vad är det för ändrör ni pratar om? Är det dem som sitter på 330 standard eller? Finns det bilder, låter som nåt jag måste ha när jag får bilen (bara 3 veckor kvar) |
|
|
Vi menar de kromade ändrören som finns som tillbehör! Maffigare utseende! Frågan är om det snabbt att sätta dit det? |
|
| Ändrören är ett måste..det lyfter hela bilens utseende! Enkelt att montera, man spänner fast dem med en skruv! 365:-/st | |
|
Tänk på att se till att montera dom rätt från början. Alltså att trycka in dom ända intill kanten, gör man inte det på en gång så blir det knepigt att göra det sen då grus o annat skit ställer till det. Jättelätt att montera annars. Keep Your Distance! |
|
|
Andrè: Du kan vara lugn, du kommer också att få åka in och få uppdateringar i efterhand, dom har en barnsjukdom till dig också ska du se! Av mina 7 nybilar så är det bara 2 som inte har fått nått åtgärdat i efterhand. En 318ti -96 E36 och en 323ci -00 E46... Keep Your Distance! |
|
|
Provade min första manuella 330 E90 idag. Har bara kört ett flertal automater. Och jäklar vilken skillnad, denna var mycket roligare. Kopplingen är lite tungtrampad som på gamla E30 325, trevligt. Denna bil har aktivstyrning nått jag inte kommer överens med riktigt. Körde på kurviga vägar och grusvägar och det känns konstigt. Känns inte äkta, känns elektroniskt på nått vis. När man blir gammal så ska jag skaffa aktiv styrning till min 5-serie. Men sålänge man är ung i sinnet och vill köra aktivt så avstår jag nog. Denna 330 har Lemonläder, riktigt snyggt och nu är det inga tvivel längre det ska jag ha på min 330. Keep Your Distance! |
|
| Lemonlädret är ju väldigt ljust och det anses ju vara mer känligt. Jag tycker knappast det är något större problem. Den nuvarande bilen har ganska ljust beige skinn och den förra hade ljusgrått. Trots att jag har två barn har det inte varit några problem att hålla skinnet snyggt och fräscht. Någorlunda regelbunden städning och rengöring med BMWs lädervårdsmedel fungerar utmärkt. | |
|
Clubsport "Du kan vara lugn, du kommer också att få åka in och få uppdateringar i efterhand, dom har en barnsjukdom till dig också ska du se!" Ja, det har de säkert! ;-) "Denna bil har aktivstyrning nått jag inte kommer överens med riktigt. Körde på kurviga vägar och grusvägar och det känns konstigt. Känns inte äkta, känns elektroniskt på nått vis. När man blir gammal så ska jag skaffa aktiv styrning till min 5-serie. Men sålänge man är ung i sinnet och vill köra aktivt så avstår jag nog." Jaså, så du kommer att avstå till slut? Det kanske är så att den äkta vägförmedlingen inte är så direkt med AS. Köpte senaste AMS idag där de testade BMW E90 330i Touring mot Audi och SAAB. BMW-n hade AS och testlaget tyckte också att styrningen var luddigt kring mittläget samt att styrningen kändes bortfiltrerad. |
|
|
Andrè: Det var längesen jag gav upp Aktiv-styrning. Keep Your Distance! |
|
| Clubsport, ok | |
| Är det nån som råkar ha E90/91 tillbehörskatalog som PDF-fil? | |
|
BeemA Tyvär har jag den inte som pdf men kan medela att det var inte mycket till katalog. Tyckte den är väldigt mager |
|
|
ryk 330xi: Ok då, får kolla om det finns nån hos ÅF.. |
|
|
Har det kommit nån motorvärmare som passar e90 ännu då, tidigare i höst så fanns det så vitt jag vet ingenting att hålla kylan borta med?! |
|
|
BeemA Ring som sagt en ÅF så skickar dom en till dig. Trodde det skulle finnas lite mer mumma i denna katalog men den var bara ett par sidor med saker man kryssar i som options när man beställer bilen. |
|
|
Nu har jag fått tillbaka bilen! Vilken känsla, 38 dagar med en Saab kan få den starkaste på knä... Känns som att få en ny bil igen. Får leta lite innan man hittar funktionerna... Men självklart så strulade det lite grann, dom kunde inte fylla på ac:n då deras munstycke gått sönder... Så det får bli till att åka in på måndag eller tisdag och få det åtgärdat. Ska till Gävle imorgon så då lär jag märka om det är nått mer som strular. Keep Your Distance! |
|
|
Angående barnsjukdomar här listar jag dom jag haft på 5 av mina 7 nybilar: 316 -92 Strålkastarspolararmen åkte inte tillbaks, (känns bekant på nått vis) Bakluckan gick i baklås. 316 compact -95 Airbaglampan började lysa i ratten, det fick dom aldrig bort. Detta var under Camage tid som BMW Åf och verkstaden var kass mot slutet. 318i sedan -97 Mätarna i instrumenthuset fick frispel. 320i sedan -99 Återkallning pga sidoairbag. Byte av Business radion. 325i sedan -05 Strålkastarspolararmen åkte inte tillbaks. Uppdatering mjukvara. 323ci -00 hade iof ett skumt fel på Xenonljuset på höger sida, men den lagade sig själv om man tog ur nyckeln och startade bilen på nytt. Så egentligen var 318ti compacten -96 den enda felfria bilen. 316 E36, 320 E46, 323ci E46 och 325 E90 köpte jag precis när modellen kommit ut på marknaden, låt det bli en läxa för oss alla! Räkna med barnsjukdomar på nya modeller. Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.