AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
253.436

Min 325i E90 dagbok.

Sida 12 av 52
73
HåkanW
325i (E90) -05
Min bil står förnärvarande på verkstad.
Kan kolla upp det när jag fått den tillbaka.

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
"Min bil står förnärvarande på verkstad." Inget allvarligt hoppas jag.
73
HåkanW
325i (E90) -05
Byte av främre kofångare, omlackning av huv, omlackning av vänsterbackspegel och omlackning av bakre kofångaren..
Uppgradering av mjukvaran i bilen..

Inget allvarligt..

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Olycka?
Berra
Hittade inte heller något i min instruktionsbok eller på regbeviset. Däremot hittades följande via vägverkets hemsida:

DÄCK- OCH FÄLGDIMENSION AXEL 1 225/45R17 91 / 8JX17/ET34
DÄCK- OCH FÄLGDIMENSION AXEL 2 225/45R17 91 / 8JX17/ET34
ALT DÄCKDIMENSION 195/65R15 91V 255/35ZR18
ALT FÄLGDIMENSION 6 1/2JX15/ET42 8 1/2JX18ET50
73
HåkanW
325i (E90) -05
Nej!

När jag skrev på hos Borg så var bilen hel.
Sen under tiden innan jag hämtade den så fick den en parkeringsskada.
Så när jag skulle hämta bilen så blev jag aningen brydd.

Men Borgs har hanterat det otroligt snyggt.
Så det andra som dom fixar åker med på samma sväng.
Det var små saker, men när den ändå skulle fixas så ansåg jag att dom kunde ta allt på samma gång.
Vilket dom gjorde utan invändningar.

Ett annat besked jag fick idag var att den 20 November släpps en ny mjukvaru uppgradering till E90.
Som bland annat tar bort det där "rycket" när man kör iväg.
Den ger Idrive bättre grafik
Eventuellt ger den bättre ljud i Bluetooth handsfreen.
Plus en mängd andra detaljer.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HåkanW

"Ett annat besked jag fick idag var att den 20 November släpps en ny mjukvaru uppgradering till E90.
Som bland annat tar bort det där "rycket" när man kör iväg.
Den ger Idrive bättre grafik
Eventuellt ger den bättre ljud i Bluetooth handsfreen.
Plus en mängd andra detaljer. "

Trodde som så många andra att sånt fixades kontinuerligt?! Vissa fick den uppgraderingen redan installerad via sin BMW verkstäder? Eller är det en ytterligare ny mjukvara?
Blir till att @ till min ÅF. Vill ha sånt fixat innan jag hämtar ut bilen i slutet på november ( utgår ifrån att om min E90 tillverkas v.45 så får jag inte den nyaste soften ombord )
73
HåkanW
325i (E90) -05
Det stämmer!
Det finns en mängd "små" uppgraderingar som gjorts.
Men tydligen så skall detta vara en stor samlad uppgradering.
Missade en sak tidigare.
Till Idrive och talstyrningen så kommer man nu kunna prata engelska med bilen i stället för tyska.

Hur det funkar med nyproduktion törs jag inte svara på.
Kanske får en Beta :-)
Dom borde väl lägga med allt nytt som finns..
Fråga dom..

Jag har dock fått uppfattningen att det där med mjukvaran är det inte många som förstår sig på.
Oftast finns det en kille på verkstaden som verkar förstå sig på det.
mi
13
mickegson
325 E90 2005
Min Idrive och talstyrning är på engeska och jag fick bilen i augusti så den uppgraderingen borde redan finnas ute
mickegson

Det där låter som den uppdatering jag fick i somras.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Någon som såg BMW reklamen ( nya E90 ) på Eurosport? Det snackas något om nya rabatter på olika paket? Finns det något om det på nätet?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Som jag fattade det som så gällde rabatten på ett antal paket för 1,5,x3,x5 men inte 3-serien?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Vad anser panelen om BMW Felgen 161 Doppelspeiche?

Det lutar åt antingen 159 modell eller 161 modell? Behöver lite input! ;-)

Länk
159 är en väldigt vacker fälg, och det beror inte alls på att jag har dom själv..
161 är något lättare att tvätta, värt att tänka på om du ska ha dom som vinterdäck. 161 är dock väldigt vanligt förekommande.

Keep Your Distance!
Dax för det femtioelfte budet om min bil...
Fredag är det som gäller nu, till 90-99%...
Är inte bilen klar så kommer dom få höra ett o annat.
Man håller inte på och lovar och lovar när dom inte kan hålla nånting.

I början på förra veckan så sa dom att bilen skulle vara klar i slutet på förra veckan. I fredags var det början på denna vecka, nu är det fredag som gäller. Har tittat på bilen och det är inte mycket kvar att göra. Endast montera fronten och huven. Det borde dom klara av på tre dagar tycker man.

Angående min förardörr, så är det så man häpnar! Men det tar jag upp här senare...

Vadå jag sur? Inte alls...

Keep Your Distance!
Den första färgen var så otroligt cool! (:

Mina ögon får du iaf stirrandes på den där lacken!! jäklar va snygg :))
oj sry menade 320D!!!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, hoppas att bilen blir bra!

"Angående min förardörr, så är det så man häpnar! Men det tar jag upp här senare..." Har de inte fått till det menar du?!

Det blir 159-an

161 hade 8" fram och 8,5" bak, samtidigt som jag vill satsa på lite annorlunda fälgar och 161 känns inte så orginell i sammanhanget.
Andrè:
För att fatta mig kort, dom bråkar om vems felet är.
Problemet i grunden är klarlacken. BMW har en speciell klarlack som lackerarna inte får tillgång till, låter helsjukt måste forska mer i saken.
Dom olika klarlackerna lyfter färgen olika.

BMW har inte sett bilen det vill dom göra. Och ordnar dom inte till det så vet ju jag var jag köper 330:n, inte i Västerås...

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HåkanW, mickegson, Clubsport : Har pratat med en kille på BMW-s Kundmottagning där jag ska köpa bilen angående mjukvaran som HåkanW skrev om. Där kände de inte till någon sådan information att det ska komma en ny mjukvara till E90 fr.o.m den 20November, eller att det finns en förbättrad mjukvara sedan tidgare som vissa E90 ägare fick installerad i samband med service? Låter inte det anmärkningsvärt?!

Min fråga är: hur pass säker kan man vara att få den nyaste soften ombord från fabrik om bilen tillverkas v.45?! Borde inte samtliga BMW verkstäder på en sådan information löpande?!

Kundmottagningen skulle kolla med verkstan och återkomma till mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.