|
Sida 11 av 52
|
|
|---|---|
| HåkanW, ok, vad fick du ge för dessa? Helt nya? | |
|
Clubsport har du 17" eller 18" jag tänker kränga av mina bridgestone och montera Pirelli men jag har inte bestämt om jag skall ha run flat Eufori@ eller konventionella Nero |
|
| Jag har 17 tummare. Jag hade köpt konventionella däck. Tittar nu efter om jag ska köpa kompressorn och lagningssprayen. Verkar vettigt. | |
|
Det får nog bli Nero däcken ,ska bli intressant och känna skillnaden på Run flat och konventionella däck,tyvärr så är däcken restade men jag hoppas få dom innan vintern. |
|
|
Denna tråd innehåller nu allt vad man kan tänka sig kan innefatta en E90/91!? (förväntan, bensinförb.., fälgval, däckval, färgval, 325 eller 330 osv) Så det är nog ok att köra på antar jag. Var inne och klämde på en 330 m-pkt i le mansblå hos borgs idag! Jag är nog såld på både färgen och m-pkt tror jag ! Frontspoilern var inte så illa som jag hade förväntat mig, tycker att den var helt ok , likaså 17" som ingår i m-pkt Det jag velar på är nog om man skall gå upp till 18" M fälgen eller hålla sig till 17" M fälg som ingår i pkt? Det är enbart postivt att rulla 17" om man inte på bana skall köra, pris komfort osv. Utseendet har dock lite med saken att göra Har inte sett 18 M in real life så jag har svårt att bedömma denna ? PS: Bridgestone runflat på Z4 ÀN är ok komfortmässigt och prestandamässigt enligt mig! "Z4 love it" |
|
|
Kenta: Det är det som är meningen, sen så kommer jag med lite instick då och då om min 325:a... Du ska nog vänta tills du ser fälgen på riktigt det gör stor skillnad. Tycker inte 18" fälgen är speciellt snygg, även om den växer med tiden. Jag hade satsat på 17", den dag du skall byta däck så blir det väl nån krona billigare. Är lite inne på att bara köpa nedre bakspoilern till min, men den kostar 5000 olackad, så det springer nog iväg till 6500. Keep Your Distance! |
|
|
André: Jag har inte riktigt koll på vad vinterdäcken kostade separat. När jag köpte bilen ( Demobil hos borgs) så satt 17" på. Jag beställde till 18" däck + 162 fälgen samt 17" vinterdäck. För det paketet betalade jag närmare 40 000:- Det med BMWCS rabatter. Kenta: Jag kikade på den 330 som stod hos Borgs. Det är en läcker färg. Men personligen så tycker jag frontspoilern påminner lite om E36. Men det är väl som medhela E90. Man måste vänja sig.. JAg såg i en tidigare diskussion här om 17" eller 18" att hjulhusen i E90 nästan kräver större fälg, vilket jag håller med om. Har sett några Mabi bilar med 15 - 16" på. Det gör inte bilen rätt. Komfortmässigt så är jag av den uppfattningen att bilen blir trevligare med 18". Men det beror ju helt och hållet på vad man är ute efter för komfort.. Åk, eller kör.. :-) |
|
| HåkanW, det låter som om du betalade c.3000kr per däck hos Borgs, svettigt! Skulle aldrig betala så mycket för endast däck. Fast du fick 10% rabatt via BMWCS så låter det som ett ocker pris tycker jag. | |
|
Jag sitter här med BMWs kompletta prislista för vinterhjul och kollade även upp vad det skulle kosta att köpa däcken separat från BMW, jäkligt mycket dyrare än hos den lokale gummigubben... Keep Your Distance! |
|
| Clubsport, förvånar mig inte. Via lite kontakter så kan man nog förhandla sig till skapliga priser! :-) Alla vill sälja. | |
|
Jag tycker nog att 162 fälgen är den fälg till E90/91 som faller mig mest i smaken men skulle vilja se den nya 18" M fälgen in real life ! Undrar om det går att välja till 162 fälgen till m-pkt istället ? Men som sagt tidigare så tycker jag inte M fälgen i 17" var så illa. Någon som vet om tonade rutor bak för 3700:- även inkluderar bakdörrarnas rutor? Ser lite löjligt ut att inte ha även dessa tonade. "Z4 love it" |
|
| "Jag tycker nog att 162 fälgen är den fälg till E90/91 som faller mig mest i smaken " kan inte annat äm hålla med! De är grymma! | |
| Clubsport, kan du kolla vad det står på ditt reg.bevis angående däck dimensioner för E90 325i? | |
Berra |
Kenta: Jag har tonade rutor på min och bakdörrarnas rutor samt bakrutan är tonade. Bilder finns på Länk |
| Berra kan du kolla på ditt reg.bevis angående däck dimensioner för E90 325i? | |
|
Andrè: Det står bara 205/55R 16 i mitt reg. bevis.. Alla tillåtna däckdimensioner står ju på dörrstolpen förarsida. Kommer inte åt min bil just nu för att kolla det... Ska titta i instruktionsboken om det står mera där Keep Your Distance! |
|
|
Står inget i instruktionsboken heller. Jag har ju nya reg.beviset dom verkar ha rationaliserat bort alternativa däckdimensioner i den. Keep Your Distance! |
|
| Tack för det Clubsport, det skulle betyda att man kan köra på 205/55R 16 om man nu vill då den lägsta tillåtna dimensionen är den enligt reg.beviset | |
| Tillåtna däckdimensioner sitter på en klisterlapp på förardörren. | |
| HåkanW, kan du vara snäll och skriva vilka det är? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.