|
Sida 1 av 52
|
|
|---|---|
|
Två timmar kvar till hämtning, och har dom sista dagarna oroat mig för hur pass seriöst MR.Cap killen kör bilen till o från M-Bilar. Har redan pluggat på min föreläsning till försäljaren om grunderna för min oro. Har redan hittat ett klagomål, gillar inte spaken för farthållaren den sitter exakt där jag förväntar mig blinkersen. Har slagit på farthållaren ett antal gånger i korsningar... på mina demobilskörningar. Chromade ändrör och kolfiberöverstycken är redan planerade och finansierade. Tittar ut och inget snötäcke, det här kan bli kul. Köpte en BMW för 10 år sen och då var det 1 dm nysnö den 25 april när jag skulle hämta bilen i Solna. 13 mil på sommardäck kändes sådär. | |
|
Kul för dig! :) Grattis. Säkert att du inte ångrar att du beställde en S60 då? ;-) |
|
|
Skulle vara för stolarna och stereon då ;o) Och det är ju mer spännande att inte hitta bilen på stormarknadsparkeringarna... |
|
| Det gäller att parkera rätt på stormarknadsparkeringarna. Tänk på att bilen saknar sidolister. | |
|
Dubbelparkering och så långt från butikerna som möjligt. BMW har redan tagit fram sidolister för eftermontering, frågan är hur det kommer att se ut. |
|
| Har de? Ja, det vore spännande att se hur det skulle se ut.. | |
|
Lär ju inte vara nån lek att få dom vågrätta när det inte finns nån fasning i plåten att gå efter. Front o baklister till stötfångarna finns, sidolister förbereds som det heter. |
|
|
Dom värsta skadorna får man ifrån uppslagna bakdörrar, som tar rätt högt upp på sidan, då hjälper inga sidolister. BMW CS #5206 |
|
|
Clubsport! Trevligt, jag provkörde en 325:a för några veckor sen, en väldigt fin bil som jag tycker påminner mer om e39 än e46 komfortmässigt. BMW CS #5206 |
|
|
Grattis och välkommen i klubben! Hämtade min i lördags. Har avverkat drygt 100 mil och känner mig toppennöjd. Långfärdskomforten är toppen. Sköna sportstolar och låg ljudnivå. |
|
|
Tackar Salesman kul att vi verkar vara några stycken med E90. Har nu avverkat 8 mil och det började inte bra. Vänster strålkastarspolararm går inte tillbaka till sitt läge. Och detta vet dom om men har glömt att fixa till... Fick två kromade ändrör a 740 kr som kompensation. Men är ändå inte nöjd dom får kompensera med soppa också. Annars går bilen utmärkt växellådan en dröm, men ack så irriterande att inte få gasa över 3500 varv... |
|
| Varför får du inte det? När vi hämtade ut en 2004 320 så var det inga som helst gasningsrestriktioner. Grattis till en fin bil. | |
|
Intressant det där med lyktspolningen, en av E90 bilarna jag lånat hade samma problem. /JP /JP |
|
|
starkid: Då har ni missat det, alla BMW har inkörningsrestriktioner, jag läste dock lite fel jag får varva till 4500. Det är inte smart att gasa fullt med en helt ny motor. Kopling, bromsar och motor måste köras in varsamt. Läckert att det sitter belysning i dörrhandtagen som lyser neråt. Såg snyggt ut när jag var nere och hämtade mobilen. |
|
|
En vecka med bilen nu och den går verkligen helt fantastiskt. Vilken skillnad jämfört med E46. Två saker stör dock fästena till vindrutetorkarna sticker upp för mycket. här har Merca E-klass en diskretare infästning. Innertaket sitter väl löst när man trycker på det. Jo en sak till det kommer en varningssignal för farthållaren när man frikopplar, rätt onödigt. Den är rätt tungstyrd gör inte så mycket nu men om ett år kanske man tröttnat på det. Nästa E90 blir annorlunda utrustad. Misstänker att Dynamic pkt styvar upp styrningen. Och jag är ändå van med en E46:a med defekt styrservo... Blev först i Västerås med en E90, bryr mig egentligen inte om sånt men lite tufft känns det allt. |
|
|
Clubsport: Blev först i Sverige med E90 ;) bryr mig egentligen inte om sånt men lite tufft känns det allt. :)) |
|
|
Säg inte det, en snubbe säger att han fick den i mars... Om du nu inte var ironisk. |
|
|
Fick min 14 mars, första försäljningsdagen. Premiären officiellt för visning var ju lör den 12 mars. Fick se min den 11 mars men fick inte ta hem den då. Det var jobbigt ska du veta ;) |
|
|
Bilen går sanslöst bra. 120 mil körda. Förbrukning enligt färddatorn 9.2 stämmer nog med verkligheten. Det är svårt att köra lugnt med bilen kommer det en kurva eller korsning och ingen trafik så blir det fullt pådrag. Bara 80 mil kvar tills man får sträcka ut lite... Det negativa: Öppningen till bakluckan är trång fick inte ner en 19" bildskärm. Gillar inte varningssignalen om man har farthållaren inkopplad och frikopplar. Idiotiskt! Fjädringen är lite för stötig i det vägnät som Västerås begåvats med... Det blir en 330 så fort jag får ihop kontantinsatsen och den får inte dynamic pkt... Siktar på januari -06. |
|
| Planerar du redan att byta!? | |
|
KN: Ja om priset är rätt för min 325 så beställer jag en 330 i oktober. Med leverans i jan/feb. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.