|
|
|
|---|---|
|
Hej Köpte för någon vecka sen en bmw 535i -88. Original motorn var så dålig att jag fick köpa en ny. Betalade privat för att byta den. När jag köpte den knackade den väldigt mycket nånstans bak, så köpte länkarm(bussning eller vad dom heter). Så killen som bytte motorn fixade det med. Efter att allt var färdigt sa han att bilen var rent ut sagt knu**ad under. Vet inte riktigt vad han menade. Nu så när jag kör bilen ibland så känns det som att bilen gungar när jag stannar, dålig väg osv. Sen hör jag ibland ett inte så högt knackande ljud där frame. Känns som att det låter mest så när ja svänger vid dålig väg. Bilen går mycket bra i motorn annars. Släkt till mig som har varit mekaniker säger att jag borde ta det väldigt lugnt med den och att jag inte borde lägga ner mer pengar på den eftersom framvagnen är så pass dålig. Men vågar jag köra sådär, känns inte så farligt men man vet ju aldrig!? Förslag på vad jag borde göra? Helt oerfaren på bilar. Detta var mitt första inlägg här. Hoppas på svar! | |
| Gör ett m-test på den så vet du sen felen och om det är nått att satsa på... | |
|
Låter som pendelstagen till krängningshämmaren. Kostar ca 500:- för båda siodr. Sök under menyn mektips. " tvätta, tvätta, tvätta.... " |
|
|
Om bilen gungar när du stannar så låter det som om du har dåliga stötdämpare fram... Tyvärr så finns det ju en hel del som kan falera i framvagnen på en E34:a.... // Jögge Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.