|
|
|
|---|---|
|
Ja är rädd att ja måste byta ut min Kamkedjespännare till min m3. Och undrar nu hur ja skall gå tillväga... Någon som kanske har några tips innan man sätter igång med projektet... Min M3 Länk | |
|
Sitter en stor bult (typ 32 mm) längst fram på vänster sida utav bröstkåpan framifrån sett, det är spännaren. Skruva loss denna, men var försiktig så den inte flyger iväg då den är fjäderbelastad. Sedan är det bara att skruva i den nya på samma sätt som den gamla satt. Har hört att man ska lufta den sedan så oljetrycket blir rätt men det gjorde inte jag och det gick alldeles utmärkt ändå. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
hur luftar man då ? om man skulle göra de ? har hört att man ska håll 3000 varv så den spänner sig men de vete fan om de stämmer ! |
|
|
vart köper man billigast en spännare? Ska man ta en från 321hk motorn, hört att den e bättre? |
|
|
bmw ska lite över 300 för en spännare så de är inte så farligt japp du ska ha från en 3,2 :a dom ska va bättre de sa dom på bmw i allefall MVH Micke |
|
|
3,2 spännaren är överlägsen, kostar ca 850kr har jag för mig, kör motorn på 3000 varv i ca 30 sekunder så är det klart. ///Fredrik |
|
|
Om kjedjespännaren har varit dålig en tid, finns det inte stor risk att kjedjan har tagit stryk då? Med ett otrevligt ras som följd? // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
| va på bmw i dag dom skulle ha 1050:- för att byta kamkedjespännare och då var de från en 3,2 | |
| med jobbet´och kedjespännaren alltså | |
|
Rev min -94a som gått med dålig spännare, kedjan var de inget fel på, men styrkenorna hade tagit bra med stryk, var nog inte många tusen mil från haveri. /// Fredrik |
|
|
även jag söker svar på denna fråga. Finns så mycket guider på nätet hur man gör. Finns det ingen för byte av kamkedjesträckaren från 3.0ans till 3.2ans? Lite bilder är aldrig fel heller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.