AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.280

jag fick ångest idag

Visa användare
12
case
bmw E36 320i cupe 1993
hej gott folk!!
ville bara säga att jag fick ångest idag när jag tankade bilen för 200kr.
De e ju inte klokt vad man får betala för soppan...de e inte ens kul att köra bil så känner jag.
ska tvätta bilen & sen ställer jag den i garaget för att titta på den bara :)

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Äsch...Nu överdriver du...Vi "sjukt" bilintresserade ser bara möjligheter med detta bensinpris.

Jag menar då att bl.a. blir säkert en del BMW 750/740 ägare sugna på att bli av med sina vagnar,snabbt och billigt,då passar man på,som en iller ;)

Mvh Janne.
Visa användare
12
case
bmw E36 320i cupe 1993
hahahahahaaaaaa........... du har rätt ibland måste man se de positiva som kommer ut ur de negativa.

Be
202
Benn
525iA M 2003
JAg tycker att det är så synd att åka bil är en klassfråga, jag kommer inte sluta åka bil för att det kostar 15 kr litern....men man kommer ju försöka fiffla med skatten och sprit å allt vad svensson gör för att få tbax de kronerna.......man får en sån fel inställning till staten när vi bilägare får stå för allt!!
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag kör så lite att en höjning från 9,50 till 11 spänn kanske innebär 500 spänn per år. Det funkar. Men 15 spänn litern känns inte så skitbra. Helt plötsligt blir det billigare att åka tåg längre sträckor, och det kan ju inte vara rätt... eller?
Orkar inte bry mig mig om höjningarna, se det från den ljusa sidan när soppan är uppe i 14-15 så lär det sällan vara kö vid bensinpumparna och det är ju positivt.
Jag tänker lätta lite på gasen och skippa dom mest onödiga utflykterna så har man ju sparat in höjningen flera ggr om.

En sak har det lärt mig det är att rösta blått i fortsättningen...

Tex så måste USA måste höja bensinpriset, för att minska den överdrivna efterfrågan där. Detta ger positiv effekt för "oss andra".
Visst, dom har avstånd där som vi inte har, men dom slösar nåt fruktansvärt, och det finns mycket aktiviteter att göra på den fronten där.

Givetvis har vi sjukt hög bensinskatt, men den kommer med största sannolikhet aldrig att sänkas, så det kan man lägga ner att vara bitter över.

Sänker vi skatten, så bidrar vi till högre efterfrågan som höjer oljepriset. Alltså måste tex storkonsumerande länder som USA höja sina priser. (vilket dom troligen vägrar, för det är deras way of life, precis som deras vapenpolitik etc, så det blir moment 22)
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
Jag har 50 mil enkel väg hem från utbildningsort.

det gör ungefär 1100 i soppa som det är nu. resan tar 4 timmar.

om jag skulle åka buss skulle det kosta runt 600 kr om inte mer. dock tar samma resa 9 timmar med bussbyten och väntetider..

jag personligen betalar gärna detta extra för att slippa vänta.

skulle bensinen höjas så höjs säkert busspriserna med! bara en tanke.

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Instämmer "Benn"!!! Helt klart, jag kommer aldrig sluta köra bil. Men man kanske kommer att göra allt för att kunna göra det...

///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum!
Som någon en gång sa :
"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker man borde kunna sänka inkomstskatten eftersom staten får i alla fall in dom pengarna på momsen eftersom man med all säkerhet kommer tanka mer för extra pengarna,eller nåt annat som vi betalar moms på...

En annan sak som troligen kommer bli värre är tjuvtankningarna på mackerna eftersom soppan är så dyr..

Säger bara,nästa höst ska sverige vara blått!!
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Bensinen kostar mindre i dag än för 20 år sedan relaterat till lönesättningen.
Visa användare
12
case
bmw E36 320i cupe 1993
näää jag tänker inte heller sluta åka bil jag kör ändå inte bil så mycket.
jag har ju nyss köpt min lilla "prinsessa" tänker inte släppa henne heller har många planer för den bilen men anledningen för att jag skrev att jag fick ångest var för att jag ville att alla mina kära bmw"bröder" ska veta vad jag känner ;)

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Va nåt litet reportage om bensinpriset i SVD häromdagen. Då såg man att priset på bensin i relation till prisindex har varit i stort sett detsamma under senaste 20åren. Så visst, åker priset upp några procent får man väl lära sig att leva med det.

Alla tänker bara på sig. Ingen tänker på mig!
"Det spelar ingen roll vad det kostar... jag tankar ändå bara för en hundring..."
Visa användare
57
mehran
M3 97a
jag hoppas inte på att detta blir verklighet , men skulle detta hända så hoppas jag att befolkningen i sverige reagerar och strejkar mot detta , hur ska småbarns familjer få ihopp det när dom ska köra sinabarn till och från skolan,dagis,jobbet ,affären.mm

sjuk att dom ens tänker tanken.
ew
189
ewert84
320ik 88
det är är ganska komiskt att dom gnäller på bensin priset i usa
när det i genomsnitt ligger på 4,30Kr/L
Mitt absolut största nöje här i livet är att köra bil. Det ligger skyhögt över mina andra inressen, och aldrig känner jag mig så glad och förnöjd som när jag sitter bakom ratten. Därför gör det mig så fruktansvärt arg att bensinpriset skall höjas hela tiden. Att världsmarknadspriset på råolja stiger kan jag leva med, men huvudparten av priset är skattepengar. Det är faktiskt rigorösa mängder pengar som går åt till att betala bensinskatten varje år. Mina redan skattade pengar går åt till att betala bensinskatt samt moms på bensinskatten för att kunna köra min bil som jag också betalar en massa skatt på. För att kompensera detta så jobbar jag så mycket svart som jag bara kan. Varför skall jag ha dåligt samvete för detta, när Göran Persson och hans polare försöker att ta ifrån mig mitt enda nöje här i livet? Det gäller ta mej fan att köra medans det fortfarande är möjligt i Sverige, snart skall väll vänstern och miljöpartiet förhandla fram ett förbud mot alla fordon som inte går i kollektivtrafik samt drivs med rapsolja.
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Clubsport, om alla skulla tänka som du så skulle allt vara okej tydligen.

Någon gång måste vi lära oss att säga emot. Så är det bara. Man kan inte bara ge och ge. Man måste ju kunna få något i gengäld också. Vilket vi tydligen aldrig får.

Mvh
Miche
Länk
Be
202
Benn
525iA M 2003
Mitt problem e att vi bilägare ska betala alla andras jäkla nöjen, bilskatt.........väg tullar, och allt avd det heter.....och nu ska vi säkert ptröjsa det nya feminist partiet med våran skatt med!!

ett jäkla bra sätt att få människor att få en positiv bild mot staten!

BMW for the man inside you!
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Bilskatt varför? Köra offroad på svenska vägar.. Tror att staten skulle behöva dela ut gratis X5:or till alla med tanke på dagens "vägar"..

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.