AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
629

långsam uppvärmning

m.
2
m.ark
320i -99
Hej!
Jag har haft en 320i -99 en kort period. Allt verkar fungera som det ska, men när det är kallt (under 0' C) det tar lång tid för bilen att värmas upp. Temperaturmätaren lämnar knappt det blåa fältet och det tar minst 10 min innan man börjar att känna lite värme in i bilen. Ska man vara orolig för det? Kan det vara ngt fel men min bil?
Tack!

E nästan säker på att det är din termostat det är fel på. Alltså den är alltid öppen och bilen uppnår aldrig sin riktiga arbetstemperatur. Ta och byt termostaten och allt blir bra.
m.
2
m.ark
320i -99
Tack Makaveli!
Jag ska kolla upp det, men bilen uppnår det vanliga temperaturen när det är lite varmare i luften.

e3
274
e36328i
328i limo -96
jag bor i norra sverige där det sällan blir över 0 (förutom juni juli och aug) och även om det är -20 så ska bilen bli varm efter typ 5 km körning, så de är nog bäst att du byter termostaten. inte bra att köra runt med ljummen motor för kom ihåg att mätaren står på normal mellan 55 och 110 graders vattentemp.
Mina gamla E46or blev inte varmare speciellt mycket snabbare än 10 minuter. Tror inte att du behöver oroa dig. Har haft 3 stycken alla var lika långsamma att bli varma.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Lämnar nålen knappt det blåa fältet på tempmätaren om det är under 0 grader skulle jag definitivt kolla upp termostaten!

E36328i: Sällan över 0 grader förutom juni, juli, augusti?? Men hallå, Norrbotten ligger väl inte på Nordpolen...
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Min tar några minuter på sig att komma upp i temp, och då är termostaten rätt nyss bytt. Tidigare stannade den alltid halvvägs till mitten - om din gör det är det dags att byta, men kommer den upp i rätt temp behöver du nog inte oroa dig.
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Byt termostat för säkerhetsskull, kostar inte många kronor och höjer livslängden på motorn.
e3
274
e36328i
328i limo -96
skoja bara ferlin glömde ett :) men många tror ju att de är som jag skrev.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.