|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om nån har ett bra tips om hur man smidigast ska gå till väga för att demontera bakaxeln på min 325:a -92? Syftet med demonteringen är att en av bultarna som håller bakaxelbryggan i karossen har gått av eller kanske mer troligt att svetsbulten som sitter i karossen har lossnat. Med bakaxelbryggan menar jag anordningen som diffklumpen sitter monterad i. Jag har en teori om att jag måste ta loss k-hämmaren, sedan drivaxlarna, sedan diffklumpen, sedan dämpare och fjädrar, sedan de övre och nedre stagen mellan bryggan och hjulspindlarna. Men det är som sagt bara en teori, nån som har synpunkter på det, behöver man ta lös alla dessa prylar och om man måste det, bör man göra det i nån annan ordning? Tacksam för tips, då jag har bilen garagerad 25 mil härifrån och vill maximera min effektivitet. Ett kungarike för ett eget garage! | |
| svetsmuttern menar jag, inte svetsbulten | |
|
Ta bort avgassystemet, lossa kardanaxeln, lossa handbromswirerna vid spaken, lossa dom inre bromsslangarna vid karossen, lossa stötdämparna i nedre fästet, lossa dom främre bärarmsinfästningarna och sedan är det bara att lossa dom fyra skruvarna/muttrarna och sänka ner hela bakvagnen. _______ //Niklas |
|
|
Aah, det lät ju betydligt smidigare, tack så hemskt mycket för infon! |
|
|
Märk dock upp hur dom främrebärarmsinfästningarna sitter för dom justerar man toe med. _______ //Niklas |
|
|
Koni! Jag såg att du var med i en tråd för ett halvår sedan då det diskuterades om precis det här. Då la du upp en länk med hur det såg ut när bakaxeln var demonterad, men länkarna funkar inte längre. Inte har du möjligtvis kvar den bilden, skulle vara intressant att se innan man börjar, ska ta itu med det nästa helg! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.