AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
495

en snygg vinge

na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
har nån ett bra tips på en vinge som passar bra och gör en bmw 735 riktigt snygg?har hört att volvo 850 vinge ska passa bra?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Med risk för att hamna lite utanför din fråga så tycker jag att det enda som kan göra en E32:a snyggare är en smakfull sänkning, lite feta fälgar (gärna någon BBS Split i lämpligt fet dimension)...That's it.

Jaja...Zender hade en vinge på iaf mitten nittiotalet som inte såg allt för djä***g ut.
Kolla med bl.a. Motor Nord,mest troligt så har den utgått nu men ett tips att kolla upp ändå..

Mvh Janne.
na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
ok,har 8" mim fälgar med djupt centrum och ca 1 dec kant utåt,med däck 225/50/16,men bilen är osänkt ännu,vad kostar en sänkningssats?ska jag sänka den lite fram bara?vad blir snyggast?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...Allt är ju en fråga om tycke o smak,men att bara sänka fram är definitivt ingenting som jag får "bra vibbar" av iaf...
Vet att många vill få bort det stora fria utrymmet i främre hjulhuset genom att sänka bara fram, men jag har sett en del skräckexempel på dem som försökt sig på bara en sänkning fram...Blir lite väl mycket "18-års" stuk på bilen då.

Om du bara är ute efter lägre fjädrar(vilket inte heller är att rekommendera) så kan jag väl gissa att ett normalt pris för fyra st hamnar mellan 2-2,5'..Och en sänkning på ca 30mm brukar väl vara ett "normalt" värde då..

En komplett sänkningssats med både fjädrar + dämpare kostar säkerligen kring 8'...Har tyvärr nu inget tips på en lämplig sats till E32:an just i skrivande stund,men det finns en hel del firmor som saluför detta.

Sedan så kanske du skulle kontrollera sök inlägg här på forumet,där finns garanterat tips på detta..

Kan väl också säga att dina nuvarande 16'' fälgar är lite lite för smått när det gäller att få ett snyggt utseende på en E32:a.
8'' bredd var däremot "helt rätt" :)

Mvh Janne.
BM
76
BMWLoveer
Opel Vectra OPC -2006
jag gillar sänksats på hela bilen och den kan vara mellan 30-40 mm beroende storlek på fälg men till din E32:a tycker jag att 20" Alpina fälgar passar riktigt bra och sen en vinge, vingen ska inte vara för stor utan en lite mindre som E36:or har så om du hittar någon i det stuket så blir den nog grym ska du se. Sen duger väl 4 utblås också till bilen men det är kanske bara E38:orna det passar med 4 utblås, dock 2 på var sida men det förstår nog alla =)
Ras.mus
Hmm... 20" på en E32? Är itne det till o ta i? Blir inte snyggt på E32, det är nätt o jämnt det blir snyggt på en E38 som har mycket större hjul!

Så 18-19" skulle jag rekommendera. Om man inte vill att bilen ska se vulgär ut förstås, det vill ju vissa...

Vinge däremot kan nog bli snyggt! Men då gärna någon som ger en glipa mellan vinge och trunken kanske? Dock ingen flygplansvinge utan kanske 3 cm glipa. Och inget plåt-schabrak utan en snygg avrundad i lackat format.
na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
ok,tack för tipsen,de är alltid bra att höra lite,innan man börjar att styla bilen,men ok,sänkning på ca 30mm runt om,och en vinge.nån som vet om volvo 850 vinge passar?
BM
76
BMWLoveer
Opel Vectra OPC -2006
ja Ras.mus: jag håller med att 20" blir för stort till en E32:a det jag skrev blir nog bäst till eller en E38:a.
Nej, tyvärr har jag inte hört att en volvo 850 vinge ska passa men det gör den nog.

Så ett par 18", större utblås, 30mm sänksats och en vinge som har en glipa på 3-5 cm från koffertluckan (trunken som Ras.mus skrev) och ingen stor Evo eller Subaru vinge det blir absolut inte snyggt.
Lycka till med stylingen. :-)
innan du sänker tänk på att bilen blir 30 mm lägre än om den vore ny, på din 87:a kan den ha sjunkigt ihop så att den sänker mindre eller till och med höjer bilen men du får ju bättre väghållning med en schysst sänksats. vill du inte lägga några pengar på bilen går det troligtvis att kapa fjädrarna, spänna ihop dom eller värma ihop dom och får du bara ner bilen tillräckligt mycket så tror jag att det räcker med 16 tummarna som du har, dom här sätten passar bäst på någon häckig volvo 240 men bryr man sej inte om hur det är att åka i bilen och bara vill komma närmare backen utan att det kostar något kan det va ett alternativ.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.