|
|
|
|---|---|
|
Som ovanstående, att byta sidor på en 2dörr och en 4dörr (eller lägga igen bakdörr) och ta bort dragkrok på 4dörr. Förstår att det bara är regbesiktinig på att ta bort dragkrok men att byta från 4dörr till 2dörr. Blir dem sura på sbp och vill att man ska besiktiga som ombyggt fordon då eller går den igenom som 2dörr? Tänkte eftersom det inte fins någon beteckning på e30 som visar på om dem är 2-dörrars sedan eller 4-dörrars sedan. | |
| Det borde inte vara några problem att besikta om den med två dörrar, jag tror ingen ens märker det om du gör det snyggt. Men det är ju ett fruktansvärt arbete, och det skulle vara betydligt enklare att ordna en annan kaross och flytta över chassinumrena. Men det börjar ju tyvärr bli svårt att hitta fräscha kraosser till E30, så jag förstår varför du ens överväger att bygga om bilen. | |
|
Vill veta mer! Vad behöver göras om dem upptäcker att den är ombyggd till 2dörr från 4dörr? Regbesiktning eller ombyggt fordon? Baalzamon: det är i kosmetiskt (heter det så?) syfte främst men sedan vill man ju inte ha en familjebil som lekbil! =P |
|
| Gör du det snyggt så kommer ingen att märka det, men om dom märker det så kommer du förmodligen att behöva besikta den som ombyggt fordon. Trotts allt ändrar du på karossens bärande struktur, så det är inte säkert att det räcker med en vanlig regbesiktning. | |
|
krille olofsson (ordföranden i 02klubben) som jag delar garage med, byggde om en 4 dörrars 320 e30 till pickup för ungefär ett år sen...först tänkte han göra 2dr av den men sen blev det pickup! sfro fick besikta den och sen var det regbesiktning, skulle tro att samma sak gäller dig då du ändrar i konstruktionen, sen går det ju att se om bes. killen är lite insatt! dörrlängderna skiljer ju en del mellan 2 och 4 dörrars... MVH Johan K |
|
|
Ok, så han fick besiktiga den som ombyggt fordon och sedan regbesiktning (och antagligen högre försäkringsavgift som ofta tillkommer då) Tack för svaren gött bmw-folk |
|
|
om du ska köra med dörrar från en 2-dörrars på din 4-dörrars kommer de bli ett riktigt hel**te att få till de då framdörrarna på dessa modeller är olika stora som redan har nämnts... om jag var du skulle jag lägga igen bakdörrarna och köra med de vanliga framdörrarna... ser ingen anledning till att byta... inte värt jobbet, plus at de skulle bli en väldigt liten skillnad.... ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
| xelerator: En stor nackdel om han inte skulle byta dörrarna till de längre är att det skulle bli i stort sett omöjligt att komma in i baksätet. Det är meckigt nog som det är original... | |
parolof |
varför vill du bygga om från 4 till 2 dörrar?? |
|
Om du nu bara skulle svetsa igen bakre dörrarna och använda framdörrarna så har du ju bara gjort det jävligt svårt att ta sig in i baksätet. Så det borde gå bra att bara besikta som vanligt. Däremot så tror jag att det kommer se dumt ut med de kortare dörrarna. Coupédörrarna ser nog mycket bättre ut. Men då har du nog väääldigt mycket jobb framför dig. |
|
| Varför inte bara sälja den och köpa en 2dörrars? | |
|
Det som är tänkt att göras är att byta till 2dörrars (långa dörrarna) för att det är så mycket snyggare. Sedan för att 4dörr kaross UTAN dörrar och alla anordningar osv. väger 26 kilo mer är också ganska tråkigt... kan inte tänka mig att det blir mycket lättare med =D ? Det är väldigt svårt att hitta billiga 2dörrars som både är sjyssta i motor och fria från rost... brukar lixom vara antingen eller. Sedan som jag skrev ovan... vem vill ha en familjebil som lekbil? =D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.