AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
468

kommer bilen se konstig ut med 35/40 sänkning med 17 tum

re
51
rednec1987
325 coupe -93
Hej jag har en fråga ang sänkning.
Som jag förstår annonsen så sänker den 35 fram och 40 bak
stämmer det? Om man köper denna sats kommer bilen att se konstig ut eller är kommer det se bra ut. Jagär inte ute efter att fälgarna ska va precis vis hjulhuskanten utan att bilen ska se snygg ut med 17 tums fälgar

Fråga: Kommer det se bra ut med 17 tums med denna sänkning eller kommer det se konstigt ut med mer sänkt bak?

Annons: Länk
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Den sänker nog 35 TILL 40 mm runt om.

E36 brukar bli bäst med lite kilform tex 40 fram och 20 bak. (tycker jag)

/// Kristian
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Kommer nog att bli bra, men är inte 35-40 ett cirkamått? För lägre bak än fram - Det är INTE snyggt! Samma eller möjligtvis något lägre fram är melodin!
Dock är 5mm knappt märkbart, speciellt int eom bilen är 12 år gammal och har kanske till viss del ihpsäckade fjädrar. Måtten som anges är jämfört med en bil med nya fjädrar
Drar mig till minnes en kille som för några år sen köpte sänkningsfjädrar till sin V*lv* 745 (?), och bytte varpå bilen blev HÖGRE än innan.... Detta beroende på att de gamla var ihopsäckade med tidens och milens hjälp. Var inte riktigt vad du frågade efter kanske men förhoppningsvis ändå till nån hjälp.
En lätt sänkning och 17" på en E36 är mumma.
re
51
rednec1987
325 coupe -93
tack för svaren jag undraden igentligen om bilen kommer att se lägre ut bak en fram jag vill att bilen ska se ut som vandligt fast lägre och att den ska se bra ut med 17 tummare som jag tänkte införskaffa. Jag bor lite outside på landet så jag vill inte sänka den så jättemycket när jag kör lite grusvägar men få bort det höga ur den.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Jag tror att stuket blir som vanligt , fast lägre med denna satsen.
re
51
rednec1987
325 coupe -93
Är det nån som har en sådan här sänkning som har någon bild?
re
51
rednec1987
325 coupe -93
nån som har?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.