AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
625

Anvisningar E38 nav+monitor uppgradering i PDF

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Tjipp, letade efter info om E38-navuppgraderingar för ett tag sen och råkade då på BMWNAV, Länk . Tyvärr har det visat sig att många bilder på E38-sidorna saknas. Letade dock rätt på bilderna (det handlar egentligen bara om ett STORT antal felskrivna URL:er) och la ihop alltsammans till ett par PDF-dokument. Avsedda för mitt eget bruk främst, men kan ju inte skada att dela med sig hoppas jag.

Anvisningar för uppgradering av dator MKII till MKIV: Länk
(Skapad utifrån den här sidan: Länk )

Anvisningar för uppgradering av monitor 4:3 till 16:9:
Länk
(Skapad utifrån den här sidan: Länk )

Mycket nöje. :)
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Tillägg: Filerna är ungefär 500 kB stora/styck. Tyvärr funkar inte länkarna i dokumenten men de behövs inte heller särskilt ofta.
Det ser ju onekligen mycket enkelt ut att byta ut enheten :)

Hur ser det ut om man skulle gå från en MK-1 nav?
Det hintades i texten om att navigatorn inte alls fungerar med en 16:9 enhet... Men kan man i det läget skruva i en MK-II navigator tillsammans med en 16:9? Det kanske inte alls är samma anslutningar osv med MK-1:an?

Mvh
Marcus
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
MK-I:an har en separat navigatorenhet plus en navigator-cd-läsare, MK-II har endast en CD-läsare med det mesta inbyggt.. har jag för mig!

Jag antar också att det går utmärkt att byta till MK-II och 16:9 från MK-I och 4:3. Men om man nu ändå byter navi borde det ju vara lika att byta till MK-IV ?
Helt sant att det är lika bra, däremot är det säkert en prisskillnad tänkte jag på.. en MK-II kan man säkert få tag på billigt någonstans och om man endast är ute efter att få till 16:9 skärmen så vill man väl komma undan så billigt som möjligt :)

/Marcus
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jo det är ju sant! I vilket fall som helst, eftersom att det ska fungera med MK-II och 16:9 så borde det ju med största säkerhet fungera med en utbytt MK-I till MK-II...

Förresten.. någon som har koll på till vilka priser man kan få tag i navigatorer (MK-II eller nyare) och 16:9 skärmar för, på ett ungefär?
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag var hos BMW Solna och kollade nypriser. Räkna med 25 000+ kr om du ska ha det från dem... mycket finns nog att hitta billigare på annat håll, dock.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

En beg. MKII här hemma i Sverige kostar runt 2000:-, på Ebay betydligt billigare.
Köpte själv en MK4 på Ebay.de med orginal DVD Europe High 2003-2 för 3900:- inkl. frakt. Räkna med 4-5" för en 16:9 skärm på samma ställe.

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.