|
|
|
|---|---|
|
Om man ska ta tillbaka ett bilköp, hur gör man då, och hur mycket förlorar man på det. Kan man ta tillbaka ett bilköp även omman har tagit bilen på avbetalning?? Vi har tagit våran BMW 320i 2000modell, på avbetalning, lite strul med den nu verkar det som, om handlaren säljaren inte går med på att laga bilen, hur kan jag ta tillbaka köpet ?? Vi har haft bilen i bara 3 veckor, Var god någon som vet ??? Tack | |
Lundqvisten |
Går ej säljaren med på att åtgärda felen, så har han ej fullföljt sitt garantiåtagande, varför du som konsument har all rätt att helt "kostnadsfritt" häva köpet. Tag omg kontakt med konsumentombudsmannen i din hemkommun så att han hinner att hjälpa dig innan garantin gått ut. (snabba bud) |
|
Du får berätt alite mer, tror jag. Vad är det för fel med bilen? Vad har säljaren gjort /inte gjort? Vad har du gjort osv... Det känns som det kan finnas flera möjligheter att lösa detta beroende på säljarens seriositet, medgörlighet och vilja. Fyll påmed lite bakgrundsfakta. |
|
| Och vilka garantier som finns med i bilden kan ju vara intressant att veta | |
| Hur bilen finansierats är oväsentligt i sammanhanget. Tas bilen tillbaka av bilhandlaren löser han givetvis också restskulden hos finansbolaget. Har du lånat på banken löser du ju bara lånet med pengarna du får för bilen vid återköpet. | |
|
förlåt för att jag var otydlig. Men så här ligger det till. Vi köpte bilen för ca 3 vecjor sedan, köpet gick i lås, och avtalet sa muntligt jag och försäljaren att om det skulle vara något med bilen så skulle jag komma tillbaka till dem och de ska åtgärda felet. jag märkte nästan genast att klonkljud uppstod, tre dagar efter bilköpet återvände ja till säljaren för att lämna mina sommardäck från den inbytesbil jag hade. då samtidigt berättade jag för säljaren att det finns lite skavanker som klonkljud och en del smått(inget viktigt). säljaren sa till mig att gå till verkstaden här och få en tid. jag fick en tid hos verkstaden två veckor senare, då de tog in bilen och sa att det kan vara kopplingen. nu när bilen är enligt dem färdig, så ringde jag till dem innan jag åker till dem(imorgon) jag frågade vad de har gjort med bilen, en dum jävel(ursäkta utrycket) sa till mig att vi har "rengjort kopplingen" jag frågade då är klonkljudet borta nu, deras svar var JA vad ska jag göra imorgon , hur ska jag verkligen testa att klonkljudet inte kommer tillbaka??? var god någon, detta är hela underlaget i denna historien i detalj. vad göra, hur göra !!?? Tack |
|
| ps: säljaren sa till mig när vi köpte bilen att jag ska återkomma så fort det är npgot med bilen, någon garanti på en månad nämnde han att jag har | |
|
Tror inte att du får häva ett köp för ett klonkljud som är åtgärdat??? Säljaren har väl tagot sitt ansvar i detta faller eller är det nåt jag missat? "Rengjort kopplingen" låter ju annars lite suspekt... |
|
|
Läs om dina rättigheter här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.